Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 22:50

I stakler, må lide under at jeg er blevet opereret i mit knæ, og derfor er ved at dø af kedsomhed på sofaen med knæet op...

sagen er den at jeg for nogle år siden jo lavede en skønherlig guldklump på min ligeså skønne ridehest, og så har jeg jo pludselig to hopper stående, som jeg håbede at kunne ride på, men er jo også blevet enormt fascineret af det her avls halløj, så går det nu helt galt med de dumme knæ, så vil jeg gerne have en plan B.

Derfor sidder jeg og drømmer om hingste til de to damer, og tænkte at jeg for en gangs skyld ville prøve at forberede mig lidt, fremfor at træffe beslutninger i sidste øjeblik, som da jeg valgte at lave min skønne 2 års Zillepige.

Vil i, hvis i også keder jer, eller synes det er interessant, prøve at komme med bud på hingst til disse to damer:

1. Møllgårds Beauty, RDH, 164 høj, enormt godt gående i alle 3 gangarter, men har tænding som en racerbil, så et godt temperament er vigtigt. Hun er knap højtstillet, har kort nakke, og er på trods af sit fuldblod i 2. led lidt en "madamme".

Hun er efter ; Bernstein/Landau/Tachometer XX, og hendes mormor er fuldblodshoppen Lady Tanholm XX.

til hende har jeg lidt leget med tanken om Romanov, eftersom Joachim Thomsen rider en Romanov/Bernstein/Landau hoppe med stor succes i unghesteklasserne, og Beauty har en halvbror efter Romanov der har fået den ønskede benlængde og et fantastisk dejligt, blidt sind, samtidig med gangarterne stadig er bibeholdt.

Men så alligevel, er ikke vild med OCD, så kom meget gerne med andre interessante bud.

Beauty fik i 2008 et skønt hoppeføl efter Zardin Firfod, som jo så også kan ifoles næste år.

"Zilden" er blevet faktisk alt det jeg ønskede mig, tror jeg. Hun er blevet højtstillet, langbenet og ædel, og har et skønt, tillidsfuldt væsen. Hun virker til at ha' arvet mors fantastiske, elektriske bagben, men måske en anelse tendens til trakehner forben, især i galop. (det kan jo sagtens nå at ændre sig)

Hun ser sådan ud, stadig meget plaget, men har noget længere ben end mutti ovenfor, vender fantastisk i sin hals, og har fået en dejlig rund bagpart. Står fint på benene, men har lidt små hove, synes jeg. men har et enormt skønt, udtryksfuldt hoved:

Jeg har desværre ikke fået hende bedømt i år, men hun skal selvfølgelig kåres næste år.

Af bud til hende er jeg formentlig nødt til at begynde at tænke noget indkryds med fuldblod igen, ikke fordi hun ikke er ædel, men hun har fuldblod i 3. led, så der skal jo snart gøres noget.

Et lidt vildt bud til hende tænker jeg kunne være BH Rosoff, men er det lidt farligt når hun er så ædel. Synes bare det er nogle skønne afkom han har lavet so far.

jeg er i øvrigt ikke ubetinget BH fan, så det er egentlig et tilfælde jeg lige er faldet over disse to hingste.

Men som sagt er det mest tidsfordriv pt., fordi det blir en realitet en dag, måske før jeg aner, måske allerede næste år til den ene, eller måske begge, men kan også gå et par år. (håber der går et par år, men knæsituationen tvinger mig ud i en plan -B der er til at leve med.

Hvad synes i, i har jo selv været med til at "lave" Zilden, da jeg traf beslutning om Zardin på baggrund af en debat herinde, så det har jo været vældi succesfuldt so far.

"Hvo intet vover - Intet vinder"

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 09:00

Hej Anne

Jeg synes din zild ser rigtig rigtig godt ud.

Hun er ædel og langbenet og vender rigtigt.

Nu er jeg jo ikke dressuravler, selvom jeg i år faktisk har prøvet at lave en dressurbuk, dog uden for meget held.

Jeg synes de afkom jeg har set efter BH Rosoff ser særdeles godt ud. Er heller ikke BH fan, men han har nu gjort det godt.

Kunne det ikke være et bud til dem begge?

MVH Nanna

Stald Teglvang

Sælges:5 års springhoppe eft.Corratus

Medlem af Erfagruppen DALLAS: www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rosoff
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 09:26

Når man taler Rosoff så ville jeg være bange for manglende ridelighed. Hans mor har kun 1 afkom (udaf 12) der har været redet, og jeg mangler at se Rosoff selv i ridning.

Jeg ville nok overveje noget B-blod eller F-blod, fx Bellisimo M eller Falsterbo.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 09:50

Charlotte, falsterbo? Den kender jeg ikke! Men Bellissimo M kan jeg rigtig godt lide.

Jeg havde egentlig også Londonderry i tankerne til Beauty.

Nanna, Rosoff vil jeg ikk turde til Beauty tror jeg, grundet fuldblodsandelen, og deraf måske godt med tænding. Med hende er det VIGTIGT at det er en hingst med et godt temperament. Det kan da godt ske egentlig at han heller ikke ville være dum til Beauty. Jer med Rosoff afkom, hvordan er temperamentet på dem?

Med hensyn til Rosoff's mors afkoms ikke ridning, er jeg ikke så bekymret. Jeg kan sagtens forstå at hoppeafkommene bliver brugt som avlshopper med så stor en andel fuldblod, det er jo altafgørende hvem der køber disse afkom. Kan da se at før rosoff er 3 ud af 4 hopper fremstillet, 1 blev RDH, 2 blev SRDH, det ville jeg i hvert fald ikke klage over, hvis det var mig . Og skal man sætte det lidt på spidsen synes jeg heller ikke ubetinget at ½blods heste er optimale rideheste, men jeg ville elske at have en halvblod at avle på, da jeg synes fuldblod er mest ideelt i 2. led som rideheste.

En helt anden ting, hvor farligt ville i synes det var at sætte ren fuldblod på Zilden? Hun har ultratynde ben, de der lidt små hove, men ellers alle de fortrin jeg kunne ønske mig for at turde bruge fuldblod. Er totalt vild med Fly Society, og glæder mig som et barn til at se føllene efter ham næste år. - Han har jo så desværre også OCD, men synes jo, opvejende ligesom Romanov at han har bevist sin holdbarhed. Meeeeen, alligevel, ville godtnok helst gå udenom det.

Tak for input'tene, kan jo være jeg selv om det går godt med knæet bliver så fikseret på at få flere føl at jeg springer ud i det næste år.

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Medaljer
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:02

Jeg synes det er lidt tankevækkende at du som rytter ser mere på hans søstres medaljekåring, mens jeg som avler ser mere på de manglende rideresultarer.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Falsterbo
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:16

Falsterbo er efter Fidermark - Brentano II, han står hos Jens Meyer.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:39

fået et Rosoff føl i år. Det er hoppens 3. føl og ubetinget det nemmeste føl jeg har haft (har godt nok kun haft 6). Hun har fået grime af og på fra dag 1 og gået i snor fra dag 1. Man kan røre hende overalt og løfte ben, hun står bare stille. I forhold til hoppens 2 andre afkom har hun et dejligt temperament indtil videre.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:49

BH Rosoff giver kort nakke, det kan han ikke komme udenom. Jeg har endnu ikke set et føl efter ham uden dette træk, mit eget inklusive! Og det på en hoppe som giver en super hals og nakke på de foregående 5 afkom....

Fly Society xx; gudesmuk og velgående, men hvis han piller ligeså meget gang af sine afkom som sin far gør, så siger jeg pænt nej tak. Vil se velgående afkom før jeg bruger ham. OCD'en sidder i en kode, og er således mindre arvelig end hvis den sidder i has eller knæ siger forskerne.

BH Rush Hour, giver super smukke typer der er velgående, men de er sensitive og bliver store synes jeg.

Londonderry er jeg jo helt vild med, har selv brugt ham i år. Han er nok ikke så moderne længere, men det kan Zilden jo sagtens bære. Beauty ville jeg nok vælge noget mere moderne til. På Zilden har du også den fordel ved Londonderry, at han har lavet så mange afkom og de er typefaste, og så får du derved en masse information om hvad hun giver videre. Og så er han billig, under 6000 for køle, og endnu billigere på frost og det med en super kvalitet på frostsæden.

Falsterbo lyder som et fint bud, men jeg er faktisk mere vild med staldkammeraten Fairbanks som var fløjhingst i Oldenburg sidste år. Lækker lækker skimmel! Han skal dog først gå 70-dages test til september, så den skal man jo lige se resultatet af først.

Bud til Zilden ellers kunne være L'Espoir, tror hun er ædel nok til at kunne bære ham. Eller Fürstenball, han har også fået en fin årgang i år. Eller Fürst Romancier hvis der kan skaffes sæd....

Til Beuaty kunne Fürstenball måske også være et bud, synes de er meget moderne hans føl. Ellers er der alle hollænderne som giver mere ben, men nogle af dem er også lidt til den varme side. Jeg venter en United næste år, det glæder jeg mig til. Naboen har brugt Apache, og bruger nok Zhivago næste gang. Stedinger giver også en tand ædelhed og ben, og hende jeg har har et skønt temperament.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Med salgsheste efter Blue Hors Rush Hour, Londonderry og Blue Hors Rosoff, se hjemmeside for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Fly Society
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:55

Nej, FS's OCD sidder i bagknæet, ikke i koden.

Fairbanks har jeg også kigget på, jeg er jo vild med skimler, men jeg synes han er lidt tæt/kraftig specielt taget i betragtning at det er billeder af en 2½-års hingst man ser.

Fürstenball er et super bud, de føl jeg har set har været meget smukke og særdeles velgående.

Der var et par Stedinger-hopper til Hannoveranerkåringen i sidste uge, og de var hverken ædle eller velgående, men særdeles ridelige.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 11:00

Ja enig mht. Fairbanks, han er en solid hest ;-). Tror dog godt Zilden kan bære det, og jeg har også overvejet ham på min De Noir som godt kan bruge lidt mere "hest".

Charlotte har også ret mht. til OCD'en på Fly Society, huskede bare forkert ;-)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Med salgsheste efter Blue Hors Rush Hour, Londonderry og Blue Hors Rosoff, se hjemmeside for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 11:20

Hej . Må give Charlotte ret i det er tankevækkende at man ser mere på opdrættermedalje end på ridelighed. Hos mig er det ligeledes rideligheden der er i fokus.

Som Reni siger at man kommer ikke udenom at Rosoff laver korte nakke. Det kan Londonderry også gøre, men jeg er vild med denne hingst, fordi han avler heste med stor ridelighed.

Falsterbo : er en enorm smuk hingst. i hans føste årgang fik han en hingst kåret, som sin far, er gudesmuk.

Jeg har set Falsterbo hos Jens Meyer flere gange, har ligeledes været til deres følskue og se føl efter ham.

Eneste grund til jeg ikke har brugt ham er at han ikke har kunnet godkendes til DV, det kan han nu pga hans egne sports resultater .

Han står højt på min liste til næste år og man får en prima service hos jens Meyer.

Fairbanks mangler at gå prøve for at bruges i Dv regi, men her mener jeg som Charlotte at han er en kraftig herre, alderen taget i betragtning. Men er spændt på at se ham de næste år.

Ham turde jeg ikke bruge på Bernstein hoppen.

Oldenburger Verband var vilde med ham.

Sandro Hit blodet er kendt for at give højstillethed, jeg synes dette blod kunne være godt Bernsteinhoppen.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 11:21

ihh, tak for de mange bud...

Til at starte med, Charlotte, du har ret i den forstand at jeg faktisk inderst inde går efter hingste som er afprøvede, men jeg er også godt klar over at når man vil ha' noget forædling ind over, så er man nødt til at gå på kompromis med noget.

Ang. Zilden, skriver flere at hun ser dejlig ædel ud, min bekymring er at hvis jeg "glæder" mig for meget over det, og derfor håber hun er stærk nok, at det så egentlig ender med at jeg får noget tungt ud af det? Godtnok har hun en forædlingsprocent på 38, men jeg ryger jo ud af den ønskede forædling i min. hvert 3. led hvis jeg ikke finder noget ædelt at sætte på.

Beauty, er jo lidt interessant at se næste føl på, for hun har jo i hvert fald formået at lave et super ædelt afkom, på trods af at hun selv er lidt kompakt. Men det er jo også ren afstamningsmæssigt hende der bedst bør kunne tåle noget masse, hvis det viser sig at hendes fuldblod i 2. led slår rimeligt igennem.

Ang. Hingstene:

Furst Romancier, er jeg fuldstædig vild med, skønne skønne hingst. Godt bud!

fairbanks, også en virkelig lækker hingst, er der nogen der kan finde noget video af den, for jeg søgte for nogen tid siden, og kunne ikke finde det mindste af ham.

Stedinger, smukke føl, men virker muligvis lidt kompakte til min smag.

Londonderry til Zilden, spændende idé.

Furstenball er ikke lige mig, ved ikke helt hvorfor.

L'espoir, skal jeg se en del flere føl efter, for det er faktisk kun din Reni, jeg har synes ser fantastisk ud. Synes rigtig mange af dem bliver lavstammede, grove og udtryksløse.

Men ja, igen, jeg står jo lidt i et dilemma. Beauty har afstamningsmæssigt masser af blod, 46 %, og behøver den vej ikke noget forædling, men er noget mindre ædel end Zilden, som jo i princippet godt kan tåle noget igen.

Tak for jeres imput's, ihhh, jeg keder mig næsten ikke idag!

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Ædel 2-års
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 11:29

Jeg har efterhånden fundet ud af at man ikke skal lade sig narre af at 2-års ser ædle ud. Hvis de er 4 og stadig ser ædle ud, så kan vi begynde at snakke.

Forædlingsprocenterne er et spændende tiltag, men jeg synes der skal laves en begrænsning på hvor mange led der tæller med. Som det er nu skal de helst ligge over 50% ellers indeholder hesten ikke nok blod eller man skal kigger på stamtavlen og kunne se at det meste blod ligger indenfor de første 3 måske 4 led.

Der er video af Fairbanks på Jens Meyer's hjemmeside nederst på hingstens egen side.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Hanne.
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 11:34

Hanne, du skrev lige samtidig som mig.

Kan da godt ske det er naivt af mig ikke at gå så forfærdeligt meget op i Rosoff morstammes rideresultater, jeg tror bare jeg har den holdning at fuldblodshopper, og halvblodshopper har deres forcer andre steder end i høj dressur. Hvis man kigger på moderen, har den fået både spring og dressurbetonede hingste tilført, så der er efter min mening eksperimenteret enormt med hingste, og dermed måske lidt spredt udfald.

Har man en fuldblodshoppe, som avler, og laver en masse afkom, er det jo ærgeligt at bare fordi man kommer til at sælge disse, eller selv vælger at avle videre, og dermed vælger at bruge dem som avlshopper, så kan en guldmedaljehingst ikke bruges, fordi der mangler resultater.

men kan godt se jeres argument. Er jo stadig begynder, og kan måske derfor ikke helt se "farligheden" i det. Men det lærer jeg nok engang?

Glemte lige at kommentere Falsterbo Charlotte, var lige inde og kigge på ham. Dejlig hingst, godt bud! ham vil jeg kigge lidt nærmere på.

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 12:50

Hvor spændende du vil sætte mor B og Zilden i fol igen :)

Nu er jeg nok lidt farvet - men hvad med Don Frederico til Beauty? Udover min egen, har alle dem jeg har prøvet været ædle, langbenet og MEGET ridelige. Det er jo nok det den hidsige madam mangler lidt.. ;)

Jeg ved Charlotte også godt kan lide Don Frederico og hun ved meget mere end mig om ham - jeg ved bare jeg godt kan lide hans afkoms ridelighed og rigtig hurtige bagben, som har været gengangeren hos alle dem jeg fik prøvet.

Ang. typen for der ligger jo Donnerhall bag Don Frederico har jeg overhovedet ikke set det slå igennem på de afkom jeg har set - de fleste har faktisk været mere klein end Alf og med endnu mere ben (Hvis vi ser bort fra de korte forben - det må være fra Woermann ).

Ellers er jeg efterhånden også blevet rigtig vild med Jazz afkom, men ved ikke om de er for tændte til B - Her kunne Zilden måske komme ind i billedet? Jeg synes ihvertfald Jazz afkom er utrolig smukke og meget moderne, samt vanvittige hurtige både i opfattelsen og ved bagbenene, men vidst også en anelse tændt..

Ellers synes jeg da Romanov er et godt bud, efter som Romanov/Landau jo gav en utrolig smuk model i Romeo - så der må man vel kunne konkludere at Romanov har præget Romeo helt vildt. Men om han slår igennem ved Bernstein, aner jeg faktisk ikke.

Rush Hour synes jeg også er rigtig interessant, men aner intet om ham som ridehestproducent. Ellers hvad med Lancelot (hans føl er jo bedårende smukke - men igen en unghingst.)?

Men hvad ved jeg - jeg rider jo kun, og kunne aldrig drømme om at avle ;)

0
0
Svar på denne tråd

bumtibbum
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 14:23

Charlotte, tak for info om video. Han er deraf afskrevet, guuuudesmuk, men mangler elektricitet i bag. Men i guder nogle skønne forben og op af bakke tendens, og så er han jo smuk!

Tak også for meningen om ædelhedsgrad, det var faktisk derfor jeg i første omgang ville bruge en halvblodshingst, fordi jeg ikke helt stoler på hendes ædle tendens, og da slet ikke på at hun videregiver det, nu forædlingen ligger i 3. led.

Så nogen der kan komme med andre bud på halvblods, eller helblodshingste, til at "peppe" stamtavlen lidt op på ny på Zilden.

Rhea, tak for dit imput.

Hehe troede du synes Beauty var fed at ride, men vi har vist ikke helt samme mening om ridelighed så. Jeg vil gi' en halv arm (ikke knæ!!!) for at kunne avle den villighed videre, og nuvel, det kræver tålmodighed fordi de ind imellem blir lidt overtændte, men for søren hvor er det uberfedt når det hele spiller.

ang. hingstene du foreslår, så er der ikke lige noget der kan bruges. Til Beauty skal jeg have længere ben, højtstillethed og mindre kompliceret adfærd, Donnerhall blod giver vist ikke lige de ting, men jo super flinke afkom!

De korte forben er også noget af det jeg allermest vil udenom, så hellere beholde en kort nakke, hvis det er et enten eller. Misforstå mig ikke, jeg kan vældi godt li Alf, men de korte forben er altså lidt problematiske i uddannelse af heste, at han så kan kompensere med så meget andet er jo fantastisk, men nok lidt et lykketræf.

Jazz, uhauha, det tør jeg ikke. Kender desværre for mange genstridige, arbejdstrætte rideheste efter ham til det, men ja, de er dælme smukke, det skal de ha, men nej, temperamentet vil jeg ikke tricke.

Lancelot, må hellere holde mig til dressurheste, nu det er det jeg vil, der er vist miskmask nok i Beautys stamtavle, så må nok prøve at finde en form for linie...

Rush Hour, naaa, Reni skriver sensitive afkom,... og synes også Rush Hour er lidt slap i bagbenene.

Det er ikke sådan når man vil have det hele i 1. hug, et eller andet sted må man jo gå på kompromis.

Men kom endelig med flere bud, gerne med både knæ og haser, højtstillede og ædle, og med godt temperament

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Laurinlink i foro
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 16:27

Hva med Laurino, vi har selv to 1 år i stalden (knægten er dog i hingstebørnehave pt). De er begge næsten for nysgerrige, de er rolige og omgængelige. Som eksempel kan nævnes at min hingst aldrig havde stået alene uden at kunne se andre, jo kort tid i stalden, men aldrig på folden, og pludselig en dag uden min viden, ventede min svigerinde lige han sfoldkammerater, de to ponyer, han gik helt roligt da jeg kom. Det samme er sket med hoppen, næsten da, min hoppe, hendes mor var til hingst og hun gik sammen med min gamle pony vallak, hendes "onkel", jeg rider undervisning på ham hver onsdag og ham smed vi i traileren og kørte, da jeg kom hjem to timer senere, gik hun helt alene og græsse og blev først "happy" når vi var helt henne ved folden.

Alle roser dem for deres gode temperament. Hoppen er super ædel og 100 % mere forhold til hoppen.

Sælges:

6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010

5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2009

10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

Ingen erfaring
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 17:58

Har godt nok ingen erfaring med avl, men synes da måske Wilkens kunne være et spændende forslag til Zilden. Han går jo helt kanont op ad bakke Og synes heller ikke han er for "tung"

Evt. se video:

helgstranddressage.com/hingste/ video_wilkens.html

Kh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 10:04

Ang. Laurino, ham vil jeg lige se an indtil hestene begynder at blive kåret og redet. Synes han selv er enormt "selvstændig" så skal lige se an om det er noget han videregiver, inden det blir noget. Men avlsmæssigt kan det godt være interessant. Dog er jeg lidt forbeholdende for det forholdsvis store sammenfald, "linieavl" på fuldblodsheste der ville komme af den kombi.

(Beautys mmf Tachometer xx er efter Tudor Minstrel xx, som er Lauries Crusadors mmf). Dvs. der godtnok først er sammenfald i 4. + 5 led, men alligevel, nu vi er ude i at det skal være netop forædlingen der skal slå igennem, så kunne det måske være "federe" at finde en anden linie.

Wilkens, ja bevægelsesmæssigt, namnam, men synes nu han er lige tæt nok på jorden, og mangler lidt den højtstillethed jeg eftersøger.

Nu var der en der nævnte Sandrohit blod, her kunne jeg måske godt være lidt interesseret i at se nogle føl efter Samarant. Synes hans afstamning er spændende, og med den ønskede andel blod. Nogle der kan fortælle mere om ham? Er han for bims? hvordan bliver hans afkom?

Ellers andre sandrohit afkom der kan være interessante?

Anne Krogh

tilbyder fotografering af heste, se præsentation.

Kommer til følskue DV på Vilhelmsborg.

skriv PB for bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

Stevie Wonder
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 10:29

Vi har fået et Stevie Wonder-hoppeføl i år. Hun er højtstillet til overflod på en lidt lavstammet hoppe. Kommentaren til følskuet var et MEGET langbenet føl. Bevægelsesmæssigt er hun også i en helt anden klasse end sin mor.

Billede

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblod
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 11:21

Bare lige et hurtig input.

Stod jeg og skulle bruge fuldblod på en dressur hoppe, så var ham her mit eneste valg. Ibisco xx er en klasse over de andre fuldblod vi har til rådighed pt.

www.holsteiner-verband.de/cms/ front_content.php?clie...s&pageno=4

Han er særdeles velgående og ridelig, jeg har endnu ikke set ham dårlig præsenteret, og hans føl lever fuldt op til forventningerne.

Faktisk er han i tankerne til mine 2 års springhoppe Apology T til næste år, sammen med Waterdance xx, og selvfølgelig min store passion, Esteban xx :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Forhandling af Marstall, Myoplast, Myo+, HH Care, TRM

Tilbud på HH Care serien

Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller

Safemate folingsalarmer udlejes

www.stutteri-taldorf.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 19:46

Nu tror jeg ikke de korte forben kommer fra Don Frederico, men derimod fra hans MF Woermann ;) Hvis det ikke bare er et "uheld" i generne. :)

Ang. rideligheden - det er nok fordi jeg er 100% rytter og derfor sagtens kan se lidt skævt på bygningen, sålænge kvaliteten er der ridemæssigt. Der skal da ikke være nogen tvivl om jeg var rigtig glad for at ride Beauty og jeg synes hun er talentfuld, MEN derfor synes jeg måske godt man kunne gøre det lidt lettere for sig selv rent ridemæssigt. Hun koger jo lidt over en gang imellem, så derfor ville jeg helt klart vægte rideligheden hos hingsten (og dens afkom!!) rigtig højt - ligesom du gjorde med Zardin. Det har, indtil videre, jo vidst sig at være et klogt valg :)

Ingen tvivl om hestene skal være skarpe og hurtige, men de fleste af os er jo amatører som skal kunne håndtere temperamentet :)

Derfor holder jeg nok stadig på nogle hingste hvis afkom du har set på banerne og ved hvordan de fungere under rytter - f.eks. Romanov (På trods af hans lidt slappe bagben). Ellers synes jeg også Sandro Hit kunne være et bud, udover de også kan være rimelig tændte - eller er det kun mig som har tænkt over det?

Men held og lykke - det er jo spændende, men ridningen er nu sjovest så jeg holder stærkt på den ikke skal i fol, men derimod tilbage til mig ;)

Hvis ses vel forhåbentlig snart i stalden ellers må du sige til så kan jeg godt komme og hente dig, hvis du vil ud og sige hej til B :)

0
0
Svar på denne tråd

Laurino???
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 20:10

Altså nu kender jeg Jørgen personligt da jeg selv kommer fra Vollerup og jeg må nok indrømme det er første gang nogensinde jeg har hørt at Laurino skulle være selvstændig eller hvad det var du skrev længere oppe. Modsat er han faktisk meget ridelig, samarbejdsvillig, rolig og fattet. Og det er bestemt noget han har givet videre! Desuden er hans første årgang kåringsklare i år og nogle af de første fremstillede er kåret i DH. Udover det skulle de være meget ridelige, så forstår slet ikke noget af det du hentyder til...

Det er ikke fordi jeg selv venter føl efter ham, at jeg er farvet af den grund. Jeg synes bare ikke det er på sin plads at der går sådanne rygter om ham, når det intet har på sig ;-)

Jeg ville faktisk netop påpege at Laurino ville være et godt bud til dine hopper, da han avler højde, gode gangarter, godt eksteriør, højstillethed og super temperament. Hans afkom ligner gennemgående hinanden og er særdeles udtryksfulde.

Annika

Drudgaards Mylady i fol med Bøgegårdens Laurino

0
0
Svar på denne tråd

Laurino
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 21:25

Jeg må give Annika ret. Jeg kommer også en del hos Jørgen og har aldrig oplevet Laurino som selvstændig på den dårlige måde. De afkom jeg har haft i hænderne, om det så har været 2 års hingste eller føl, så har de alle være særdeles omgængelige. Jeg kan igen sammenligne med min egen derhjemme, hvor hoppen kan være noget sær til tider, hendes nu 1½ års hoppeplag er super sød og kommer gerne som den første, jeg er slet ikke i tvivl om at hun nok skal blive ridelig når vi når dertil, det samme med vores jævnaldrende hingsteplag, hans mor var dog af en ret temperamentsmæssigt, super cool og den kombination har bare givet er 110 % cool afkom.

Sælges:

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

hovhov
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 22:55

rolig rolig, det er vel stadig lovligt at fravælge en hingst af en anden grund end i ville. Jeg skriver jo bare at jeg har fornemmelsen af at han er vældi tændt, det må jeg vel godt have lov at mene på baggrund af de mange optrædener han har gjort både til hingstekåringer osv. og så fravælge ham til jeg har set afkommene. Jeg har en veninde der har lavet to Laurino afkom på samme hoppe, den ene er blevet nøjagtig så blid som sin mor, den anden har et sind og en vilje der siger spar to...

Derfor skriver jeg netop også at jeg gerne vil se de lidt ældre afkom blive redet efter ham, og så er det jo dejligt det er i år, for som jeg også skriver synes jeg han er en interessant hingst, dog med noten om temperament.

vil i ikke være søde at lade være med at blive så personlige hvis jeg fravælger en hingst som i godt kan lide. Jeg synes bestemt ikke jeg har sat et fuldstændig håbløst rygte i søen, skriver bare min personlige mening, hvilket vel bør være okay, nu det er til mine hopper hingstene skal bruges?

Rhea, tak for uddybning. Det er netop fordi jeg gerne vil finde bud på hingste som både giver højtstillethed, lange ben og godt temperament at jeg har oprettet tråden. Temperamentet lægger jeg stor vægt på, ja, fordi Beauty er en sær snegl. Men jeg vil ikke, hvis jeg skal avle mere, smide alt eksteriørmæssigt over bord for at få godt temperament, for så kunne jeg ligeså godt vælge en flink ollebolle hest, hvis det kun handler om at lave flinke heste.

Jeg vil jo gerne ha så meget som muligt ud af det, prøve at feje de dårlige ting fra Beauty fra, og finde nogle der kan give de ting til afkommet jeg gerne vil. Jeg avler jo også fordi jeg gerne vil have dem godt kåret, at de er eksteriørmæssigt korrekte osv.

Og i den higen blir jeg nødt til at sortere dem fra der har samme mangler som Beauty, hvis du forstår, ellers kommer der vist ingen fremgang i'et

Anyway, tak for bud om kørsel, men jeg er jo i Lime og passer hus for mine forældre pt, så det er vist en seriøs omvej hvis du sku ta mig med. Var lige ude og klappe hende lidt i Lørdags, hvor hun var mindst ligeså sur på mine krykker som jeg er! Intelligent lille hest.

Anne Krogh

skriv PB for bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 23:10

Med fare for at fornærme nogen, så tør jeg godt sige at Laurino aldrig ville være en hingst jeg ville vælge - dermed ikke sagt at der ikke findes fine afkom efter den.

Den har på mig altid virket som en "tværing" under rytter - og det gider jeg bare ikke se på eller avle på.

Synes den gik bedre ved hingstekåringen i 2009, men det er ikke en hest der udstråler ubetinget arbejdsglæde og det skal én hingst gøre i mine øjne - ihvertilfælde på et eller andet tidspunkt i dens liv.

MVH Janni

Nu med kage i ovnen

Ja altså hesten

:-)

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 23:25

Nååå men jeg har jo ferie, så jeg har maaaaasser af tid :-)

Jamen hvis man nu så kigger på Laurino, vil man så ikke være bange for at Weltmeyer, som jo også er en gammel herre, vil slå for meget igennem på en hoppe som også er noget jordnær og kompakt? Eller opvejer LC det så meget at man godt tør?

Jo mere jeg tænker over det kunne Romanov da være et spændende bud. Du nævnte JCTs unghest efter Romanov/Bernstein/Landau, hvordan er typen på den?

Umiddelbart er Romeo jo en flot type, men han havde også lidt et temperament (Selvom han var lærenem og behagelig at ride).. :)

Men det er jo svært at finde en hest som giver god nakke, længere ben og god ridelighed videre.

Nu var jeg inde og kigge på Bøgegaardens hjemmeside og er Laurino ikke en "stor" herre allerede? Er den ikke kun 7 eller sådan noget? Hvad med den der Boney M, men igen du aner jo ikke hvordan dens afkom er rent ridemæssigt endnu. Men den repræsentere jo det Bellissimo blod, Charlotte foreslår.

Årh de unge hingste er jo meget mere spændende - hvad med sådan en som Fassbinder? Jeg er helt vildt begejstret for Atterupgaards heste!

Men ellers kør op og få set hele Beauty-klanen - han har da om nogen fået smidt lidt forskeligt på hans heste ;)

Hvis du ikke er så vild med Rush Hour pga. dens lidt sensible temperament, har den så ikke nogle brødre/fædre/sønner som viser et bedre temperament? Jeg synes nemlig den er SÅ smart (langbenet, front osv) og dens galop er lige til mums :-)

Meget spændende, meeeen jeg er nu nok bedre til at styre dem rundt når de har ramt de gyldne år til ridebrug :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker umiddelbart...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 23:33

United og hans søn Bordeaux kunne være spændende muligheder, det er ihvertfald super spændende hingste, som jeg overvejer til min Monteverdi hoppe, hvis hun skulle ifoles.

Derudover har jeg fået et super fantastisk velgående og ædelt Fassbinder føl i år, han kunne måske være bud til Zilden, da hun er så ædel, han mangler bare lidt blod, hvis man skal sige noget negativt.

Super føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 10:09

Jeg synes på ingen måde at hverken Annika eller jeg bliver personlige. Vi kommer med de erfaring vi har med hingsten, både personlige erfaring med hingsten him self og hans afkom. Man man har vel lov til at "forsvare" en hingst man synes godt om...

Som tillæg kan jo nævnes han utrolig flotte følbeskrivelse, ved godt det ikke siger noget om evt. afkom kan rides, men det siger noget om deres eksteriør og gang.

Men fred være med det. Vi har alle lov til at ha vores mening, jeg kan rigtig godt li Laurino (li' som Annika). Vi kan kun konkludere at du ikke har lyst til at prøve ham og så lader du bare vær'...

Sælges:

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 10:32

Boney M siger mig ikke rigtig noget. Joachim thomsens Rom.bern.land. hoppe er fantastisk dejlig, især bevægelsesmæssigt. Fandt et klip af den fra udtagelsesstævnet til VM.

www.hippodot.com/2010_udtag/ udtag10_video_5aars_riecine.html

Hun er måske lige til den grove side, men tænker at Beautys blod i 2. led måske kunne give lidt mere ædelhed. Men igen, OCD OCD OCD...

Janni, så lyder det da ikke til jeg er den eneste der har fået den opfattelse af hans samarbejdsvilje, men vil også give dig ret i at Anna B. er ved at ha' fået lidt styr på ham. Men nej, det skal ikke være ham.

United og Bordeaux er virkelig lækre hingste. Ved i evt mere om deres hoppestamme, eller generelt mere om dem. (Reni, det ved du sikkert, nu du har sat ham på en af dine hopper) Så snart vi kommer over landets grænser ved vi jo ikke så meget om deres temperament, OCD risiko osv.

Har United måske en lidt kort hals/nakke? dog ser han da i hvert fald ikke ud til at give det videre til Bordeaux... Dejlige hingste. Gode bud.

Der kunne Bordeaux måske være smart til Beauty, da hun jo med Zilden har vist at Gribaldi er godt på hende. United mangler jeg måske lidt blod i, i hvert fald til Zilden, men også et godt bud til Beauty.

Fassbinder, nej tak til linieavl på Donnerhall. Ud over at det sikkert er fremragende temperament og ridelighed, så tror jeg ikke jeg får det ønskede eksteriørforbedring af ham.

Men igen, tak for alle imputtene, spændende hingste i forslår, glæder mig sådan til den dag det igen blir tid at lave føl.

Anne Krogh

skriv PB for bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

alternativt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 10:52

Hej Anne

For lige at være lidt alternativ kunne du måske overveje en forædler via angloaraber?

Jeg synes personligt at Baltimore Vrå ser skøn og ganske "korrekt" ud.

Dog har jeg ikke researchet enormt meget på ham.

Mht temperament står jeg i præcis samme situation som dig. Med den flinke 2års og en ældre hoppe med rigelig tænding.

Når jeg til næste år skal sætte min 2års ifol bliver godt temp vægtet højt. Selvom hun er sød, vil jeg være bange for om der kan komme endnu en tikkende bombe ved at vælge en tændt hingst, for det ligger jo tæt på. (håber det giver mening).

