Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Churchill
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 12:47

Er der nogen der har erfaringer med ham?? Og evt ved hvor man kan finde en video af ham? for har ikke kunnet finde noget nogen steder.

Ved han står på stutteri Volstrup hos Henning, men kan ikke åbne linket til videoen.

0
0
Svar på denne tråd

Min røde
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 19:36

hoppe er efter Churchill og man skal lede længe efter et så godt hoved på et afkom - noget hun bestemt har arvet efter sin far. Churcill er nemlig også noget af det mest omgængelige...

Hvis du har mulighed for at køre forbi Henning i stedet, så er man altid velkommen og han er altid frisk på en snak :-)

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

churchill
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 20:56

Min hoppe er også efter Churchill. Hun har også et fantastisk temperament der er ikke meget der kan bringe hende ud af fatning. Oftest kan overtager nysgerrigheden og så skal hun lige kigge nærmere på det der for et øjeblik siden var uhyggelig. jeg kan ride på tur, krydse en stubmark uden hun koger over.

Da jeg købte hende sagde min dyrlæge der er erfaren hestedyrlæge at Churchill afkom er meget lærenemme. Og det må jeg sige passer.

Hilsen

Lonni

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

0
0
Svar på denne tråd

Churchill
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 22:29

:) Lige en sjov indskydelse :)

Jeg har pt min ene hoppe til inseminering ved Santos hos Henning, og første gang vi var der oppe blev vi også præsenteret for Churchill :)

Så mens jeg står og snakker med Churchill siger Henning "Ja og ved ham her siger vi, at bider den, ja så bedækker vi gratis" :)

- Det var altså meget sjovt, og morede mig meget over det ;) Han må i hvert fald være helt sikker på at hingsten ikke kunne finde på at nappe :D

- Det må da vidne om et rigtig godt temperament!! :) - Så forresten et fantastisk hingsteføl efter ham. Meget Meget flot føl!!! :)

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Churchill
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 10:37

Okay.. Tak for jeres svar :) Dejligt at høre han avler fornuftigt afkom med god læreevne :)

Ved i hvordan han avler eksteriørmæssigt?? Hvordan avler han gang og spring egenskaber videre??

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 10:45

Churchill er en fantastisk hingst der har gjort det rigtig godt, hans afkom klarer sig usædvanligt godt på konkurrencebanerne, både i dressur og ikke mindst spring.

Hvid man gerne vil gå have ærespræmie til følskuerne, er det nok ikke ham man skal bruge. de er ikke speciel kønne som børn.

Af og til avler han kraftige lemmer. da brænderne kom til min sagde han, nå her har vi en Churchill, med de forlemmer kan det kun være en efter ham.

Min Churchill jeg har, er den klogste hest( eller mindst dumme )jeg har haft, jeg er frygtelig glad for hende, hendes gang er betydelig bedes end hendes mor. Men køn er hun ikke. Med lad os nu se hvad hun bliver til, hun bliver hos mig.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 10:50

Okay.. Min hoppe er lige blevet insimineret med ham, så nu mp vi se hvad der sker :) Håber på det bedste. Hun er efter racot og Roots XX til morfar. Hun forædler ret meget synes jeg selv. Og hendes føl fra i år efter heartbeat er en rigtig smuksak! :D

0
0
Svar på denne tråd

fantastisk!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:08

Jeg har nu to afkom after Churchill. Se og bedøm selv på profil. Little Champ og Chardonnay. De er fantastiske og er gode i hovedet også. Champs mor er igen i år bedækket med ham og scannet i fol, så jeg glæder mig allerede som et lille barn.

