Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvornår kasterer man hingsteføl?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 14:42

Jeg har netop fået et dejligt islænderhingsteføl og så vil jeg godt lige høre hvornår man (normalt) kastrerer hingsteføl?

Han skal gå i løsdrift sammen med hans halvsøster (født samme dag som ham) og min 7-årige OX-hoppe, når begge føl bliver fravænnet til efteråret.

Mvh Maria

Tålmodighed er en dyd - specielt med en OX

0
0
Svar på denne tråd

kasteration
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 16:25

når han skal gå med hopper, så skal han bare kasteres så snart begge sten er nede, dog senest i starten af marts næste år, ellers bliver du nødt til at skille dem.

Jeg plejer at kasterere hingste om foråret det år de bliver 1 år, men jeg har så også kun drenge på folden, går der evt hopper, bliver de skilt i løbet af februar eller senest marts.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

tidligt...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 18:30

Februar - marts det var godt nok tidligt. Men er det ikke rigtigt at man først kan kastrere når der ikke er frost mere? (Vi har ingen stald, kun en løsdrift med adgang til en sygeboks).

I min gamle stald har de først kastreret hingsteføllene fra sidste år lige her efter påske og de har gået både med tre voksne hopper og to hoppeføl. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige at der ikke er sket noget...

Jeg kan muligvis skille hingsten fra til februar og sætte den over til naboen, de har kun vallakker. Men jeg vil klart helst have ham hjemme ved mig selv.

Mvh Maria

Tålmodighed er en dyd - specielt med en OX

0
0
Svar på denne tråd

tja men
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 18:42

når begge sten er nede er han kønsmoden - og mange hopper byder sig til allerede i februar.... såååå

og tro mig hans evner i den retning fejler aldrig noget

Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó

Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider