|
|
| Cape Town |
|
|
Da jeg er helt nybegynder inden for dette område, behøver jeg noget hjælp. Jeg har ikke helt lært at tyde alle "koderne" når man kigger på beskrivelse af hingste.
Den hingst jeg er interessert i er Cape Town. Men jeg kan ikke finde ud af hvad race han er. Ja han er kåret i DV, men hvad er han "oprindeligt". Hvordan er de føl han avler. De her såkaldte følbeskrivelser hvor finder man dem??
Alver han højde?? og hvad med temperament??
Håber der er nogen derude der kan hjælpe....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperament |
|
|
Cape Town skulle efter sigende avle føl der er temmeligt varme i hovederne og svære at have med at gøre. Selv springer han rigtig godt, men bliver nu uddannet i dressur. Det var vidst noget med, at han var lidt en kylling på springene eller også var den for svær at styre... Kan ikke lige helt huske hvad der var årsagen.
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at se.... |
|
|
... HER under Hingstebasen, samt navnet Cape town, der står lidt.
Et andet LINK hvor der også kan læses noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Titi... |
|
|
har aldrig hørt det om temperamentet.... og heller ikke at den sku' være en kylling, men det har dog undret mig, at en hest som vandt 4-års springchampionatet skulle uddannes til dressur istedet for at bruge spingpontecialet. Mener til gengæld at have hørt, at den godt kunne give nogle lidt kraftige føl, og er bedst til højtstillede hopper.
 Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cape town S |
| Forfatter:  |
LykkeKN |
| Dato:  |
25-03-2004 22:12 |
|
Vi har et føl efter ham! Hun er en super hoppe. Hun er 1 1/2 år nu og er allerede 165 cm høj! Moren er så også 174cm.... Altså han skulle siges at have et roligt temperament...Jeg mener han er trekener/hannoverraner..... Er ik sikker....
Her er et link til Billeder af ham:
www.Tophingste.dk
Derefter skal du gå ind under springblod og så kan du finde ham.....
knuzz Lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min veninde... |
|
|
Jeg har en veninde, som har en hoppe der er ifolet med Cape Town, og hun havde fået det at vide da hun havde snakket med nogen af de "gamle garvede sdr.jyske avlere" Men det kan jo også bare være et rygte. Der vil vel altid være nogle føl efter hingstene som har et "dårligt" temperament... Det kommer jo også an på hoppen.
Ved i hvert fald at min veninde blev noget nervøs, da hun fik det at vide, får hoppen har ikke selv det allerbedste temperament. Den kan godt være lidt speciel.
Og hendes mand var ikke for stolt af, at de havde valgt Cape Town efter at have set den til hingstedagen i Hammelev i år - Der havde den vidst ikke opført sig helt så pænt som ønsket! Og den havde fået nogle kommentarer med på vejen af avlerne.
Men her nede i Sdr. Jylland er det jo også mange af de garvede avlere, og de ved hvad de vil have og ikke have.
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holstener |
|
|
Car Town er DV, men af ren holstenerafstamning. Jeg kan kun huske at have set ham gå dressur, og der var han absolut ikke ridelig og samarbejdsvillig.
Jeg synes også at jeg har set en del føl der var til den kraftige side, det ene endda på en fuldblodshoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
|
|
simpelthen nød til at blande mig i det her. Cape Town S er som Charlotte siger ren holstener og på en af danmark´s stærkeste hoppestammer.
At han skulle gi kraftige føl vil jeg heller ikke helt godtage. Han giver da store højstillet føl (i alle fald dem jeg har set), men hvis du samligner med en trakener så er de nok kraftige. I følge hans følbeskrivelse, så forædler han faktisk lidt, og han passer han bedst på storrammet hopper !!
Vi har selv en gående der hjemme efter ham på vores renstammet holstener hoppe, og hun er ikke kraftig, men hun er en stor langbenet plag, som faktisk gang på gang, får afvide at hun ser ud som en tophest skal se ud. En tidlige landsholdsrytter har udtalt at det er lige sådan en model han gerne vil ride på........
At de er tosset i hoved har jeg heller aldrig hørt, og vores er i alle fald ikke. Hun er på ingen måde bange for noget, tvært om er hun meget nysgerig, dog ka hun være stædig, hvis hun ikke lige forstår tingene, men sådan er de fleste føl og plage jeg har haft med at gøer igennem årene.
At han selv skulle være det, har jeg heller aldrig hørt eller set. Jeg har set ham en del gange og alle gangene har han været samarbejdsvillig og godt gående. Faktisk har han meget nemt ved mange af de svære øvelser og har meget nemt ved at sætte sig bagtil og komme op i skulderen fortil, men det er holstenerne jo gennerelt gode til, i min øjne. Det år han var 4 år, havde vi i boksen ved siden af ham i Herning (fra onsdag til søndag) og alle dagene var han så snaksaglig og eksemplarisk, og det var der jeg besluttede at jeg en dag ville bruge ham på vores holstenerhoppe, for han var bare så fin alle dagene, lige meget hvad der skete. Men jeg er jo også til holstener ligesom Charlotte er til hannoveraner.
AnnetteT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|