Churchill avler da bare fantastisk, både kønne, nemme føl, som man ved bliver til noget. Tror aldrig jeg har hørt om et afkom after ham der ikke har præsteret noget. Så synes bestemt det er et godt valg:-)

Flere heste sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:35

Min hoppe er lige blevet 16 i år.Jeg har haft hende fra hun var 7. Det er først de sidste 5 år jeg har haft en rigtig god ridelære. Så selv om hun har været oppe i alderen da vi startede med vores nuværende underviser kan hun nu alle øvelser til MB dressur. Vi gik først igang med at lære changementer sidste år da hun var 15 og det er gået over alt forventning. Min underviser ville ikke love hun kunne lære det pga hendes alder. Og hun elsker at arbejde. Tror ikke hun vil trives med at være fuldtids pensionist når den tid kommer. Så vil hun nok blive skovturs hest et par gange i ugen.Og kraftige lemmer har min nu ikke, hendes pibe mål er 20cm, men hun er ikke specielt højstillet, men det var måske normalt for 16 år siden.

Hilsen

Lonni

0
0
Svar på denne tråd

Churchill
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 17:19

Vi har lånt en dejlig vallak som har Churchill som far.

Chapmann har 3 rigtig gode gangarter, hvor specielt traven og galoppen skal fremhæves. Han har et stort rygsving og er dejlig højstillet. Hans sind er super.

Køn er han tillige med.

Til deres andet distriktstævne red de 3 førstepladser hjem ud af 3 mulige ( la1-la3-la5). Med det bedste resultat til 74.5% i La3. Dette er kun 2 måneds makkerskab

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Churchill afkom 2011
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 20:01

Vi har ifolet vores 20 årige gamle hoppe Colibri ved Churchill i år, og hun kom i fol ved 1. forsøg.

Det er hendes anden føl efter Churchill, den første er Charles Chegall, som går international dressur, så vi krydser fingre for et lignende afkom

Har kun hørt godt om hans temperament.

0
0
Svar på denne tråd

bimmelim
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 22:23

Min venindes xx hoppe (kåret DH/DV) er scannet drægtig v. churchill så jeg er meget spændt på at se føllet til næste forår.

Håber det bliver en smart og velgående sag-- Hoppen er VIRKELIG en fin lille xx.

:)

Samondo PIH 61

Bedækker naturligt i Jylland 2010

Se opdateret info på www.samondo.dk

Nu færdig kåret i DPF

0
0
Svar på denne tråd

ups en til :)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 22:45

Så hentede jeg Miss Dior fra hingst her til aften, og vupti, ja så havde mig og Henning aftalt at jeg kommer med min anden hoppe til Churchill :)

Altså han lokker ham Henning.. ;) - Med et godt tilbud.

Så Miss Dior scannes om 15 dage, og om ca. 14 dage kører jeg Fiona afsted til hingst.. :)

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Churchill
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 08:08

Jeg har en dreng efter Chruchill, han er noget af det mest godmodige der findes. Han er super smuk og bliver med garanti en fornuftig all round hest. Han udviser allerede nu tegn til at blive en fantastisk springhest :-)

0
0
Svar på denne tråd

Churchill
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 11:29

Jeg har haft en dejlig rød hoppe efter Churchill. Smuk og elegant "barbie" hest med blis og 4 sokker. Kåret i RDH. Dejligt temperament, men havde stadig tænding. Nu var morfar så også Frühling, så det kunne vist næsten ikke undgås .

3 dejlige gangarter. Jeg havde hende oppe og gå en enkelt PSG og et par MA'er i dressur og hun sprang LB og LA med placeringer med en anden rytter. Hun blev siden solgt til USA hvor hun har haft god succes på PSG-niveau.

De andre Churchill-afkom jeg har mødt har også alle været dejlige heste med et godt temperament. Fine bevægelser og god springning. Bl.a. var der Elmegaardens Chico, der blev nummer 2 ved ungheste championatet i Herning for en del år siden.

0
0
Svar på denne tråd

churchill
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 18:16

Jeg kan kun sige det samme som alle de andre.

Jeg har en 3-års hingst efter ham, som har det bedste temperament. Han er udstyret med tre gode gangarter, hvor galoppen er den bedste. Han er en køn hest, rød med aftegn, men eksteriøret kunne man godt ønske sig lidt bedre. Han har også grove ben, men ingen tung hest.

Når han løsspringer, kigger han overhovedet ikke, heller ikke første gang han skulle prøve. Så tror han bliver en god allround hest.

Synes du tager et fint valg ved at vælge ham.

0
0
Svar på denne tråd

Iiiihhh
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 23:06

Sikke smukke alle jeres heste er! Ja kan godt se han avler fine afkom:) Men synes egentlig ikke nogen af dem har så kraftige lemmer :)

Det eneste jeg er nervøs for med min hoppe er at han mpske er lidt for gammeldags i typen, men hun avler jo ret ædelt, så tror nok der skal komme noget fint ud af det! :D

Min hoppe er blevet insimineret 2 gange her i hendes brunst, så hpber på der er bid i 1. forsøg. Men det finder jeg jo ud af om 16 dage :)

0
0
Svar på denne tråd

I første hug
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 11:46

Så er Fiona scannet drægtig ved Churchill. Glæder mig meget til dette føl. Forventer at det bliver en kanon ridehest.

Nogle der ved hvor der evt ligger videoer af Churchill i aktion :)

tillader mig at indsætte et par billeder af ham vi snakker om :)

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 12:48

Jeg var selv forbi stutteri Volstrup for et par måneder siden. Der snakkede vi med Henning´s kone. Og var inde i boksen og hilse på Churchill. Hun sagde også til os at hvis han bider får i en gratis bedækning. Syntes nu ikke han ser specielt gammeldags ud. Min egen churchill hoppe er ikke lige så højstillet som han er men hun har så Goldfinger til morfar.

Hilsen

Lonni

0
0
Svar på denne tråd

Så tager
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 10:17

Så tager jeg lige tråden op igen. - Så håber jeg i ser med.

Til trådstarter - Jeg har fundet to videoer med Churchill. Hvor??? - På heste-nettet.dk

Under medie, og så skal i tage hingstekvadrillierne fra 2005 eller 2006 Der går Churchill med i.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

video...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 12:19

her er et link. Håber det virker.www.heste-nettet.dk/video/ kaaring2005/ index.php?group=Gallashow%2C+ l%F8rdag Klik nede hvor der står Den Lille Havfrue

Hilsen

Lonni

0
0
Svar på denne tråd

Tak :D
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 18:36

Han ser rigtig øvelsesstærk og cool ud :) i sær i forhold til den første hingst der spasser lidt!

Har også selv fundet et lille indslag fra et gallashow i en anden hingstekåring derinde. men ikke meget der er med ham.

Er der nogen af jer der ved hvordan han giver trav videre? For min hoppe kunne godt bruge lidt mere på det punkt. Hun Har termin her d. 1 juli, men er mega tyk, og har allerede noget yver!- håber ikke der er tvillinger!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 20:03

Jeg kan ikke svare på traven ordentlig endnu, men min Castana ser bestemt ud til at have fået en fantastisk galop :)

Selvom det mest bare er spurt jeg ser lige i tiden.

Hoppen skal ikke have flere føl, så Castana er hendes sidste, men skal Miss Dior til hingst igen, bliver det helt bestemt Churchill!

Jeg er næsten sikker på Castana er det bedste føl jeg har lavet.

Du får lige et billede. Held og lykke med din hoppe ;) Husk at ligge billeder ind.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 20:26

Neeeej hvor er hun fin :) Sikken et fint hoved hun har fået! Er også mest galoppen jeg skal bruge, da det gerne skulle være et springføl. Meeeen det gør jo ikke noget hvis den også kan trave.. bare lidt ! :D Jeg lover at ligge billeder ind, men der går desværre lidt tid endnu

0
0
Svar på denne tråd

churchill
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 22:30

Tillykke med dit føl. Hun ser fin ud.

Vi har lånt en dejlig vallak efter Churchill. Kærsholms Chapmann 12 år gammel.

Chapmann er utrolig kærlig og dejlig at arbejde med.

Han har en fantastisk trav og galop.

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider