Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kæmpe føl pels i varmen
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 22:49

Kan man gøre noget for et 2,5 mdrs føl med kæmpe tyk krøllet følpels? Det ser ikke ud som om den har tænkt sig at smide den=

Det ses måske ikke så tydeligt her, men den er tyk og mørk i underpelsen, men den har slet ikke smidt noget pels endnu. Hun er plask våd på bringe og skuldre her i varmen og pelsen bliver helt mørk og krøllet.

Nogen vitaminer/ andet man kan hjælpe med?

Elller kunne man klippe den af?

Rideudstyrsbutik i Taulov + på nettet

Happy-horse- Alt til super priser

0
0
Svar på denne tråd

Føl der sveder.
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 23:02

Uhauha...

Hvis du har stald, kan du vælge at tage føl+hoppe ind når det er varmest - 11-16, og lade dem stå ude om natten.

Ellers kan du godt klippe den. Der er sikkert nogle der mener at føllene selv skal tabe pelsen men, jeg synes ofte det er synd for føllene når de sveder så meget som din gør. Derfor; klip den. (nogle føl ELSKER at blive klippet, fordi det klør så dejligt )

:D

Hey hey Dr. Pjuskebusk

0
0
Svar på denne tråd

positivt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 01:11

Se på den positive side, bremser kan ikke stikke igennem den tykke pels. er personlig imod at klippe føl, der er en grund til de har fået pels , så heller tage den ind midt på dagen

Hilsen Berit

Flere dejlige og velgående heste tilsalg, se profil eller www.staldlindballe.dk

Kursus afholdes løbende med Thomas Dolleris Larsen

0
0
Svar på denne tråd

ALT for varmt!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 11:08

Nu er det jo ikke alle der går hjemme og kan tage deres heste ind midt på dagen ;)

Jeg synes jeg kan se omkring mig, at rigtig mange føl i år har EKSTRA megen følpels. Jeg tænker fordi vinteren var så kold - og hoppens "termostat" har været indrettet derefter.

Hestenes "yndlings" temperaturer ligger på ca. 15 grader - med temperaturer som nu, på omkring de 30, ville jeg nok også overveje at klippe - hvis der er mulighed for det..

Selvom det skulle blive "koldere", så kommer vi næppe under de 15. Men måske en god idé at konsultere DMI, så ikke lige man klipper før vejret slår om og det regner non stop i 4 døgn :)

Formidler 2010 sæd efter:

FB Gangster
"Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider