Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dyreskue
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 14:03

Jeg har 3 dejlige oldenborg hopper, som hver især besidder deres gode sider.

Jeg tilmelder min 15 årige hoppe, jeg har haft i 13 år, til hendes sidste dyreskue. Hun har sit sidste føl i år (har fået 5 føl).

Og jeg vil gerne afslutte det på en hyggelig måde, med at udstille til vores lokalskue i Aulum.

Men så tænker jeg, jeg har jo 2 døtre efter hende og kan fremstille en lille hoppesamling efter hende.

Men som kommer "Men'et":

Den ene hoppe, er 2 år gammel, i vækst og vil nok i de fleste dommeres øjne, slet ikke være ønsket på en dyreskue plads, pågrund af hun er højre bag end for.

Men jeg mener det vil være godt for hende at komme en tur i byen sammen med hendes mor og storesøster.

Jeg sætter lige billeder ind af dem, kunne godt tænke at høre en saglig mening om min tanke.

Først Malou:

Billede

Billede

Så hendes søster Mica, som er 4 år:

Billede

Billede

Og som rosinen i pølseenden, deres mor (billedet er ikke nyt, fra 2008, hvor hun venter Malou :) :

Billede

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 23:37

Hej Lotte

Jeg syntes du skal gøre det hvis du har lyst til det. Skidt med om dommerne ikke kan lide hva de evt skal se på, det vigtigste er jo at få en god og hyggelig dag. Du ved jo hva du har med og hva du får hjem igen. Dejlige heste er de jo.

Kun en tåbe holder orden

et geni behersker kaos.

0
0
Svar på denne tråd

2års er jo sådan
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 08:15

Jeg synes bestemt du skal tage dem med alle tre som du gerne selv vil ..

Dommerne ved jo godt at en 2års er i vækst og er højere bagtil end fortil ..

Min hingst er også 2, og har lige været afsted .. Og som du kan se er han også højere bagtil ... og han fik 23 og ærespræmie ..=)

Så god tur afsted med din hopper ..=)

/mette,

og de to dejlige drenge:

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

RIP min dejlige Prinsesse:

...---***Cappucino***---...

...---***01.06.03-17.06.10***---...

0
0
Svar på denne tråd

Heeeeeeeeeeeeeej
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 09:56

Jeg synes de alle 3 er rigtigt fine!

synes helt klart du skal tage dem med..

Kan du ikke lige fortælle lidt om afstamning?

de er jo så fine!

Kærlig hilsen

Katrine

Med

Helios Lucianna

Min Hest er mit spejl.

Smuk og Elegant

En rigtigt hest er en Oldenborg

Medlem af Team Lodberg

0
0
Svar på denne tråd

Afstamning
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 21:31

Afstamning kan jeg sagtens fortælle om.

Mica, som hedder rigtig LaMica, er efter Lajos K/Urprinz/Uffe Korshøjgård. Hun er 62½. Hun er sød og rar, der lidt hippig i hende...ja det lyder åndet, men hun er typen der er en livsnyder , en STOR livsnyder.

Malou, er 75% oldenborg ligesom sin mor. Hun er eft. Lami Søndervang/Urprinz/Laban Agerbo.

Malou er sød og nysgerrig, og utrolig madglad (Bare spørg Maria der har Pyrus Rævdal, som var på besøg forleden dag).

Hun er god og kærlig over for sin lillebror Mickey, selvom han er en rigtig lømmel, med et charmeudtryk "nej mig, nej jeg har aldrig gjort noget???"

Mor Urs, som hedder Upsala Højbogård, er 75% oldenborg. Hun er eft. Urprinz/Jumbo/Ulan. Jeg har haft så mange oplevelser med hende, jeg har aldrig troet jeg skulle få med hende.

Dyreskue, kåring, føl, stævner osv....

Hun har givet mig så meget. Hun er mit et og alt. Hun bliver aldrig solgt.

Da jeg i sin tid var oppe og kigge på hest, der hvor hun er født, var det ikke mening at det var hende jeg ville have købt. Men da Lilian trak hende ud af stalden og over på en jordfold de havde, og jeg så hende bevæge sig rundt og hun kom hen til mig og jeg selv trak hende ind, der vidste jeg at det var hende der skulle med hjem.

Lilian og Jan kom selv og afleverede hende og så begyndte vores makkerskab, og det var så let. Hun har været så nem at arbejde med. Hun har aldrig bidt eller sparket efter mig.

Jeg kan lade mindre børn selv ride på hende, nede på vores ridebane.

Så det er også vedmodigt, at det er slut med føl. Men sådan er det...

Ups, var jo lige ved at glemme Mickey:

Han er efter Nando/Urprinz/Nobel Roi.

Han er 62½ oldenborg.

Jamen Mickey, er man ikke tvilv om han er hingst. Han er altid ude på at lave gang i den, samt er han en chaumør uden lige, når han står og kigger med sine store mørke øjne.

Han forstår at vise sig frem.

Man skal være indimellem lidt konsekvent over for ham, fordi han gerne vil bide og nappe.

Han elsker når Mica og Malou tager en "runner"...det er bare så fedt, kan man se på ham.

0
0
Svar på denne tråd

Malou...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 19:38

Her er lidt video vi har taget af hende i dag.

Video

Jeg ved godt hun ikke er færdig i hendes vækst, men hun er da ikke den aller væreste 2 års.

0
0
Svar på denne tråd

okey...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 20:28

ingen der tør give deres mening om hende.

0
0
Svar på denne tråd

hi hi....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 22:38

Ja, hendes forben er da lidt kortere end bagbenene lige i øjeblikket . Hun ser alligevel noget mere færdig ud end min 2-års, så hende kan du da helt sikkert godt vise frem.

PS. hvor høj er hun?

Hilsen

AnetteE

0
0
Svar på denne tråd

AnetteE
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 23:27

Ja der er vækst igang , men jeg tænkte mere på hendes gang.

Hun måler mellem 156-159 i stang.

Så hun bliver ikke så høj igen, men der skal jo også være heste til dem der ikke vil have dem 170 i stang. Så det er godt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  06-07-2010 14:09

så er de tilmeldt, puha...det er lidt underligt.

At udstille 3 heste man har opdrættet.

Jeg ved på forhånd at, de ikke får topkaraktere.

Men jeg glæder mig til at få en hyggelig dag dernede og snakke folk, som vi plejer at gøre.

Og vise tøserne frem, for de har et virkelig godt sind alle 3.

Mickey er en drengerøv, så det er godt vi kan bestille boks, til at holde lidt styr på ham .

Og det er godt Christina har sagt ja til hjælpe, så mangler vi lige en mere "hånd" til at hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

fik lige
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 15:32

taget nye billeder af Malou og Mica igår.

Malou

Billede

Billede

Mica

Billede

Billede

Mica har lidt græs mave, og rytteren er ikke vant til at ride på hende. Så bær over med hende.

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:33

oldenborgere .

Håber I får en rigtig god dag på skuet.

Hilsen

AnetteE

0
0
Svar på denne tråd

juhuuuu
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 14:20

Nu har Aulum åbnet for udstilling af vallaker, så sørme om ikke jeg kan slæbe min baby med..

Det er ham her..

Han er efter Skovlunds Cantos, og hedder Teglgårdens Cantos..

Derudover kommer vi med 4 hopper fra Teglgården, så det bliver en festlig dag, som altid..

Super at du stiller hele sværmen, Lotte, så bliver Ollebollerne en stor gruppe år..

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider