|
|
| Foling der gik galt |
|
|
Så kom han endelig en smuk sort hingst med fin hvid sok og stjerne. Men desværre revnede tarmvæggen på hans mor, så nu bor de begge på KVL. Han er født med hovedet ud af endetarmen og benene ud af skeden. Solen har gået og haft blodigt udfold og presset i 2½ uge, med utallige dyrlægebesøg, så vi var godt klar over at det ikke var helt som det skulle være. Vi håber at beholde dem begge, men udsigterne er ikke gode. han er efter BH Zack med BH Soprano som MF og Carano som MMF 20 min gammel 4 timer gammel
Schack Så er det tid til forhåndsbestilling af Usprøjtet hø i småballer, 20 kr. pr. stk. Halm i småballer, 10 kr. pr. stk. Wrap af fodergræs, minibig. se www.stroeyer.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2354456745 |
|
|
Puha. Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at i får lov at beholde dem begge Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| held og lykke |
|
|
jeg krydser fingre for jer og håber det ender godt
*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle!
Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden: Alle tror de har fået nok...
Husk i går, drøm om i morgen, men lev i dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh hvor frygteligt |
|
|
Det lyder rigtig barskt, jeg skal nok krydse fingre for en lykkelig udgang på det hele.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Med salgsheste efter Blue Hors Rush Hour, Londonderry og Blue Hors Rosoff, se hjemmeside for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare noget møg! |
|
|
Åh nej dog Også krydsede fingre herfra!! Synes der har været alt for mange af den slags historier i år.. *dybt suk*
*** Formidler 2010 sæd efter: FB Gangster "Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres omsorg |
|
|
Jeg vil gerne sige at det er det værste jeg nogen sinde har oplevet - Havde jeg ikke haft hjælp af en fantastisk handlekraftig venninde, havde ingen af dem været her nu. Jeg håber aldrig jeg skal høre en hest skrige i smerte igen. I må rigtig gerne komme med forslag til Hingste navne med Z. Lige nu synes jeg at han skal hedde Zenzation, men pigerne synes at han skal hedde zotopian. Han klarede at stå op de første 3 timer af hans liv - imens dyrlægerne kæmpede for hans mor i tvangsboksen. Hver gang vi forsøgt at få ham til at hvile kæmpede han sig tilbage på benene. Til gengæld vil jeg sige at det var utrolig heldigt at det skete på folden, for havde hoppen kastet sig rundt i boksen på samme måde, var det gået endnu mere galt. Når han er foldet ud vil jeg rigtig gerne høre hvad I synes om ham, det er vores første føl og han er jo født for sent til at komme på følskuerne - desuden bliver hans mor heller ikke klar. De forventer at operere på hende mindst 4 gange endnu og hvis alt går godt er hun ok til september. Hun bliver aldrig ridehest igen.
Schack Så er det tid til forhåndsbestilling af Usprøjtet hø i småballer, 20 kr. pr. stk. Halm i småballer, 10 kr. pr. stk. Wrap af fodergræs, minibig. se www.stroeyer.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navneforslag.. |
|
|
sådan en sort, lille, sej fighter skal da hede zorro 
*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle!
Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden: Alle tror de har fået nok...
Husk i går, drøm om i morgen, men lev i dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der krydses |
|
|
alt der kan krydses herfra. Tillykke med drengen.
Venligst Mus LundebakkegårdHestecenter.dk Fuldfoder.dk Billigste lucerne 53,- kr. 10 kilo. Fuldfoder, præstations-, moderat-, føl- og lakterende hopper. Fodergulerødder 20 kg. sæk el. 600 kg kasse. Hunde og ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er han da.. |
|
|
Zo Special? Jeg har altid syntes det var meget sjovt når Firfod brugte bogstaver og navne med lidt humor.. Det bliver nogle hårde måneder - men i det mindste er hun/de i gode hænder!!
*** Formidler 2010 sæd efter: FB Gangster "Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
Puha sikke en grim oplevelse! Håber at din hoppe og føl kommer på højkant igen. Synes han skal hedde Zo Lucky - det må man jo sige han er Held og lykke og god bedring til jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gyser |
|
|
Uha, jeg føler virkelig med dig. Og jeg ved PRÆCIS hvordan det er. Det samme skete for min hoppes første og eneste føl tilbage i 1993 (husker det som var det i går). Føllet blev døde under fødslen p.g.a. iltmangel, da det sad i klemme. Hoppen lever i bedste velgående, nu på sit 21. år. Og kan sagtens bruges som ridehest. Hun blev opereret 2 gange herhjemme og 7-8 gange af Hans Schougaard. Hun er ikke lukket helt bagi, men det giver overhovedet ingen problemer. Så jeg forstår ikke helt hvordan de kloge hoveder kan dømme din hest til aldrig at kunne rides. Men måske der er andre grunde.... Stemmer på Zenzation. Pøj pøj med det hele MVH. Helle PS. Behøver jeg at sige at jeg lige siden har haft folings-fobi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pokkers grimt.. |
|
|
Sikke en væmmelig oplevelese I har haft med jeres første foling. I har været obs på, at noget har været galt fra starten af og der har været talrige dyrlægebesøg, der trods dette ikke har kunne konstatere, at føllet har ligget forkert. Det synes jeg faktisk er ret utilfredsstillende... Mildest talt!! Når det så er sagt, så håber jeg jo af hele mit hjerte, at han får lov at beholde sin mor. Jeg har altid synes det er så frygteligt, når man mister et nyfødt føl, men at miste moderen er min allerstørste skræk. Jeg sender alle mine positive tanker i retning af KVL og din smukke Sol.
