Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

De Noir vs Don Romantic
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 20:06

Nu er de to herre nogle af de meste brugte i DK og sættes tit "op imod" hinanden. Men er de i virkeligheden ikke lidt ens? Her tænker jeg på de videregiver begge gang og type. Eller hvor ligger de store foreskelle henne ved de to?

Jeg kan personlig godt lide dem begge og foretrækker ikke den ene frem for den anden.

MVH Tina

Læssetov sælges.

Nu med 2 nye føl i stalden. Hoppe e BH Rosoff/Solos Carex og hingst e BH Leredo/Solos Landtinus. Begge til salg

0
0
Svar på denne tråd

bumbibum
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 21:20

hejsa.

mit umiddelbare indtryk af de to hingste er faktisk meget forskellig. I sin tid da jeg sku vælge hingst til Beauty, var de faktisk begge på listen.

De noir, valgte jeg fra fordi han i 9 ud af 10 tilfælde laver afkom der slæber bagbenene bag sig. Afkommene er helt umanerligt smukke, stort set alle sammen, lige til at falde i svime over, men kan simpelthen ikk få øjnene fra de bagudhængende bagben! Og så svinger afkommene efter ham vist enormt i str.

Romantic, elastik, afskub og dejlige indundergribende bagben. Tror han har tendens til at videregive en lang lænd, og så er jeg nok lidt bekymret for den tystys sygdom som længe har gjort han ikke engang har kunnet vises frem til åbent hus arrangementer. men dejlige afkom.

Tror de har det til fælles at de giver dejlig front og god nakke/hals...

Ellers er der ikke så meget de har tilfælles efter min mening. Fordele og ulemper ved dem begge...

"Hvo intet vover - Intet vinder"

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 21:27

mene, at De Noir avler de ædleste og smukkeste afkom og Don Romantic de mest velgående...

Super føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd

De Noir
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:14

Sjovt nok har jeg kun set hingste/vallakker efter De Noir der hænger i bagbenene. De hopper jeg har set har alle haft en utrolig god indundergriben.

Don Romantic hører man desværre meget om, især om bevægelsen på hans afkom som ofte er uregelmæssig bag. Senest har vi set 2 afkom i weekenden, hvor det ene var super gående, det andet urent bag.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

DV avlerne o.a.
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:31

må jo være vilde med Don Romantic eftersom han for nuværende ligger nr. 3 på ranglisten over bedækninger, mens De Noir ligger nr. 34. Alle indberetninger er jo dog nok ikke kommet endnu.

Har aldrig været og bliver aldrig Don Romatic fan, men indrømmer at jeg har set mange fine afkom efter ham

MVH Janni

Nu med kage i ovnen

Ja altså hesten

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg overvejede
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:56

meget at lave en Don Romantic sidste år, da jeg havde en helt fantastisk 4års i ridning efter ham, som blev kvalificeret til DSA semifinalen med over 8 i gangarter og derudover synes jeg D R afkom er vældig funktionelle og smidige gående generelt

Super føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider