Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Følskue DOA - drive in
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 22:18

Er der nogle, der helt præcist ved, hvordan følskuerne kommer til at foregå efter det nye "koncept" - drive in?

Kan læse i oldenborgbladet, at hoppen mønstres og føllet løber løs ved siden af, og at det hele foregår udendørs.

Mønstres hoppen på trekantsbane i skridt og trav, og så er det dét, eller skal de også vises løse på udendørsbanen?

Mange hilsner

Sofie

Oldenborg heste er bare det bedste

Venter føl efter Sonny Boy Højbogård/Milan af Kloster

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

følskue
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 08:05

Jeg ved der kommer noget om det på hjemmesiden snart www.danskoldenborgavl.dk

Det sidste jeg hørte var, at der alligevel bliver oprangering efter hvert hold. Føllet får sine point og evt inviteres til eliteskue.

OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

Tak......
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:19

Tak for svar.

Så er det bare at holde øje med hjemmesiden.

Det var da rart, at de har skiftet mening og laver oprangering alligevel.

Ved du så, om der bliver opstaldning - nu har jeg nemlig meldt til udfra den blanket, der ligger på hjemmesiden og det er jo uden opstaldning.

Det er måske meget rart for hoppe og føl lige at få en pause, inden de skal i ringen igen, hvis de er blandt de første i klassen.

Mange hilsner

Sofie

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

om der...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:48

Om der bliver opstaldning ved jeg ikke, men tror det ikke... Det er nok heller ikke så længe man skal vente, andet end du måske kan finde en plads i skyggen og stå med dem....

Lige nu er jeg i overvejelsesfasen om jeg kommer med mine...

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 21:14

Er det pga. "konceptet", du overvejer?

Synes ellers, det er nogle smarte føl, du har fået i år .

Mange hilsner

Sofie

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

konceptet
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 07:37

er fint nok.... Nej synes nok bare at efter et dyrskue hvor jeg havde 4 heste med, og en hoppekåring der har krævet meget træning og klargøring er jeg lidt drænet.

Min 2 års hoppe er udtaget til eliteskue, og det skal jeg så oz finde ud af om jeg skal trille til Jylland med den....

Men ellers takker jeg, synes også jeg i år er meget tilfreds med føllene....

Hvad med jer andre, der må være andre end Sofie og jeg der overvejer at komme med føl....

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

Ville godt...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 14:01

Jeg havde også leget med tanken om at forsøge at stille med mit oldenborgføl:

Men det kan jeg desværre ikke, da hans far ikke er kåret i DOA, så de vil først se ham som 3 års, hvis han ikke er vallak inden

Han er ellers et af de bedste føl, hoppen har lavet, men reglerne gør, at han ikke kan fremstilles. Det er også bare ok, det kunne bare have været sjovt at fremstille et føl efter en helt ukendt hingst indenfor oldenborger.

I stedet fremstiller jeg så ham her til følskuet i DV:

Han er nu ved at smide følpelsen, og tænk sig, han bliver mørkerød . En leverfarvet hest med 4 høje sokker, det må da kunne sælges . Læg dertil en super bevægelse og en stor blis, så kan det da ikke gå helt galt...

Ham her stiller jeg så måske til DOAs hingstekåring til foråret:

Da er han nemlig 3 år

Sanddallund Stutteri

www.123hjemmeside.dk/sanddallund

Hingste sælges

DV føl Hampton/Painters Row xx

Føl Ibisco xx/Laban Agerbo

1 års Sanddallunds Coney/Union Jack

2 års Likoto xx/Laban Agerbo

0
0
Svar på denne tråd

Jeg stille
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 14:13

Bjerregrav´s Amy.

Billede

Ville gerne stille Bjerregrav´s Amigo, meeen han er SW og det vil man ikke se på i DOA. Selvom han er så skøn!

Billede

Dansk Oldenborg Avl
Heste der kan og vil.

Bjerregrav´s Amigo tilsalg. Efter Effekt

Bjerregrav´s Amy tilsalg. Efter Dalmosegårdens Tempo.

Venter føl efter Lamour af Støvlebæk medio Maj2011.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 16:21

Så er rettelsen kommet på DOA´s hjemmeside, hvor der står, der er oprangering - dog er jeg ikke blevet et hak klogere på, hvordan fremvisningen skal foregå, nu det er på udendørs bane - skal hoppe og føl vises løse????

Mange hilsner

Sofie

Det er iøvrigt hende "fisen" her, jeg skal have med:

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Kan ses her!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 11:10

I DOA NYT nr. 2, 2010 side 38 højre spalte under overskriften:

"Følskuer og championater 2010"

0
0
Svar på denne tråd

Sofie....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 12:18

Følgende kommer efter aftale med Lene G fra DOA's bestyrelse på www.doasjaelland.dk så snart webmaster er tilbage...

Håber det giver mening for dig....

How to do it.... Følskue 2010.

Her er en lille "drejebog" for hvordan følskuet i år kommer til at forløbe. Der har været noget skriven og snak frem og tilbage, der har efterladt flere med en tvivl om hvordan følskuet afvikles i år. For at alle kan være bedst muligt forberedt vil jeg her ridse op hvordan det er aftalt at vi gør det.

Selve følskuet afvikles inde eller ude på grusbane (indhegnet) alt efter vejret og dagens mulighedder. Hele holdet vises på ring for dommerne i katalog nr orden. Herefter vises hvert enkelt føl.

Her traver eller skridter du ind for dommerne med hoppe og føl. Du stiller op til du bliver bedt om at skridte på trekant med hoppe og føl. Efter denne trekant er der mulighed for at slippe føllet men ikke hoppen...! Du traver 1-2 omgange med hoppen hvor føllet får vist trav og galop. Herefter (fanges føllet hvis det er løst, og i) stiller i op for dommerne, og traver eller skridter ud når de siger tak.

Hele holdet kommer ind i katalog nr orden, og prangeres. Afslutningsvis tildeles alle føl point og "sløjfe". Føl der tildeles 9 point inviteres til eliteskue der afvikles weekenden efter. Der vil være ærespræmier til fløjføllet i hvert hold.

Alle hold oprangeres når det enkelte hold er færdigt.

Du fletter hoppe og føl og i øvrigt klargører så de begge fremstår bedst muligt. Du skal som mønster helst optræde i til dagen passende påklædning og fodtøj (hvide bukser, og logo trøje eller anden rød trøje) Der vil som udgangspunkt kun være 1 piskefører pr hold.

Vi håber at ovenstående er med til at give alle mulighed for bedst muligt at forberede sig. Skulle du have nogen spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte én fra aktivitetsudvalget.

Camilla Larsen
Aktivitetsudvalg Sjælland.

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

følskuet
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 13:46

Skulle måske lige for god ordens skyld sige, at det er her på Sjælland der er ærespræmier til fløjføllene.... De er skænket af aktivitetsudvalg Sjælland, og jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad de øvrige aktivitetsudvalg gør.... Bare så det er klarhed over det.... Håber at I er rigtig mange der melder til følskuet, så vi får en dejlig dag.

Hvis du ser på økonomien i det, kan det godt "betale sig" at stille føllet, da chip + tilmelding er billigere end hvis du skal ha chip'et føllet hjemme....

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 14:08

Tusind tak for svar Camilla, det var lige præcist dét, jeg efterlyste.

Mange hilsner

Sofie

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider