Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Stakkels stakkels Emma
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 13:54

Vi har haft den værste nat i vores korte, men meget uheldsprægede, tid som avlere.

I går kom hestene ind ved 21 tiden, Emma var lidt urolig men spiste sin aftensmad og gumlede hø derefter. Vi, min datter og jeg, havde tilbragt meget tid på marken hos hestene netop den dag, for at få taget nye billeder af Come Pete, og alt var fred og idyl.

Kort før kl. 23 kigger jeg på overvågningskameraet og ser at Emma er blevet mere urolig. Hun har tre uger til termin og yveret er endnu ikke helt som det plejer at være, så jeg regner egntlig med, at føllet er ved at vende sig. Jeg beslutter dog alligevel at sætte alarm på hende.

Da jeg når ud til hende er hun begyndt at smide sig og rejse sig, og det ser ikke helt rigtig ud,. Jeg ringer til dyrlægen lidt over 23 og han kommer så hurtigt han kan. Han konstaterer hurtigt at hun er igang med at fole og at føllet vender helt forkert.

Efter mange anstrengelser lykkes det ham at få mulen opad og begge ben frem og vi hjælper hinanden med at trække føllet længere ud. Halvvejs ude sidder føllet fast, det viser sig at være dødt og vi har så kun Emma at bekymre os om, hvilket der også viser sig at være god grund til. Føllets ene bagben sidder den forkerte vej langs siden af føllet, min mand og jeg har fat i hver vores forben i kæder, medens dyrlægen har en arm i Emma og forsøger at få skubbet bagbenet ned på plads, Tina min datter har frivilligt og modigt taget tjansen ved Emmas hoved. Emma hader dyrlæger og er ikke i fjervægtsklassen så det kræver sin kvinde at holde hende.

Men der er ikke noget at gøre. Emma kæmper ellers en brav kamp og det er så absolut ikke uden fare at befinde sig i boksen da hun ruller sig, rejser og smider sig mange gange.

Det ender med at dyrlægen må skære føllet over så kun bagkroppen er tilbage i hende, og jeg skal spare jer for yderligere detaljer men det bliver en kamp der varer i næsten 3 timersammenlagt.

Jeg var klar til aflivning, jeg kunne ikke holde ud at se Emma ligger der med åben mund og presse og presse uden der skete noget hun havde et fuldstændigt apatisk blik i øjnene, hun så ud som om hun skreg, det var ubeskrivelig frygtelig at overvære. I den anden ende kæmpede dyrlægen med livet som indsats mellem hendes spjættende ben, for at få det sidste af føllet ud. Men pludselig ruller hun om på ryggen og ligger i et hjørne og dyrlægen, som må siges at være helt fantastisk, får placeret en krog i resten af føllet og ud kommer det endelig.

Et hingsteføl med blis og 4 sokker, ikke større end det burde være, og det har ikke været dødt længe altså under 24 timer.

Vi er rigtig kede af, at Emma heller ikke skulle have lov at gå med et føl i år og det var så voldsom en oplevelse det her, så der er lige lidt der skal på afstand og bearbejdes.

Men jeg er lykkelig for at Emma overlevede, og for at vi ikke bare var gået i seng, eller ikke var hjemme og jeg er taknemmelig for at både min datter og mand var hjemme da det sket, de var helt uvurderlige og uundværlige i kampens hede.

Her har jeg været så bekymret for om mine føl skulle få rhodococcus igen i år !

Hilsen Hanne

www.dyreservice nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels, stakkels hest
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:00

Hold da op en historie, det er lige så det løber mig koldt ned af ryggen.

Det må have været en barsk oplevelse for jer alle - ja, kan næsten forestille mig, hvordan det har set ud.

Jeg håber, at den stakkels, stakkels Emma kommer sig ovenpå alt det her - og også jer for den sags skyld.

Hvordan går det med hende idag? Er hun kommet lidt til hægterne igen?

Mange hilsner

Sofie

Oldenborg heste er bare det bedste

Venter føl efter Sanddallunds Coney/Milan af Kloster primo maj 2010- til salg hvis hingst

0
0
Svar på denne tråd

puhhhaa
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:00

Puha, det må have været en væmmelig oplevelse!

Jeg har godt nok hørt om føl der må skæres ud, men har heldigvis aldrig selv overværet det.

For nogle uger siden havde vi en shetlænder, som folede før tid. Føllet vendte forkert og efter nogle forgæves forsøg på at vende føllet, valgte vi at få hoppen aflivet. Føllet havde været dødt i nogen dage.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:02

hvor forfærdeligt for Jer Hanne. Det er simpelthen så skrækkeligt at skulle igennem. Føer virkelig med Jer. I har heller ikke haft den bedste start på at være avlere.

God Emma klarede den og I trods alt stadig har hende. Hun kunne lige så vel været gået til ved denne oplevelse. Og yderst kompetent dyrlæge I må have haft ude. Trods en rigtig grim oplevelse er er alligevel en del held med i det.

Så er Rhodococcus alligevel vand ved siden af.

Men ge tanker til Jer og Emma

MVH Tina

Læssetov sælges.

Venter føl efter Rosoff/Carex/Leandro og Leredo/Landtinus/Primus AA

Hoppeplag fra 09 sælges. Smart, feminin og godt gående. 20000,- ...

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:04

det er dog en skrækkelig historie - det eneste positive er, at du var obs på din drægtige hoppe og forstod at reagere så hurtigt og korrekt som historien viser. Det er ikke til at holde ud at tænke på, hvad der kunne være sket, hvis ikke det var tilfældet. Så du og din familie skal herfra have MANGE MANGE roser for jeres indsats ift den stakkels Emma - hun ville højst sandsynligt ikke have været her, hvis ikke du havde været snarrådig.

Håber I alle kommer jeg ovenpå det skrækkelige forløb...

0
0
Svar på denne tråd

stakkels emma..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:05

Puha fik helt en klump i halsen og tårer i øjnene da jeg læste dit indlæg.. hvor må dog bare være en forfærdelig oplevelse.. det er skræmmende at tænke på, hvor galt det nogen gange kan gå..

Føler med Jer over tabet af føllet, men glæder mig også over at I trods alt står tilbage med Emma, som forunderligt nok overlever denne hårde fødsel!!

Rosita

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:19

sikke en grim historie.. enhver avlers mareridt.. får helt kuldegysninger..

håber Emma klarer sig..

0
0
Svar på denne tråd

Sørgeligt!
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:21

Hold op hvor må det være frygteligt, jeg håber både hoppen og jer der var med kommer over det, det lyder bestemt forfærdeligt. Stort kram herfra, synes nu I har haft jeres del af uheld!

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak e. Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 4-års hoppe e. Londonderry/Bernstein, hingsteføl e. Blue Hors Rosoff/Donnergraf/Weltloewe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:30

Også herfra mere knus og kram til jer.Jeg kan ikke lige pt sætte mere ord på, har grædt sammen med dig, godt Emme lever.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Magic 3 års vallak sælges:

0
0
Svar på denne tråd

pu ha ....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:55

Sikke et mareridt

Jeg får en hel klump i halsen, godt hoppen kom igennem med livet i behold.

sender jer en kærlig tanke.

mange hilsner Jessie

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

Dejligt hoppeføl sælges, Far: Solos Landtinus - morfar: Lucky Light / Picasso.

født april 2010 Rosengårdens La Nova.

0
0
Svar på denne tråd

neiiiiii
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:58

hold fast, sikke et mareridt at gennemleve. -Løber mig koldt ned af ryggen og med tårer i øjnene... Sikke da en skrækkelig oplevelse.

Men ja, Thumbs up for kampen, for at du kender din hoppe så godt, og for dyrlægen der gjorde det nødvendige, farlige job for at redde din hoppes liv. Skrækkeligt at miste et føl på den måde, men dog vigtigst at hoppen klarede skærene.

Føj for en oplevelse, håber det snart viser sig at jeres uheld er opbrugt, og heldet tilsmiler jer de kommende år.

"Hvo intet vover - Intet vinder"

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Årh nej...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 14:58

Sikke en forfærdelig oplevelse for både jer og den stakkels hoppe. Øv hvor er det uretfærdigt når det går sådan!!

Trøstetanker herfra....

VH Lone

www.lonerytter.dk

Romanov/Baroncelli føl født 14. april 2010

Nu med De Niro/Prince Thatch XX hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 15:00

sikke en omgang. Nu kan der kun være lys forude, hvis I finder modet til at avle igen.