Jeg har også været meget varm på Rush Hour, men er blevet lidt lunken fordi jeg nu har hørt fra flere sidder at de nok ikke er helt nemme. Han skulle jo også selv ha lidt alder før end de kunne begynde rigtig at ride ham...

Jeg tror næsten vi søger det samme til Zilden og Akaba:

Vi skal være obs på benlængde, da deres mødre nok ikke hører til de mest højtstillede. Samt godt temperament.

Poul Graugaard foreslog til min 2års:

Rush Hour

Fürstenball

Fürst Romancier

Mvh Anne

En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod

Hjemmeside: anne-sj.dk

Værelse til leje i Århus N (tæt ved skøjtehallen), skriv PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd

eller....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 11:24

Man kunne gætte på, at trakehnerhingsten Aston Martin før eller siden ender i DV ikke mindst på baggrund af hans eminente rideresultater. (se fx.: www.ridehesten.com/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=8443 )

Han har masser af ben, forædlerblod ligger der en del af bagude og hans føl fra i år ser lovende ud.

Men det kræver selvfølgelig at han bliver DV-kåret - mit vilde gæt er, at det er sandsynligt.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

namnam
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 13:26

Ja Baltimore Vrå er jeg også rigtig begejstret for, og har også ham i tankerne. Men undrer mig fælt over hvorfor jeg ikke ser føl efter ham i år, er så spændt på at se hvad han byder på Anglo blod er jeg slet ikke bange for, tvært imod har de jo visse fortrin som fuldblod ikke har, og omvendt.

Furst Romancier kan jeg også rigtig godt lide! skønne dreng.

Anne, jeg tror du har helt ret i det med temperament på de unge søde damer. Jeg tror ikke man heller skal underkende det arbejde der er lagt i dem fra fødslen. Sådan er det i hvert fald i mit tilfælde, mit livs første føl, man gør nok enormt mange ekstra ting med sådan en lille fidus, især den første, så jeg stoler heller ikke blindt på det skønne sind, for hun har jo nærmest boet i min lomme det første halve år. (og betragtede mig som sin mor de første 10 timer, da Beauty havde problemer med et enormt spændt yver, så jeg måtte malke og give hende med flaske)...

Aston Martin, er en enormt smuk hest, men lidt for meget trakehner til min smag. Synes måske Zilden er lige trakehner nok, så vil hellere i den anden grøft med masser af knæ.

Anne Krogh

skriv PB for bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 15:04

Baltimore er jo også kun en årgang 2006 og har dermed ikke haft afkom der har vist sig at være ridelige endnu...

Sælges:

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 15:43

Nej det er jeg godt klar over, jeg har bare ikke engang set føl efter ham.

Nogen der kan vise nogle frem eller har set nogle?

Anne Krogh

skriv PB for bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

du kan..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 16:17

se et føl efter Baltimore her:

www.shagya-anglo-arabere.dk/ index.php?id=623&id_im...38f92489fc

Det er efter en ren shagyahoppe, men jeg synes han ser ud til at tage efter farmand ift. type og rammer.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 16:38

Det var nu ikke personligt ment det jeg skrev ;-) Jeg ytrede bare hvad jeg ved om Laurino personligt og ikke hvad jeg har fra andre :-) Og det er bestemt ikke blevet dårligere med Anna på ryggen.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at LC ikke slår igennem- læs Laurinos følbeskrivelse ;-)

Boney M er en lidt anden kaliber, ja, men heller ikke lige så høj som Laurino og ingen afkom før næste år. (som jeg glæder mig til at se)

Det er sgu svært det med hingste og man har jo hver sin mening om dem. Det vigtigste er vel først og fremmest at gå efter hvad man skal bruge afkommet til- ridning, avl, videresalg osv.

Jeg har valgt hingst for første gang i år og jeg aner ikke hvad min hoppe avler, da det også er hendes første føl... derfor har jeg valgt en hingst som jeg har personligt kendskab til og som avler sikkert (selvf. altid med den i baghovedet at hoppen også giver noget videre).

Min hoppes benstilling fortil er det ringeste, så det var vigtigt for mig at finde en hingst der avler okay ben. Så er hun en smule varm- så det skulle jeg også se om jeg kunne gøre noget ved. Ja og så er hun jo 10 år og efter en meget lille hingst (Master på 163) så hun mangler selvf. noget højtstillethed og noget højde, da første afkom mget gerne skulle blive min kommende ridehest. Gangen er okay, men kunne ønskes bedre til det jeg gerne vil opnå på banen. Jeg har udelukket hingste der HAR fået konstateret OCD, men været åben for de andre. Desuden ville jeg heller ikke begynde med det dyreste afkom, da det er hendes første føl.

Laurino opfylder faktisk alt dette sådan generelt... og selvfølgelig ved jeg at der indimellem er nogle smuttere, men sådan er det jo også med alle andre hingste.

Er der nogle gode forslag til mig til næste år- set udfra det hun mangler og ikke det hun avler, da det jo ikke vides ;-)???

Jeg har selvf. overvejet Boney M da han i mine øjne bliver en verdens hest, men ingen ved jo hvordan han avler, så det skal ihvertfald først ses. Desuden har min hoppe Bolero blod i årene, så afkommet ville få det fra begge sider ved at bruge denne hingst. Jeg tvivler bare lidt på højden...

Annika

0
0
Svar på denne tråd

hej...)
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 16:48

den første ville jeg smække enten don frederico eller uno don diego på:)

sys de giver god fylde og ganarterne er bare helt i top:)

den næste ville jeg putte en hotline på da hun (ja undsjyld) er lidt længere i det:) han laver korte sporty'e heste:)

Der er sikkert mange der er ueninge men dette er også kun mit bud:)

Hesteprust fra Sticke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 17:34

Ved ikke hvor i landet du bor, men der står et Baltimore føl mellem Åbenrå og Sønderborg. Sjovt nok ikke umiddelbart forædlet i forhold til hoppen. Avleren har fået et Baltimore og et Fürstenball og det er Fürstenball føllet der helt klart er bedst og mest forædlet.