Hilsen
Margrethe
Stald-Sortebjerg www.stald-sortebjerg.dk Lykkelig ejer af et fantastisk Heartbeat afkom 
"Sweet Grace" halvblodshoppe fra 2008 e. Casir Ask sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej dog |
|
|
Åhh stakkels hoppe-mor  Håber begge klare den.. Pøj pøj Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pu ha det er hårdt |
|
|
føllet overlevede kun fordi jeg har en yderst handlekraftig venninde, som stak hånden ind fjernede forsterhinderne foran luftvejene og holdt tarmvæggen væk fra struben indtil hoppen revnede. Han trak ikke vejret da han kom ud. Alle test i dag viser at han klarer det og at hans modstandskraft er ok. Nu har jeg jo intet at sammenligne med, men de siger at hans er super godt skruet sammen og kæmpe stor. Smukke Sol er scannet 2 gange i sidste uge, så jeg er helt sikker på at de ikke var klar over hvor galt det var. KVL har ringet og der er spredt gødning i "systemet" så nu handler det alene om at få renset alt inden noget bliver lukket inde. De siger at hun ikke bliver ridehest igen fordi hun skulle blive hypersentitiv på bagparten. Jeg tror faktisk at jeg vil foreslå ungerne Zo Zpecial - super godt fundet på Birgit. Hvis jeg ikke allerede havde en hoppe som var ifolet - havde jeg heller ikke mod på at prøve det igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krydser hvad krydses kan |
|
|
Py ha hvor er det dog en skræmmende oplevelse! - og sikke et held at din veninde handlede så super flot! Smuk er han i hvert tilfælde - han fortjener at hans mor klarer skærene!! Ja Zo Zpecial er ikke noget dårligt bud! (det er Zo Lucky nu heller ikke )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Puha... sikke en omgang. Det er simpelthen så frygteligt at opleve. Jeg har selv kæmpet for min følhoppe i år, desværre forgæves. Håber I har mere held end jeg. Held og lykke med fremtiden for dem begge.
Hilsner Anja Sølvmedaljehoppen Bakkens Marlice fik 15 maj 2010 et hoppeføl efter Mister Malthe NFHR-E 108. Nu som flaskeføl Strandagers Madonna er scannet drægtig ved Sophienhof´s Maroon NFHR 135
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
Hej Schack. Jeg har fulgt din anden tråd, og havde på "fornemmelsen", at der var noget galt.......men godt at høre, at du har dem begge to, og hvor er han da et smukt føl.....en rigtig Zenzation! Jeg håber på alt mulig held og lykke med både din hoppe og lille føllet.....godt at din veninde var der til at hjælpe!! Mange knus Kate Brødsgaard
Fjordføl efter Medaljehoppen Mia 10404 til salg (far Knægt Halsnæs) Frieser Grand Cru er født den 22.04.2010.. han er helbror til Emillion, og er lige så sød!! Kastanjegårdens Mia FJ 10404: År ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha... |
|
|
sikken forfærdelig oplevelse!!! Godt du havde sådan sej veninde til at hjælpe! Håber moren klarer det og tillykke med den fine dreng !
Super føl og plage sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres søde ord |
|
|
  jeg har det lidt svært med de billeder, men her er han så 15 timer gammel. Tror i at han er Sort eller Sortbrun? Han vejer 50 kg - og er sulten hele tiden. Der er desværre også gået hul i livmoderhalsen, så nu hedder Sol's prognose 4-6 operationer. Og jeg må snart overveje om hun har fortjent at lide sådanne fordi jeg er så glad for hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håber alt godt |
|
|
Hej, Nej hvor er det dog en frygtelig situation!!! Jeg håber sådan det ender lykkeligt. Kram Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Puha krydser alt hvad jeg kan for din hoppe!!!!!!! Jeg stemmer for Zo Special eller Zo Lucky..
Charlotte Nu med skønt hoppeføl efter Tailormade Stardust =)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puh ha!! |
|
|
skrækkelig oplevelse! held og lykkke med din hoppe! håber det bedste, men forstår dine tanker om hvor vidt du kan lade hende lide! alle navnene er super gode!
To skønne 3'er ponyer forsvundet! Harridslev rideklub savner dem meget! Ivan jeg nåede aldrig at takke dig for du redede Dinna dengang i 2006, men jeg er dig evigt taknemmelig! Sov godt - du var den bedste! ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en svær situation |
|
|
Altså jeg mener jo, at lidelse også er en del af livet. Altså er der håb, så er det ikke meningsløst. Så hvis prognosen er god, ville jeg ikke tøve, når du nu så gerne vil beholde hoppen. Noget andet er hvis man holder liv i dem velvidende, at det er en stakket frist. Og der er jo også den lille ny at tænke på. Rigtig meget held og lykke med det hele. Håber hun kommer sig den stakkels hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha som fingrene er krydsede. |
|
|
og jeg vil også som Ann skriver, sige at er prognosen for overlevelse til et godt liv gode, ja så skal det ikke være det der afgør. Så kan hun jo få mange gode år endnu og føllet vil få lov at beholde sin mor. Men hvis ikke hun er dyrlægeforsikret kan pengene jo også ende med at afgøre det. Det lyder jo ikke helt billigt. Held og lykke med hende.
MVH Tina Læssetov sælges. Nu med 2 nye føl i stalden. Hoppe e BH Rosoff/Solos Carex og hingst e BH Leredo/Solos Landtinus. Begge til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Stakkels lille mor hest 
Han kunne os hedde Zort Zol
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234566 |
| Forfatter:  |
Fru Dolmer |
| Dato:  |
29-06-2010 21:47 |
|
Tillykke med dit dejlige føl. Det er godt at høre, at han på trods af den barske start på livet alligevel er kommet godt fra start. Mht hoppen tror jeg du skal lytte til dyrlægerne. Hvis de mener at de kan redde hende, er jeg sikker på, at hun har en chance. Kan du holde hende rimelig smertefri, så giv hende en chance! Rigtig meget held og lykke med både følle og mor.
Hilsen Maria The greatest thing you will ever learn is just to love and be loved in return... ******* ----------------------------- Safemate folealarm udlånes -----------------------------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Update |
| Forfatter:  |
Conny Jessen B ♥Gina♥ |
| Dato:  |
01-07-2010 09:52 |
|
Hej Jeg håber, at både dit føl og hoppe har det bedre? Jeg venter i spænding på en opdatering, da din historie virkelig har sat sit spor. Held og lykke med det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
Hoppen har også en skade i livmoderhalsen, så hun kan ikke lukke til livmoderen - hvorfor noget af gødningen ender der. Det giver selvfølgelig infektioner. Der er desuden mistanke om at der kan være hul til bughulen. Vi forsøger at holde hende gående til føllet kan vænnes fra - og så skal hun have fred.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv :o/ |
|
|
Åh Hårdt! MAn må godt nok sige der er op- OG nedture, når man avler! *trøstekram*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kldmfqwømfk |
|
|
Hej Shack... jeg er så ked at det på dine vegne - det er en hver avlers største mareridt, du har måtte gennemleve. Vi bare elsker når vores små følle-bøller kommer til verden, og det er ikke til at få armene ned - og skidt med alle ekstreiør fejlene - dem ser en følle-bølle ejer aldrig. Men når det går galt så bebrjder man sig selv, at man overhoved satte sin fantastiske hoppe og gode ven ifol - at man ikke opdagede konsekvenserne og uheldet som lå lige rundt om hjørnet. "Hvad nu hvis..." spørger man hele tiden. Men grunden til at vi lider sammen med vores kære hopper i en sådan situation er, at vi bare har så stor kærlighed til dem - og det har Sol også til dig. Gør hvad der er bedst - og stå ved det du gør for det er det rigtige i situationen. Vi har mistet 2 føl og hver gang har det taget mig måneder at komme igennem... en smerte som ingen andre forstår for man selv har prøvet at stå med et lille livløst føl, som hoppen bare forgæves forsøger at vække til live. Her i stalden føler vi med dig - og tårene rendte ned over mine kinder da jeg læste hvad der var hændt dig og Sol.  Alt mulig held og lykke herfra og glæd dig over at du trods alt ikke mistede dem begge...
Med venlig hilsen
Maria
Stald VG
Dressurtalent 3 års hoppe eft. BH Armano/Carano sælges
Se mere på www.staldvg.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej, ja tænkte nok der var noget galt efter hvad jeg læste i den anden tråd.. Men håber da det kommer til og gå bedre når dyrlægerne har fået styr på hende igen.. Tragisk oplevelse når det er første gang  Lykke til fremover Kram Sandra
Ejer af den sødeste og dejligste hest <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv noget møg |
|
|
og en svær situation at stå i. Håber det bedste for jeres hoppe, det er ikke morsomt at stå med et moderløst føl oveni den oplevelse. Mvh Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|