Det har været et par hårde år for jer.

Trøstetanker herfra.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

udstyr til pige str. 128/134 se præs.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

Bytte en minilæsser for en hest???

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

Skrækkelig...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 15:09

Helt ubeskrivelig forfærdentlig oplevelse.

Godt at hoppen klarede skærene!

Har selv prøvet det for år tilbage, men da klarede hverken hoppe eller føl det.

Thrine

Spændende heste sælges:

- 2 års dressurhoppeplag

- 1 års dressurplage

- ifolet avlshoppe

0
0
Svar på denne tråd

Uhyggelig historie
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 16:04

Tillykke med at I reddede jeres hoppe. I kan med rette være stolte over jeres indsats. Man kan meget, når det virkelig gælder. Håber for jer, at I får nogle gode oplevelser, der kan hjælpe jer over den grimme oplevelse.

Mange spændende føl, plage og rideheste til salg, se:

www. kuhlmannhorses.dk

www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Emma Pigen
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 16:07

Hej alle sammen.

Jeg er Hannes datter, Tina. Først mange tak for alle jeres tanker og ord.

Vi er så taknemmelige for at Emma, som virkelig kæmpede en brav og meget hård kamp, har overlevet. Det er bare så urimeligt at hun igen, ikke skulle have lov at være mor. Og det er urimeligt at min mor og hendes mand ikke fik lov at nyde sommeren med sådan et fint føl på marken.

Emma står lige så stille i boksen i dag. Vi havde dyrlæge til hende fra morgen, da hun var meget smertepræget, så hun fik noget smertestillende til at ta toppen. Der er sørme ikke noget at sige til, at hun har ondt.

Vi tog en beslutning om at lade føllet ligge i boksen, for hendes skyld, så hun accepterer tabet.

Status pt: Hun står ved ham og ser til ham ind imellem, men er efterhånden begyndt at gå fra og æde lidt og bevæge sig lidt rundt i boksen, søger dog stadig hurtigt tilbage - og det er godt nok hårdt at overvære.

Hun bliver sørget godt for, og bliver holdt nøje øje med i dag og de kommende døgn, til vi har hende helt på toppen igen.

Det er slet ikke til at forstå hvad der er sket i nat. Min mor har en rigtig fin fornemmelse med hendes hopper og heldigvis for det - uden den tør jeg ikke tænke på hvad vi kunne være vågnet op til i dag. Dyrlægen vi havde ude var yderst kompetent og meget handle dygtig, også han skal have kæmpe del i æren. Og min mors mand som heldigvis var hjemme til at hjælpe dyrlægen, uden ham ved jeg heller ikke om vi havde fået det føl ud.

Tak igen, Nu vil jeg ud og se til Emma igen.

Mvh Tina

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

Hvor er du Luna?

Stabil lånehest søges

0
0
Svar på denne tråd

Åh Hanne altså...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 16:15

Stakkels Emma og stakkels jer

Jeg er fuldstændig knust over at læse om jeres forfærdelige oplevelse.

Håber Emma klarer skærene og at tiden vil udviske de billeder, der må have brændt sig fast på nethinden.

Ja, mange af vores bange anelser er vand sammenlignet med hvad I har måtte gennemleve.

Stort knus og alle mine varme tanker går til jer og Emma.

Hilsen

Margrethe

Stald-Sortebjerg

www.stald-sortebjerg.dk

Lykkelig ejer af et fantastisk Heartbeat afkom :)

"Sweet Grace" halvblodshoppe fra 2008 e. Casir Ask sælges

0
0
Svar på denne tråd

stakkel
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 17:24

Stakkels jer og stakkels Emma..

Det bringer minder frem fra da jeg selv mistede hoppe og føl. Her var føllet osse dødt og meget stort. Hoppen skød desværre alle tarmene ud og føllet sad osse fast halvvejs.. Her var der ikke noget at gøre for nogen af dem..

Håber på at smukke Emma klarer skærerne..

Tanker herfra

0
0
Svar på denne tråd

puha sta
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 17:31

puha stakkels Emma :(

Det var da en ualmindelig grim omgang. godt hoppen klarede sig.

jeg mistede også et føl i mandags, dog ikke så grumt som din :(

Nogle gange overvejer jeg godt nok, om det er det værd at avle. Jeg ved sgu ikke helt endnu om jeg tør forsætte :(

Føl fra 2010 efter Flyinfact XX, og Romanov sælges, Se mere på http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Puha ......
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 17:39

Åh nej Hanne, hvor er jeg bare ked af at høre, at I igen har været uheldige. Det er simpelthen ikke fair.

Men godt at du var opmærksom, så I i det mindste har reddet Emma, selvom det selvfølgelig er en ringe trøst lige nu.

Stort trøstekram fra os begge.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

sådan en historie
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 18:53

gør kun mig endnu mere taknemmelig for at jeg har fået tre føl i år uden komplikationer.

Håber aldrig at komme til at opleve jeres mareridt.

Føler med jer og hoppen

Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó

Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

Grim oplevelse
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 19:00

Føj for en grim oplevelse for både hoppen og Jer.

Håber hun klarer skærerne uden problemer, ja det gælder for Jer også :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Forhandling af Marstall, Myoplast, Myo+ og TRM

Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller

Safemate folingsalarmer udlejes

Book allerede nu

www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

det var dog
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 19:02

en forfærdelig oplevelse, gør mig ondt for jer og hoppen!!! Håber Emma klarer sig!!!

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 19:14

jeg ved nogle af jer har prøvet at miste både hoppe og føl, og jeg har altid læst trådene med stor gru og håbet at det aldrig skulle ramme mig.

Det virker meget syrealistisk det vi har været igennem i nat, fra at tro, at det blot er naturlig uro og til det senarie der udspillede sig over de næste timer, nåede ingen af os at omstille os til mentalt, og det kan godt være Emma´s føl ligger der til terapi for hende, hvor makabert det end ser ud, men det virker vist på samme måde for os. Der er som nogle nævner, mange billeder og følelser der passerer forbi i løbet af dagen, for i nat følte jeg mig bare fuldstændig tom og kold, ellers kunne jeg slet ikke være med til det jeg var nød til at gøre og det gjaldt os alle sammen.

Emma har det som Tina skriver godt efter omstændighederne. Hun sørger massivt, hun har slikket og slikket føllets mund helt åbent for at få ham til at trække vejret. Det var så hårdt for hende af miste Quantica sidste år og selv tre mdr. efter kaldte hun helt hysterisk på hende når hun hørte den traktor der kørte Quantica væk.

Desværre har hun ingen mælk, ellers ville jeg have gjort noget for at finde et føl der mangler en ammehoppe, men det tør jeg ikke helt, selvom det dog ser ud som om hun begynder at lægge til. Jeg har heller ingen erfaring i den slags og jeg er bange for at gøre ondt værre for hende. Men jeg frygter da hendes reaktion når Lazanta får sit føl om knap en mdr., er der nogle af jer der har mistet, der har erfaringer med det. Nu kan jg nok ikke lade dem gå sammen denne sommer som planlagt. Åh der er mange tanker !

Vi har endnu en foling forude og det SKAL simpelthen bare gå godt.

Hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 19:18

Hold da op for en fryglig oplebelse..

Puh ha, ved sklet ikke hvad jeg skal sige.

Du kan være rigtig glad for ay du kiggede en ektra gang til Emma og kunne se af det ikke var som det skulle være..

Det kan du mange gange takke dig selv for, ellers havde du nok også mistet Emma..

Men godt du stadig har hende.

Pu for en oplevelse for jer alle..

Håber Emma klarer sig(men det er jeg sikker på)

Ja, vee slet ikke hvad jeg skal sige..

Hilsen Katja..

0
0
Svar på denne tråd

ammehoppe
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 20:33

Jeg var med til for nogle år tilbage at en hopper mistede sit føl. Den havde heller ingen mælk, men ejer valgte alligevel at prøve med et moderløst føl. Hoppe fik noget til at lægge mælk ned af dyrlægen og i samme sekund hoppen lugtede til føllet, der var gnedet ind i hammen fra eget føl, faldt mælken til og føllet var accepteret.

Jeg ville prøve hvis jeg var dig. Hvis mælken ikke skulle falde til, lærer føllet hurtigt at drikke af en spand og Emma har stadig et føl ved siden. Men jeg tror nu mælken kommer. Vi andre kan jo også lægge mælk til efter flere dage.

MVH Tina

Læssetov sælges.

Venter føl efter Rosoff/Carex/Leandro og Leredo/Landtinus/Primus AA

Hoppeplag fra 09 sælges. Smart, feminin og godt gående. 20000,- ...

0
0
Svar på denne tråd

hej hanne og datter
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 21:59

jeg føler med jer. i har virkleig været tapre. jeg er enig m tina dinesen. tror det kunne være godt at forsøge med hend som amme hoppe. som du selv siger hun skreg hun længe efter den traktor sidst. men kun min mening.

håber at i holder os opdateret m hvordan det går m emma

tanker til jer fra louise

0
0
Svar på denne tråd

Frygteligt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 22:01

Kære Hanne og Tina

Puh, det var da en frygtelig oplevelse. Føler virkelig med jer.

Håber Emma kommer sig over tabet.

Mange knus og tanker herfra

Jane

*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*

Sov sødt, smukke Cherie

Sov sødt, skønne Ghandi

Sov sødt, dejlige Krumme

- i er savnet -

Alle stavefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd

ammehoppe
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 08:29

jeg har oprettet hende på ammehoppetråden og på ammehopper.dk.

Hun har det fysisk godt men har slæbt rundt på forkroppen i nat og "snakker" stadig til ham. Så nu er hun oprettet og jeg håber det lykkes at finde én.

Fysisk har hun det godt igen heldigvis.

Hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd

dkdkddkdk
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 09:07

Åh Hanne, det gør mig frygtelig ondt. Det var da en forfærdelig omgang!

Håber I kommer igennem det...

Hilsner og tanker fra Anja

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Hård omgang
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 09:16

Puha, det har været en hård omgang. Men I kan trods alt se jer selv i øjnene her bagefter og sige at I har været der for hende hele vejen igennem, og at det er jeres skyld at hoppen trods alt stadig er hos jer, at I har kæmpet for hende.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

3-års WM-hoppe, 119 cm, e. HS Janus - Singels Chip Wip

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det sørgeligt..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 13:12

.. når det går så galt. Godt at i var der og kunne hjælpe stakkels Emma.

Føler med jer og håber det lykkes med et adoptivbarn.

0
0
Svar på denne tråd

stakkels
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 14:23

Stakkels Hanne Øv hvor synd for jer. Men som Ann skriver tillykke med i har reddet hoppen, flot arbejde, godt du observer dine heste så godt. Som Charlotte skriver i ved i var der hele vejen for hoppen, derfor er hoppen i live.

Så flot at i har lagt føllet ind til hende trods det usædvanlige i det. Godt for hoppen.

Jeg håber og beder til at i får et dejligt sundt og rask føl om en månedes tid.

Med sådanne oplevelser i bagagen, kan man næsten ikke tage når folk siger ØV mit føl blev en hingst, øv mit føl blev rød.

man skal være taknemlig når vi får sunde og raske føl, for de er ikke en selvfølge.

Jeg håber alle derude får sunde og raske føl, ikke flere grimme oplevelser i år.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

stof til eftertanke...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 14:39

det er sådan nogle skrækhistorier der gør at man lige tænker sig en ekstra gang om inden man ifoler sine hopper.

sikke en skrækkelig oplevelse i har haft der, og makaber (skære føllet over)...

håber i bliver skånet for flere af den slags oplevelser.

har hun haft føl før?

Stald Mejses Rocky

Kåret i tyskland og bestået materialprøve i DV

naturlig bedækning, kølesæd og frostsæd

--------------

Kvalitets udstyr sælges. se mine annoncer.

Kieffer, OS, Stübben, Pessoa m.m.

0
0
Svar på denne tråd

Det er jeg ked af på
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 00:30

jeres vegne; kan kun gisne om hvor hårdt det har været.

Har dog hørt om det før; og der var føllet død i hoppen og begyndt at gå i forrådnelse, men dyrlægen fik det ud. Hoppen døde dog senere trods behandling.

Som jeg plejer at trøste mig med at tænke, når der er for meget modgang; det må jo vende engang ! Det håber og tror jeg også det gør for jer.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

frygtelig historie
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 11:30

jeg føler virkelig med jer, godt at i var der og fik reddet hoppen!

Jeg håber at i finder et adoptiv-føl til Emma, så denne tragiske historie kan få en lidt mere positiv udgang.. Lad os endelig følge med her på HN..

Kristina

Kiefer donau springsadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 12:06

Så har Emma endelig forladt sit føl idag til morgen og dermed er tanken om et adoptivcføl også lagt til side, der var, (heldigvis skal jeg jo sige), ingen føl der stod uden mor, og nu tror jeg tiden er forpasset.

Vi havde hende lige ude en kort tur med de andre to igår, de har gået inde for at hun ikke skulle blive frustreret. men de går i en en stor løsdrift, så det tog de ingen skade af. Jeg var også begyndet at fjerne skille rummet ind til hende , så kunne hun selv vælge når hun var parat til at gå fra føllet, men hun blev meget urolig, så jeg lod hende stå ognøjedes med at lukke porten op, så de andre kunne komme ind til hende når de ville. Det havde hun det fint med, der var ingen kalden over de forsvandt ned på marken.

Hen på eftermiddagen begyndte hun at dække føllets hovede til, og for hver gang vi kom derud, var der dækket lidt mere til, af først hals, krop og slutteligt benene. Bagkroppen flyttede hun så lidt rundt på, bed i den og snusede, det var ikke så rart at se på og det lugtede efterhånden også lidt stramt i den boks. Godt min datter var hjemme til at pleje og nusse Emma, jeg synes det blev mere og mere svært at komme derom jo længere det trak ud.

I morges, lå hun ned og virkede smertepåvirke, kiggede efter maven og klagede sig. 3. dagen, tid for infektion. Men ingen temp., dog hård i ve. side af flanken. Op med hende og ud, hvor hun både gødede og urinerede. Jeg tilkaldte for en sikkerheds skyld dyrlægen som undersøgte og lagde børstave i igen. Hun skal nu sprøjtes med penicillin i tre dage på mistanke om infektion, om 11 dage kan stingene efter en flækket mule fjernes, og så tror jeg vi er ovre på den gode side igen. Jeg er bare så glad for at hun nu er ude på marken med de andre igen. :0)

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

uha da for en grum historie
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 07:17

Det gør mig virkelig ondt at læse en så grum beretning. Godt at hoppen nu har det bedre.

Jeg håber, at I igen oplever at have føl på marken.

De venligste hilsner

Ane

Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed

www.stutteri-stillebaekken.dk

www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 10:24

Hej Hanne

Sikke en forfærdelig oplevelse sådan nogen vi alle helst vil være forude, må sige i har været hårdt ramt det er da lige til at tage modet fra enhver avler med så meget ulykke. Glæder mig at hoppen er i bedring så må vi håbe hun ikke har taget skade indvendig for hun fortjener da glæden af at have et føl hoppende omkring sig. glæd jer til det næste føl alt skal nok gå godt for i har da opbrugt jeres uheldskvote for mamge mange år.

Trøste krammer herfra

Hilsen Berit

Flere dejlige og velgående heste tilsalg, se profil eller www.staldlindballe.dk

Kursus afholdes løbende med Thomas Dolleris Larsen

0
0
Svar på denne tråd

tak til alle jer der har skrevet
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 10:42

jeg kan i andre tråde se, at flere har mistet både hoppe og føl pga. komplikationer ved foling, så jeg skal være - og er glad for at det var en dygtig dyrlæge vi havde ude og at heldet alligevel var med os.

Han sagde det var første gang han oplevede at et føl kunne ligge i den stilling og han havde ikke haft sådan en type foling i 15 år, så heldigvis sker det alligevel sjældent.

Det er en stor lettelse hun er holdt op med at sørge, nu kan vi komme videre.

Vi overvejer alligevel at ifole Emma i år, men jeg vil ikke bruge QE på hende igen, vi kan ikke lade være at spekulere på om kombinationen ikke dur, nu vi har mistet to føl. Quantica kan jo også¨have være mere svag siden kun hun blev syg sidste år.

jeg har frostsæd efter Stedinger så måske kaster vi os ud i noget DV slet ikke vil påskønne, selvom der også er springblod i ham. ;0)

Mange hilsner

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider