Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Er i tvivl om min hoppe er i fol!!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 13:17

Hej, jeg håber at der er nogen der måske kan nikke genkendende til tegn på en drægtig hoppe!

Jeg har en dejlig Fjordhoppe, som har taget en del på på maven den sidste mdr til 1 1/2 mdr, min hoppe er den normale sporty type, men jeg har oplevet at stå og strigle hende og pludselig har der lydt lidt lyde fra maven,synes den giver sig lidt engang imellem hendes patter er vokset lidt, str. med en 5 krone og hun er en smule hævet foran yveret. Hun har tabt sig lidt på forparten og bagparten/ ændret sig lidt kropsmæssigt trods at hun bliver fodret med meget større mængde foder om aftenen er hun begyndt at pruste lidt når hun bare står og slapper af, hun hviler skiftevis på det ene og det andet bagben og har haft en lidt ændret adfærd sådan lidt halvsær hvilket hun aldrig plejer, men hun trives og har det godt! hvad siger du/ i kunne der være tegn på at hun kunne være drægtig?

Mvh. Michella

0
0
Svar på denne tråd

drægtg?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 14:23

Har hun været i nærheden af en hingst?

Her plejer føllets bevægelser at være meget tydelige at se og mærke, når hoppen spiser eller drikker Når man mærker et føl sparke, er man sjældent i tvivl.

0
0
Svar på denne tråd

ang. min hoppe
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 15:34

ja hun har gået sammen med en masse vallaker og en hingst, men er selvfølgelig i tvivl, da jeg for 2 år siden fik hende bedækket og dyrlægen sagde at hun var drægtig, men der kom der intet føl, denne gang har jeg ikke direkte set at hun evt. er blevet bedækket, så det er jo 50/ 50 chance, det der gør at jeg tror at hun er drægtig, er at hun har ændret meget form på det sidste hun er ikke kæmpe tyk, men pæn stor bagerst på maven og så er det at jeg synes at der kommer bevægelser, når jeg snakker el. trykker lidt ved maven, så jeg må jo vente og se lidt, men jeg kan altid kontakte dyrlægen!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider