Ja jeg har indsendt en følanmeldelse på Cacao.
Han er efter min Smokey Cream hoppe Chance og min røde hingst Hello Casanova.
Cacao er født samme farve som alm sorte heste, men i kraft af hans mors dobblt diluterede farve er han jo uværgerligt smokey black. Det må da for enhver med en lille smule farvekendskab være indiskutabelt.
Men nu har LR ændret hans farve til sort
Det synes måske som en bagatel for nogen - men det er for mig, det samme som når de til besigtigelserne angiver de blegede sorte føl (ud af to sorte forældre) som værende mørkebrune.
Jeg ringede i dag til LR for at få rettet fejlen - men nej det var ikke en fejl for farven Smokey Black var ikke en farve de har i deres system 
Og det ville jo blive rettet når besigtigeren så den, de var jo uddannet i den slags
(til den tid findes farven åbenbart) - hvortil jeg slet skjult gjorde udtryk for besigtigerenes farvekundskab.
Hvorfor i alverden kan mit føl ikke bare blive reg. med den farve han har? Det er jo ikke sådan at han MULIGVIS har den farve - det er jo garanteret at hans farve er fortyndet i kraft af hans mor er dobbelt dilute
Ikke om jeg begriber det.
Men ét er sikkert, jeg medbringer mit farvegentestresultat til besigtigelsen, så må vi håbe at besigtigeren kan læse en sådan.