Sælges:

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 17:38

hejjj

min hoppe er ifolet og det har været en længe ventet drøm..

jeg har en dv efter don romantic og lanciano

mit hingste valg er sunny boy fra gørklintgård...

( havde selv tænkt mig at kommer ham på en bernstien, men købte ikek hoppen :)

syntes han er helt fantastisk og avler super

www.goerklintgaard.dk/?pid=7

PS: HVORDAN KNOMMER I BILLEDER IND I INDSLAGENE :p

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 17:58

Annika, mht. følbeskrivelser giver jeg faktisk ikke særlig meget for dem, jeg synes alle følbeskrivelser er fyldt med fantastiske superlativer. Følbeskrivelserne er udarbejdet udfra føl til følskuerne, og er efter min mening ikke et udtryk for den generelle tilstand af føl. står man med et skævbenet, lavstammet eller grimt føl, tager folk dem ikke med, og det er derfor kun de gode føl der kommer beskrivelser af.

Skulle jeg kunne bruge dem til noget, burde et udvalg tage rundt og se hele årgangen af føl privat, eller lave flere opsamlingspladser til dem. (mener de gør sådan i trak. forbundet, men er ikke helt sikker). Det ville give et mere realistisk billed.

Men tag ikke fejl, jeg er sikker på Laurino er en stor gevinst for dansk avl, jeg vil bare ikke bruge ham til min hoppe.

Sticke, nu vil jeg netop på den første hoppe gå udenom mere masse, så hverken don frederico eller Diego vil være brugbare valg til hende, synes jeg.

Hotline ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om, han er lidt på "spot-listen" for må indrømme han aldrig har sagt mig noget selv, hans følårgange har for størstedelens vedkommende været enormt skuffende, men har så til gengæld set et utal af fantastiske 2 års hopper, så han er ikke helt afskrevet, for måske vinder de med alderen.

Men vil som sagt gerne tilføre Zilden noget blod af en art, og for lige at gentage mig selv vil jeg helst undgå tungt blod til Beauty, hun skal overhovedet ikke have mere masse! og som jeg også skrev i starten er gangarterne hos hende i top, så det skal ikke være på det grundlag jeg vælger hingst, udover at jeg gerne både vil ha' knæ og has til dem begge.

Lene, jeg bor omkring århus, så det er desværre en lang tur. Jeg håber der kommer nogle til følskuerne.

Ullan, synes det føl du linker til er efter Fort Baron?

Men tak for imput...

Anne Krogh

skriv PB for bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

ups...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 19:36

ja, der sov jeg da lige i timen...

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Rockefeller
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 19:38

ham glæder jeg mig til at se afkom efter, men gad vide om det er muligt at få en bedækning ved ham, eller om han er booket ud!?!? Det er dog trods alt kun 50 om året :-/ Nogen der ved noget?

Annika

0
0
Svar på denne tråd

Knæ og haser
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:30

Har ladet mig sige at Sunny Boy skulle give både god knæ- og haseaktion.

Ring til Gørklintgård, vi var deroppe her sidst for at hente sæd og fik lige en følsafari med i købet, utrolig mange lækre føl.

Sælges:

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

Ang. Laurino
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 23:02

Skal lige starte med at sige, at jeg ikke har super meget forstand på avl, og ikke kender alle de der fagudtryk ;o)

Vi har haft en plag efter Laurino gående, og hun var simpelthen super sød og god i hovedet. Hun havde et meget rolig temperament. Hun havde en super god bygning og hendes gangarter var over middel. Dog var hun meget lille (155 3 år) men det er noget hun helt sikkert har arvet fra mor siden.

Jeg har ladet mig fortælle af Jørgen, at afkom af Laurino (eller var det fuldblod generelt?) er et år længere om at udvikle sig, hvilket jeg også har oplevet med et Lantano afkom.

0
0
Svar på denne tråd

bh rosoff
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 16:26

er der nogen af jer der ved om han er ren i røngten?

0
0
Svar på denne tråd

Lady Tanholm
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 18:57

for mange år siden prøvede jeg Møllgårds Beautys mormor, Lady.

Hun var holdt væddeløbsbanen, da hun ikke kunne holde til det.

Man kunne tydeligt mærke at, hun var væddeløber.

Hun var meget sensibel, husker jeg. Man skal virkelig tænke sig om når man bad hende om noget.

Og da slet tage i tøjlern.

Selvom tråden er fra 2010, er det dejligt at se Ladys afkom har avlet nogle fine heste.

Da jeg sad på Lady, er det helt tilbage i 80'erne :)

0
0
Svar på denne tråd

Lady..
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 12:21

hvor er det skægt du kendte hendes mormor ;O)

Jeg har sendt dig en besked Lotte ;O)

- og så kan jeg jo lige opdatere med at Beauty i øjeblikket er ridehest, hendes første afkom er tilredet, ... og Beauty afventer lidt at lave flere børn ;) - men jeg er sjovt nok netop blevet opereret i knæet igen, og sidder med knæet opaf IGEN!!!

Anne Krogh

med de to skønherlige prinsesser;

Møllgårds Beauty

&

Fazcinating 2B

0
0
Svar på denne tråd

Hva med
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 13:22

Hej Anne

Hva med San Amour han er efter Sandro Hit.

Jeg har i år fået et meget højtstillede hingsteføl med velrejst hals, langeben og som bevæger sig med meget afskub, elastik og luft under sig, og han er bare så god som dagen er lang, han er rigtig nem at have med at gøre, grime, trække, strigle og smed ingen problemer.

Hans mor er efter Londonderry og med Weltmeyer til morfar.

Kunne se du overvejer lidt Londonderry, min hoppe er vildt ridelig og hun elsker at arbejde og så er rigtig god i hovedet.

Stutteri Uno har også et San Amour afkom fra sidste år, som er helt i særklasse, de venter også føl efter ham næsten år.

LD Dressage v/ Lea Damgaard

http://www.lddressage.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider