Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

fodring af hoppe med føl
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 21:20

Jeg har en new forest hoppe der netop har fået føl i tirsdags og har lige et spørgsmål ang foder til de her diegivende hopper.

når nu de går på døgngræs har hopperne så brug for fuld ration foder ved siden af græsset eller kan de godt nøjes med vitaminer så længe der er græs nok?

Hun skal selvfølgelig have hvad hun har brug for for at hende og følle har det bedst muligt og hun ikke pludselig taber sig, men på den anden side så skal hun heller ikke blive alt for fed pga græs i lange baner og foder ved siden af, derfor vil jer gerne vide hvad i plejer at gøre?????????????????????????

Ikke alle hopper gider eller kan ikke spise foder også hvis der er masser af græs.

0
0
Svar på denne tråd

Trives..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 14:58

Vil da sige at hvis føl og hoppe trives og ikke bliver tynde, vil man sagtens kunne nøjes med en vitamin/mineral blanding til hoppe og føl. Hvis hoppen malker godt vil føllet da trives, men derfor vil hun sikkert mangle nogle næringsstoffer som man ikke umiddelbart kan se...

MVH Diana

Avl af:

Dansk Varmblod

Holstener & Hannoveraner

0
0
Svar på denne tråd

foder til følhoppe
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 18:03

Jeg fodre min hoppe med et superlækkert fuldfoder fra Baileys Horsefeed specielt beregnet til følhopper.

Min holdning er at selv om de går på græs så skal de stadig have noget tilskud og energi. Min fik dette foder da hun blev ifolet, under drægtighed og nu efter foling samt føllet kan spise af det mens den vokser op.

Her i de første 3 måneder er det vigigt at man sørger for at hoppen får det rigtige tilskud så den også kan opretholde sin mælkeproduktion og samtidig selv få det den skal bruge mens føllet tapper den for energi......nu skal min hoppe også snart igang med ridning igen så bruger jeg jo også af hendes energi...

Hilsen

Vibeke

Sommergræs tilbydes i store kuperede omgivelser.

Din hest bliver hvad den spiser - Køb lækkert kvalitets hestefoder fra Baileys

0
0
Svar på denne tråd

Foder til følhoppe
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 18:20

Min connemarahoppe går i øjeblikket med et føl på tre uger. De går på græs hele dagen, men kommer ind til natten. Her får hun 300 g suregrow + vitaminer og 3 kg hø, og hun er faktisk for fed, så jeg overvejer kraftigt at skære kraftfoderet helt væk.

Nogle hopper kan altså sagtens malke godt uden at blive tynde, og til dem mener jeg det er misforstået godhed at fodre løs, så de bliver for fede.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

foder---
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 14:19

pt. kommer hoppe og føl ind om natten og hoppen får hø og fuldfoder, jeg regner da med at indenfor de næste 2 uger skal hoppe og føl til at ud om natten ligesom de andre heste og tror ikke at hun har brug for foder ved siden af når de går på døgngræs, hun har altid været nem at fodre på og blir redet meget let ca. 1 gang om ugen pt. hun er kun 4 år og tilredet sidste sommer og ellers har hun bare stået stille siden tilridning, der har nu været rytter på hende let 2 gange siden foling og hoppen nyder det virkelig selvom føllet kun er 1 uge, fra d.18 maj.

Følle løber bare med ved siden af, det nyder de begge.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider