|
|
| Cape Town |
|
|
Da jeg er helt nybegynder inden for dette område, behøver jeg noget hjælp. Jeg har ikke helt lært at tyde alle "koderne" når man kigger på beskrivelse af hingste.
Den hingst jeg er interessert i er Cape Town. Men jeg kan ikke finde ud af hvad race han er. Ja han er kåret i DV, men hvad er han "oprindeligt". Hvordan er de føl han avler. De her såkaldte følbeskrivelser hvor finder man dem??
Alver han højde?? og hvad med temperament??
Håber der er nogen derude der kan hjælpe....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperament |
|
|
Cape Town skulle efter sigende avle føl der er temmeligt varme i hovederne og svære at have med at gøre. Selv springer han rigtig godt, men bliver nu uddannet i dressur. Det var vidst noget med, at han var lidt en kylling på springene eller også var den for svær at styre... Kan ikke lige helt huske hvad der var årsagen.
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at se.... |
|
|
... HER under Hingstebasen, samt navnet Cape town, der står lidt.
Et andet LINK hvor der også kan læses noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Titi... |
|
|
har aldrig hørt det om temperamentet.... og heller ikke at den sku' være en kylling, men det har dog undret mig, at en hest som vandt 4-års springchampionatet skulle uddannes til dressur istedet for at bruge spingpontecialet. Mener til gengæld at have hørt, at den godt kunne give nogle lidt kraftige føl, og er bedst til højtstillede hopper.
 Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cape town S |
| Forfatter:  |
LykkeKN |
| Dato:  |
25-03-2004 22:12 |
|
Vi har et føl efter ham! Hun er en super hoppe. Hun er 1 1/2 år nu og er allerede 165 cm høj! Moren er så også 174cm.... Altså han skulle siges at have et roligt temperament...Jeg mener han er trekener/hannoverraner..... Er ik sikker....
Her er et link til Billeder af ham:
www.Tophingste.dk
Derefter skal du gå ind under springblod og så kan du finde ham.....
knuzz Lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min veninde... |
|
|