Afstamning kan jeg sagtens fortælle om.
Mica, som hedder rigtig LaMica, er efter Lajos K/Urprinz/Uffe Korshøjgård. Hun er 62½. Hun er sød og rar, der lidt hippig i hende...ja det lyder åndet, men hun er typen der er en livsnyder
, en STOR livsnyder.
Malou, er 75% oldenborg ligesom sin mor. Hun er eft. Lami Søndervang/Urprinz/Laban Agerbo.
Malou er sød og nysgerrig, og utrolig madglad (Bare spørg Maria der har Pyrus Rævdal, som var på besøg forleden dag).
Hun er god og kærlig over for sin lillebror Mickey, selvom han er en rigtig lømmel, med et charmeudtryk "nej mig, nej jeg har aldrig gjort noget???"
Mor Urs, som hedder Upsala Højbogård, er 75% oldenborg. Hun er eft. Urprinz/Jumbo/Ulan. Jeg har haft så mange oplevelser med hende, jeg har aldrig troet jeg skulle få med hende.
Dyreskue, kåring, føl, stævner osv....
Hun har givet mig så meget. Hun er mit et og alt. Hun bliver aldrig solgt.
Da jeg i sin tid var oppe og kigge på hest, der hvor hun er født, var det ikke mening at det var hende jeg ville have købt. Men da Lilian trak hende ud af stalden og over på en jordfold de havde, og jeg så hende bevæge sig rundt og hun kom hen til mig og jeg selv trak hende ind, der vidste jeg at det var hende der skulle med hjem.
Lilian og Jan kom selv og afleverede hende og så begyndte vores makkerskab, og det var så let. Hun har været så nem at arbejde med. Hun har aldrig bidt eller sparket efter mig.
Jeg kan lade mindre børn selv ride på hende, nede på vores ridebane.
Så det er også vedmodigt, at det er slut med føl. Men sådan er det...
Ups, var jo lige ved at glemme Mickey:
Han er efter Nando/Urprinz/Nobel Roi.
Han er 62½ oldenborg.
Jamen Mickey, er man ikke tvilv om han er hingst. Han er altid ude på at lave gang i den, samt er han en chaumør uden lige, når han står og kigger med sine store mørke øjne.
Han forstår at vise sig frem.
Man skal være indimellem lidt konsekvent over for ham, fordi han gerne vil bide og nappe.
Han elsker når Mica og Malou tager en "runner"...det er bare så fedt, kan man se på ham.