|
|
| Fürstenball & Rosentanz |
| Forfatter:  |
hestemor |
| Dato:  |
20-05-2010 12:44 |
|
Nu har jeg i samråd med dansk varmblod fundet frem til at de 2 hingste der er bedste match til vores hoppe efter Blue Hors Leredo / Lancier vil være enten den unge Fürstenball el. Rosentanz. men hvad vil fremadrettet være bedste valg? fürstentanz synes jeg umiddelbart er mest interessant, men da han først bedækkede sidste år og han derfor kun har føl i år og ingen ældre afkom der har vist noget, så er det måske lidt usikkert? mens Rosentanz jo er et mere sikkert valg, men synes fürstenball lige har "det ekstra". hvad mener i?
Stald Mejses Rocky Kåret i tyskland og bestået materialprøve i DV naturlig bedækning, kølesæd og frostsæd -------------- Børnetøj i alle størrelse til både dreng og pige, Odense se min profil ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Intet råd |
|
|
Jeg synes det er 2 dejlige hingste som jeg begge kunne finde på at bruge. Men inden du bevæger dig ud i hingstevalg mm., så skal du have ejerskiftet dine hopper. Ellers ved hingsteholder ikke hvor regningen skal sendes hen, og LCH ved ikke hvor kvitteringen skal sendes hen til efteråret.
Mvh. Charlotte
Til salg: 3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis 3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin 2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fürstenball |
MarianneB |
20-05-2010 13:16 |
|
Så absolut Fürstenball, han har nemlig lige præcis det der ekstra. Men jeg er nok også farvet af den ultra-smukke Fürstenball datter vores hoppe har fået i år.
Mvh. Marianne Lækkert hingsteføl med stor blis og flotte lange ben sælges. Afstamning: Lapagenos / Master / Allegro / Elizar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Jeg vil heller ikke råde dig til hvilken du skal vælge. men vil sige at de føl jeg har set efter FB er rigtig fine  han bliver spændende at følge.
mvh Tine De Noir/ Schwadroneur plag sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis nu... |
hestemor |
20-05-2010 14:17 |
|
vores leredo / lancier (favorit Gersdorf) hoppe skal jo til fornået sadelkåring til august, da hun ikke var så medgørlig sidst og jeg vil gerne at hun går i DH og får sit R. (hun er "stor" DS, så mon ikke det går?!) tidligere ejer stillede hende til sadelkåring selvom hun havde STORE problemer med at ride hende, hvilket viste sig at være pga. forkert tilpasset sadel = smerter. nu hvor hesten er 100 % i orden, er den klart meget bedre gående og så vil det jo være tåbeligt ikke at stille hende. og vores anden anden hoppe Simone efter De Noir / Dunhill ll som også skal til stille til kåring (første gang, så her kan der desværre ikke indhentes kåringsbeskrivelse af hende endnu...) men hvis nu man valgte at bruge en af hver for at se an, hvem ville I så vælge til de noir hoppen? hun er 166, så hun kan godt tåle en der avler mere højde. Begge hopper må gerne få tilført mere ridelighed, da de begge er i den tændte afdelen.
Stald Mejses Rocky Kåret i tyskland og bestået materialprøve i DV naturlig bedækning, kølesæd og frostsæd -------------- Børnetøj i alle størrelse til både dreng og pige, Odense se min profil ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit bud |
|
|
..ville helt klart være Rosentanz til din Leredohoppe og Fürstenball til din De noir hoppe (selvom jeg dog ikke kunne finde billede af De noir hoppen på din profil).. Dette er mit bud.. men skønne hingste begge to, synes jeg har set rigtig mange skønne afkom efter Rosentanz og de føl der er kommet i år efter Fürstenball ser alle rigtige lovende ud  Held og lykke Mvh Rosita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billede... |
hestemor |
21-05-2010 00:31 |
|
jeg har desværre ikke ret mange billeder af de noir hoppen... men her kommer et:  og her:  nok ikke de bedste billeder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omvendt |
|
|
Jeg ville så klart gøre det af omvendt af Rosita's anbefalinger. Både Rosentanz og Leredo kan avle stort, så det kan blive en ren elefant. Rosentanz på De Noir-hoppen, det kunne jeg også godt selv finde på med vores engang. Og så Fürstenball på Leredo-hoppen.
Mvh. Charlotte
Til salg: 3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis 3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin 2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen... |
|
|
...så tager jeg måske også fejl for det jeg synes er at Rozentanz ofte forædler sine afkom, i hvertfald dem jeg har set og derfor tænkte jeg den ville være et rigtig godt match til Leredo hoppen, da den godt kunne bruge mere forædling men er det omvendte tilfældet, så er jeg enig i Charlotte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skruet sammen.. |
hestemor |
21-05-2010 23:06 |
|
hvordan ser hun ellers umiddeltbart ud til at være skruet sammen (den røde) på de dårlige billeder. ved godt man ikke kan se sadellejet på de billeder.... men med forbehold for det.... hun skal til sadelkåring til august.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosentanz |
|
|
Min hoppe fik et hoppeføl efter Rosentanz sidst uge, og jeg tror ikke hun bliver så meget forædlet i forhold til mor.   Nu har min hoppe en søn som er 1,78, så hun avler måske stort selv, selv om hun kun er 1,66.... Men jeg vil umiddelbart tro Charlotte har ret, og at det er bedst med Rosentanz på De Noir hoppen. Og Rosentanz håber jeg tilfører mere ridelighed, min hoppe er også rimelig tændt, og af det jeg har set af føllet til nu, så virker det da lovende. Hun virker i alle fald til at have et godt temperament  Marit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fin lille en... |
hestemor |
23-05-2010 00:41 |
|
det var ellers en fin lille en du har dig der. tak for svarene.
Stald Mejses Rocky Kåret i tyskland og bestået materialprøve i DV naturlig bedækning, kølesæd og frostsæd --------------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Furstenball och lite hjalp? |
|
|
Jag valde Romanov over Furstenball for nagot som syntes, jag far ju lita pa de som har sett hingstarna med egna ogon for det ar svart for mig att resa runt. Jag har last lite har de sista manaderna och ni har mycket bra information, hittade nat vid en video och jag forstar inte vad mus betyder om nagon snall manniska kan oversatta? Denna text ar INTE om Furstenball ""Jeg elsker bare den hest - synes han er helt fantastisk. Har selv en 5-års pragtfuld vallak efter ham, som dog desværre har en mus som skal fjernes. Hørte forleden et ondsindet rygte om, at ikke nok med at Romanov avler mus (er dette bevist?? og kommer det ikke helt tilbage fra Rubinstein?)? så skulle der også være flere tilfælde med strubepiberi!! Har aldrig hørt om det selv - er der nogen som ved noget om dette? Det ville være rart at få sådanne "rygter" aflivet med det samme."" Forlat att jag satter detta har jag ville gomma det lite, for jag vet inte vad det betyder. Om ni inte forstar kan jag skriva pa engelska, Manga tack, Helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helen.. |
|
|
Her er et klip fra netdyredoktor.dk: Hvad er Osteochondrose(OCD) hos heste? Osteochondrose, som også forkortes OCD, er en lidelse, der rammer føl og ungheste i vækst. Længdevæksten af knoglerne foregår i overgangen mellem knogle og brusk, ved at brusk erstattes af mineraliseret knoglevæv. Man taler om at vækstbrusken forkalkes. Osteochondrose er resultatet af en forstyrrelse i forkalkningsprocesserne under ledbrusken. Herved kan der kan dannes en sprække eller defekt i brusken, eller et stykke brusk afstødes, således at der opstår en ledmus. De typiske OCD forandringer findes i de store led: Skulder, knæ, og haseled. Lidelsen OCD opstår primært i den sene drægtighed og i de første levemåneder. Mus (fragmenter) i kode-og hovled har muligvis en anden og mere sammensat oprindelse. Håber det forklarer lidt mere om hvad mus er...  Romanov har fået påvist OCD i det ene bagben, og det er debateret i metervis her på HN om han fører det videre, etc. Men han har fået rigtig mange gode afkom, og så vidt jeg ved, er det ikke påvist at Romanov afkom har mere OCD end "normalen". Men alle bliver jo ikke tjekket, så det er nok lidt svært at finde statistik på det. Marit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romanov... |
|
|
jeg har selv en hoppe efter romanov med mus i begge bagben. Men jeg er ret sikker på at det ikke er dicideret bevist at han avler benproblemer for så ville han vel ikke blive brugt mere. Men rygterne går og det er det første som folk spørger om når man siger man har en efter Romanov - "Nå, har den så mus".. Jeg vil til Romanovs forsvar sige at musene ikke har betydning, vi har valgt at lade dem side indtil videre (hoppen er 5 år og er redet i et års tid uden problemer". Jeg kan huske at Jens Kvist som har undersøgt hoppen sagde til mig dengang jeg spurgte til det, at der var masser af heste med røntgenfejl og han synes det var synd og skam at gode heste blev ingenting værd og svære at sælge fordi de havde disse røntgenfejl... Nå men lig en afstikker.. Jeg har desværre ingen rigtig holdning til det oprindelige spørgsmål.. Men jeg har selv valgt at følge DV's anbefaling af hingst og har valgt en Blue Hors hingst... Det er som regel en god ide at lytte til kloge hovedet bilder jeg mig ind *S*
*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle!
Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden: Alle tror de har fået nok...
Husk i går, drøm om i morgen, men lev i dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romanov |
|
|
Tack, det hjalper mycket, nu har jag 2 veckor att vanta och se om hon ar draktig , anvande fryst, hall tummarna allihopa, jag ar nervos, Helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir stoet |
|
|
Fin hast, jag hade kanske anvant Furstenball pa henne, MEN hur kan det inte bli for mycket Donnerhall? Har nan sett nagra aldre fol efter honom, hans bak kotor ar ju inte de basta. Ni har manga kvalitet ston i Danmark.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|