|
|
| Vind gratis bedækning til din hoppe |
|
|
Hejsa
Du kan stadig være med i konkurrencen om en gratis bedækning til din hoppe.
Der bl.a. Frederiksborger, Pinto, haflinger, knabstrupper, OX-araber og shetlænder bedækninger på højkant.
HingsteNet.dk
Fra Shetland til Shire - Danmarks reklamebureau for alle avlshingste. Billige Hingsteannoncer Gratis avlsvejledning Gratis HesteMarked Debatforum Konkurrencer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor.. |
|
|
Hvor finder jeg lige den konkurrence henne ?
Hilsen Chirie
<Welsh Moutain hingst står til afbenyttelse. Se min hingst på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På hingstenet.dk |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
04-04-2004 23:16 |
|
Går jeg ud fra? 
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| gad ikke... |
Alice F |
05-04-2004 22:20 |
|
Gad ikke lige og være med, den ox hingst er ikke lige mit hingstevalg...
Men held og lykke til alle jer, som skal ud og vinde!
Mange hilsner
Alice
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv.... |
|
|
..Man skal have en af samme race
Line&Darling&Queen Nogen der har en gulerod? Citat: Darling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ikke nogle |
Lærke (Athene) |
06-04-2004 22:28 |
|
ikke nogle hingste jeg kunne bruge, syntes ikke der er noget specielt overhovedet
Lærke (Athene)Køb/salg af hest og pony |Stald Pilgaard | Bedækning af Tinkerhingst PilgaardHorses
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun Pinto'en |
|
|
Synes kun det er pintoen - Donatello Vesterlund - der er noget værd - altså hvis man har en ponyhoppe...
Knabstrupperen er kun kåret i henhold til renavlsprogrammet med en begrænset bedækningstilladelse og man skal søge foreningen om tilladelse til at bruge hingsten på sin hoppe - som i øvrigt skal være plettet (og kåret!)
Den må bedække 5 hopper i år og 5 til næste år!
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen.... |
|
|
Mange tak skal i have.
Så er jeg dælme glad for det ikke er nogen af jer som har vundet bedækninger ved mig.
Jeg forventer ikke folk skal være taknemlig fordi man giver en bedækning til en konkurrence, men dirkte at få at vide det ikke er noget værd!!!!
Desuden så kunne hingsteejerne jo bare have givet en eller 2 bedækning som vi andre har gjort.
Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hold da op sussie |
|
|
tillykke med det og det bliver spændende!
for jyttes hingste er netop til at savle over, jeg er helt misundelig
hilsen berit
Kåret tinker hingst står til afbenyttelse, se mere hertinker hingst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld Jytte |
|
|
Beklager at jeg ikke lige tænkte på dine, Jytte, for Mignon har jeg set live, da han stod i Billund (?). Og han er helt sikkert en rigtig dejlig hingst - og godt springende!
Din anden kender jeg ikke, men han ser også fin ud.
Jeg var mest fokuseret på Knabstrupperen...
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke sussie |
|
|
Tillykke med præmien - det bliver spændende
Ane
Det er altid for tidligt at give op
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½1234567 |
|
|
Angående knapstrupperne så er der på deres hingsteliste flere hingste som er godkendt efter renavls programmet. jeg synes da det er ok at de gør noget for at bevare de blodlinier som man finder bevaringsværdige. Efterhånden er det jo blevet sådan at enhver plettet hest er en knapstrupper, ja i princippet kan en hest som måske kun har en farmor som er knapstrupper blive regisreret KNN.
Jeg synes sku også det er synd at en af danmarks goe gamle racer absolut skal ligne en dv'er med pletter.
Nå nok surt opstød fra mig, TILLYKKE TIL ALLE VINDERNE! HUSK AT VISE BILLEDER AF FØLLERNE NÆSTE FORÅR!
En god hest har ingen farve, men derfor kan en god hest godt have en smuk farve
Johannes heste er de bedste dem kan ingen tæske! Jeg elsker Janus og Daisy!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johanne |
|
|
Hvis en hest kun har farmor registreret i KNN så skal hesten være plettet eller have tydelige knabstruppertegn for at kunne registreres som knabstrupper! Og så er det kun hopper der kan dette, og kun som F1.
Der kræves altså at der er godkendt KNN-afstamning på min. den ene af forældrene. Og hvis der kun er det på den ene forælder, så skal afkommet have tydelige KNN-tegn.
Min egen hoppe er kåret knabstrupper selvom hun er ensfarvet. Men hun er efter kårede KNN-forældre. Hun har lige fået et føl, efter en kåret KNN-hingst, som er efter en DV-hingst og KNN-hoppe, hvor føllet er blevet rødt. Hun vil også kunne kåres i KNN og kunne blive hingstemor, idet der er kårede KNN-dyr på begge sider.
Det er for mig at se helt ok at avle plettede DV'ere - men du kan altså også få 100% renavlede dyr der er mere ædle end en der måske kun er 37,5% renavlet... Når man går ind og bruger andet blod, skal man bare passe på, at der ikke kommer for meget - og så næste gang igen putte en 87-100% hingst/hoppe på igen.
Min egen hoppe kan jeg ikke vurdere %-mæssigt idet der ikke er nogen afstamning på hendes mor, men føllet har 75% knabstrupper i 2. led. Igen kan 3. led ikke vurderes idet der mangler 2.
Til hende skal jeg da også bruge en hingst med meget knabstrupperblod eller en hvidfødt, da der tilsyneladende ligger nogle gener bagude der giver helfarvede afkom. Her hvor der er meget KNN-blod kan jeg jo stadig ikke bruge før omtalte hingst idet denne er ensfarvet, og stadig skal bedækningen godkendes af foreningens bestyrelse.
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|