Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvorfor farveangives forkert
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 19:28

Ja jeg har indsendt en følanmeldelse på Cacao.


Han er efter min Smokey Cream hoppe Chance og min røde hingst Hello Casanova.


Cacao er født samme farve som alm sorte heste, men i kraft af hans mors dobblt diluterede farve er han jo uværgerligt smokey black. Det må da for enhver med en lille smule farvekendskab være indiskutabelt.


Men nu har LR ændret hans farve til sort

Det synes måske som en bagatel for nogen - men det er for mig, det samme som når de til besigtigelserne angiver de blegede sorte føl (ud af to sorte forældre) som værende mørkebrune.


Jeg ringede i dag til LR for at få rettet fejlen - men nej det var ikke en fejl for farven Smokey Black var ikke en farve de har i deres system


Og det ville jo blive rettet når besigtigeren så den, de var jo uddannet i den slags (til den tid findes farven åbenbart) - hvortil jeg slet skjult gjorde udtryk for besigtigerenes farvekundskab.


Hvorfor i alverden kan mit føl ikke bare blive reg. med den farve han har? Det er jo ikke sådan at han MULIGVIS har den farve - det er jo garanteret at hans farve er fortyndet i kraft af hans mor er dobbelt dilute


Ikke om jeg begriber det.


Men ét er sikkert, jeg medbringer mit farvegentestresultat til besigtigelsen, så må vi håbe at besigtigeren kan læse en sådan.


Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó



Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ignorance!!
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 19:33

Har du fået resultatet?


Og FNYF, i øvrigt - jeg tror levende jeg kan sætte mig ind i hvordan du har det!!! *grrr*



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 næææ men
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 19:36

det har jeg jo til den tid, og det er jo kun det silverfis jeg er i tvivl om


Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó



Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 16:01

Det er helt umuligt med de farver.

Har indtil flere heste der har forkerte farver i deres pas.


Noget andet der er frustrerende er alle de avlsforbund der kalder deres bucksin heste for dun. Det er da også kun med til at forvirre yderligere :(


Men ja det er da super dumt at man kan registrere sin hest som palomino eller bucksin, men ikke som smokey black. Som om sorte heste ikke kan arve et creme gen ;)


www.shadyacres.dk


Avl af mini shetlændere i spændende farver

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt ....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 16:57

Godt nok er hun ikke en speciel farve, men lr (mærkeren) registrerede mit føl mørkebrun, men hun var sort fra fødsel. Fik hende farvetestet, og var homozygot sort.



Græs/Løsdrift/boks, vest for Århus med bane, billigt. Incl. hø, halm, mineraler. Link


Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris farvetest
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 17:10

Hej

ville bare høre, hvad koster det at få sin hest farvetestet??

Mvh Rosita

0
0
Svar på denne tråd
 
 de kommer jo an på
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 17:12

hvor mange farver du skal ha testet for - men for mig koster det ml 300 og 600 kr alt efter hvad jeg vil vide


Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó



Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja de må
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 15:41

få øjene op hos LR at der er mere i livet end de gængse farver. Synes i høj grad det bærer præg at uvidenhed fra deres side. Som du nævner, at det var til at få stå hvis der var tvivl om farven, men når nu moren er double dilute, så er der jo ikke så meget at rafle om.


Håber tingene falder på plads, så hyppen får den rette farve.


Lisbeth

Slaugårdvarmblod - når farven også er en faktor


www.slaugaardvarmblod.minisite.dk



2010 ventes føl efter Ravell 959 / Turban Rose (SF)

og Samaii / Mago xx

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider