Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Rosentanz-hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 22:01

Hvilke hingste ville I kigge på til en hoppe efter Rosentanz?

Hun kan ses på min præsentation; overlinjen er dog lidt mere flad end billedenne på præsentationen giver indtryk af. Brystkassen er i alt fald vældig lang, hvilket jeg egentlig ser som en fordel, så længe halsen også har længde :)

Man kan måske lidt bedre se det her:

Hun er bedre gående end kåringsbeskrivelsen giver indtryk af - især galoppen er god, men de andre gangarter er sådan set også ganske glimrende.

Hun har et virkelig dejligt temperament, i øvrigt, og er kåret med 8 i ridelighed.

Hun skal ikke ifoles i år, men jeg vil gerne alligevel begynde at kigge lidt på forslag til hingste, så jeg kan kigge på afkom og få valgt en hingst, jeg tror på.

Jeg tænker primært i dressur-hingste - også med fornuftigt temperament.

Da det er første gang, både for hesten og mig, drømmer jeg egentlig ikke om nogen voldsomt dyre hingste, men helst en hingst, der ikke "bor" for langt væk fra mig, hvilket vil sige Himmerland.

Der er et par knapstrubberhingste i nærheden (Astor, Conetti (hvis han stadig står her...), Sanders Bounty - hvor jeg i hvert fald for en 6-7 år siden syntes, at sidstnævnte var en virkelig dejlig hest at ride).

Conetti og Astor blev ligeledes redet i den klub, hvor jeg havde hestene stående, så de to kender jeg også lidt til og er dér nok mest til Conetti, da han har lidt mere fylde og lidt mere hals (længde), så vidt jeg husker.

Men også DV'ere er selvfølgelig en mulighed, eftersom det er dér, hun er kåret.

Her kender jeg vist bare ikke lige nogen i området ud over Michellino, som vist nedarver et lidt for vågent temperament til mit behov, plus nok er til den dyre side ;)

Hvad siger I, der ved en bunke mere om dette her end jeg?

_______

...SEMPER TIRO...

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Tænk over...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 08:26

Når man skal ifole er det ikke sæden der koster mest, det er scanninger, insemination, foder, attester osv. Derfor er det ikke fornuftigt at spare nogle få tusind på sæden og så få et piratføl der ikke kan kåres nogle steder, det er der slet ingen økonomi i. Et DV-føl står i disse krisetider til en 18-30.000 kr afhængig af kvalitet, mens du måske kan få 5-10.000 når du sælger et blandingsføl.

Hvordan er din hoppe kåret, og hvad ligger der på morsiden? Hvilke egenskaber vil du gerne have forbedret hos din hoppe, altså udover det flade kryds som du nævner?

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Med salgsheste efter Blue Hors Rush Hour, Londonderry og Blue Hors Rosoff, se hjemmeside for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

nu lurede jeg lige
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 08:40

stamtavlen af på din præsentation.. og din hoppes gode temperament kommer skam ikke fra fremmede..

det gælder både for Rosentanz, Dacapo og Kawango at de alle er udstyret med godt temperament og ridelighed.. så det er ikke så ringe..

du skriver ikke hvad kåringsbeskrivelsen er evt. karakter.. så kan man jo bedre danne sig et billede NU når hun jo har en beskrivelse..

men jeg tænker faktisk lidt på Prinz K3, han står næsten i himmerland.. han er en vågen herre ja, men udstyrret med et fornuftigt temperament og ridelighed..

han giver ædle, smarte og velgående afkom.. det er ihvertilfald hvad jeg har opserveret...

velholdt brun kentaur athen dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

reni....
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 11:27

Reni:

i dette tilfælde kan hoppens dv kåring overføres til knabstrupper foreningen således at føl får bordeaux pas og kan kåres ind i hovedafsnittet. De hingste hun nævner er kåret i knabstrupperforeningen.

Så der er mulighed for både at gå varmblodsvejen og knabstrupper vejen uden problemer.

Hvilken hingst du skal vælge er jo en temperamentssag og der må du gøre op med dig selv, hvad du ønsker dig ved dit fremtidige føl :)

Føl fra 2010 efter Flyinfact XX og Romanov sælges, Se mere på http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hun er ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 14:24

ikke kåret fantastisk.

"Knap harmonisk hoppe med lidt flad overlinie og ukorrekt fundament for.

Savner tilstrækkelig smidighed og rummelighed i bevægelsen"

Krop: 7-7-6-6

Lemmer: 5-7

Bevægelse: 6-5-6

Springkapacitet: 4.5

Det ukorrekte fundament for, formoder jeg handler om, at hun er lidt indfodet.

Jeg ved godt, at jeg selv skal finde ud af, hvad jeg vil bruge :), men jeg har slet ingen erfaringer med det og ved for lidt om, hvilke gode og knap så gode ting, de hingste jeg foreslår, nedavler.

Det var netop pga. muligheden for at kåre evt. føl i knapstrupperforeningen, at det var knap-hingste jeg foreslog. ;)

Hvis et føl skal blive en fremtidig ridehest til mig, skal den ikke være for ædel - og det var nok dét jeg ville gå efter. Men salg er naturligvis ikke udelukket.

Så ikke alt for ædel, og ikke alt for vågen. Og så vil jeg gerne, hvis hingstens hals vender bare nogenlunde som på hoppen.

_______

...SEMPER TIRO...

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider