Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

inserminering !!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 12:56

Jeg er i øjeblikket ved at få insermineret noget familie´s DV hoppe, med hingsten Tailormade Stardust.Desværre uden det store held indtil vidrere, hun er blevet insermineret 1 gang og skal igen på mandag, hvis alt går som det skal.

Hvor længe var jeres hopper om at blive drægtige og hvor mange forsøg skulle der til??

0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 14:12

Jeg læser det du skriver, som om at hun er blevet insemineret nu her og fortsat er i brunst, men først skal insemineres igen mandag. Det er for langt et interval, sku jeg mene, sålænge kan sæden ikke holde sig i hoppen.

I reglen bliver de da heldigvis ifol i første eller i værste fald i andet forsøg her.

Mvh

Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE

Cremello varmblodshingst af super afstamning

Vedr. DPA hopper bedækket i 2009 - se vores hjemmeside .. ...

0
0
Svar på denne tråd

inseminering
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 14:13

Nej nej hun blev insermineret første gang midio april, men det gav desværre ikke noget resutat. så nu prøver vi igen!!

Jeg var bare lidt nysgerrig efter at få at vide hvor lang til den slags normalt tager før der er gevinst??

0
0
Svar på denne tråd

Det normale
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 14:19

60% af alle hopper bliver drægtige i første brunst. Derefter 60% af de resterende i 2. brunst osv.

Hvis hun er insemineret medio april, så er der noget der ikke passer. Der er ihvertfald blevet sprunget en brunst over.

Sidste år forsøgte vi med 4 hopper, én blev bedækket 2 gange i én brunst med vores egen hingst. Èn blev insemineret 2 gange i én brunst med en tysk hingst, én blev insemineret én gang med sæd fra en dansk hingst. Den sidste blev insemineret i 3 perioder uden at blive drægtig.

Hvis hun heller ikke bliver drægtig i den her periode så vil det være en ide at få taget en biopsi.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

min er os nede for anden gang
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 19:40

og blive insemineret. men hva mener i med tage en biopsi af hvad og hvorfor?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 08:08

sige, at på den her tid hvor de burde være aller mest frugtbare, skal det da gerne ske i 2. forsøg. Men start ALTID med en svaberprøve i første brunst for at finde ud af om den skal behandles inden man kan komme igang med ins.

Min blev ifolet i andet forsøg, hvor hun fik sæd 3 gange. Helt frisktappet direkte fra hingst.

Første gang var måske lidt tidligt, men da det er første gnag for hende, ville jeg starte tidligt. Da fik hun dog kun en gang og det var frost, så jeg er sikker på det var en kombination af tidspunkt og sædkvalitet.

Inden jeg gik igang fik jeg lavet en svaber på hende, som viste sig at være uren- hun er aldrig blevet bedækket eller noget før, så de kan altså godt have infektioner selvom de er nye.

Jeg krydser fingre for jer!

Annika

Drudgaards Mylady i fol med Bøgegårdens Laurino

0
0
Svar på denne tråd

inseminering
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 12:35

Hejsa,

Tak for svarne og ja vi har helt bevist sprunget en brunst periode over pga. personlige årsager. Men har nu lige fået hende hjem ( igår ) fra dyrlægen, hvor hun har stået opstaldet imens hun blev undersøgt og insermineret igen!!

Så nu krydser vi bare finger for at den er der denne gang smiler.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider