Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp, efterbyrden er væk
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 08:31

I nat folede min connemarahoppe. Alt gik fint, men efterbyrden var lidt længe om at slippe. Da hoppen stressede en del over vores tilstedeværelse, valgte vi at gå ind for at give dem lidt fred.

Senere kiggede jeg så derud igen for lige at tjekke efterbyrden, men den var væk (formodentlig har hoppen ædt den).

Spørgsmålet er så hvad gør jeg lige i forhold til hoppen. Jeg aner jo sådan set ikke om efterbyrden var hel, eller om der sidder en rest i hoppen. Ville I få dyrlægen ud idag eller vente og se tiden an?

Jeg er virkelig i tvivl, og det hele er bare endnu mere træls fordi det er søndag, så der kommer måske en eller anden vagtdyrlæge, som ikke kender hoppen, der i forvejen er panisk angst for dyrlæger.

Suk det her avl giver godt nok mange hovedbrud. Lige nu kan jeg slet ikke glæde mig rigtig over føllet, men kun dunke mig selv oven i hovedet, fordi vi gik ind, men jeg havde godt nok ikke forventet eller hørt om det her.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Efterbyrde
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 09:00

Kan hun have "gravet den ned" i halmen i boksen? Jeg kunne heller ikke finde moderkagen, da vores hoppe folede, og jeg gik også og var bekymret og overvejede at ringe til dyrlæge, da den ikke var kommet ud endnu, men efter lidt roden i halmen fandt jeg den, hun havde dækket den til med halm.

Kan sagtens følge dig med alle de bekymringer; vores hoppe var igang med foling i flere dage, hun kom til skade med benet undervejs, såret er stadig meget grimt at kigge på og skal forbindes hver dag, temmelig besværligt, desuden ville følle ikke rigtig die, så vi brugte hele dagen på at hjælpe lidt til. På et tidspunkt synes jeg heller ikke der var meget ved at have fået et lille føl, men nu hvor alt går fint, så er jeg bare så glad for det lille kræ, på trods af alle problemerne

Håber du finder moderkagen, er ikke meget ved at skulle have en evt. fremmed dyrlæge i stalden til en i forvejen stresset hoppe.

Krydser fingre herfra

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

efterbyrd
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 09:01

Til lykke med det lille føl.

Som du selv er inde på, kan hun have ædt den.

Men heste i det vilde æder jo også efterbyrden, så ikke rovdyrene for færden af et lille nyfødt føl.

Dernæst kan efterbyden godt glide tilbage i hoppen, hvis hun er meget dyb og hovedparten er indenfor. Og så bliver du nok nød til at kalde på dyrlægen. Da hun kan blive meget syg af en tilbageholdt efterbyrd.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

Efterbyrd
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 09:09

Jeg syntes jo vi gravede meget rundt i halmen i nat, men måske har vi alligevel overset den. Må lige ud og tjekke igen.

Da vi gik ind hang rigtig meget af efterbyrden ud (så meget at jeg overvejede om den skulle bindes op, men hun var så stresset), så jeg tror ikke den er røget tilbage igen, men man kan jo selvfølgelig ikke vide det.

SUK

Mvh

Mette

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Trælst
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 09:21

Hvor er det rigtig trælst for Jer

Håber I finder den eller at den i hvert fald er kommet ud, og at hun måske har spist den.

Der er vist ikke så meget andet at gøre, end at holde godt øje med hoppen. Måske et opkald til dyrlægen kan berolige Jer lidt?

Da min hoppe var i uddrivningsfasen i 2 døgn var det rart lige med et opkald til dyrlægen et par gange for lige at give en status og for at høre, om jeg skulle være bekymret. Heldigvis gik alt som det skulle, hun var bare rigtig lang tid om det

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

efterbyrd
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 17:48

når hoppen har været lidt stresset, så kan efterbyrden være gravet langt ned i madressen. Har selv engang prøvet hvor den var så godt som umulig at finde, vidste dog den var kommet.

Jeg ville nok forholde mig roligt hvis hoppen har det godt, og så ringe til egen dyrlæge i morgen og fortælle og forhøre...

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 17:57

Efter meget graven fandt vi langt om længe efterbyrden. Den var gravet ned i træpillelaget, som vi har under halmen. En gåde, hvordan den er kommet helt derned, men fundet er den.

Desværre helt rykket i stykker pga. den hårde medfart, men min dyrlægeveninde var lige forbi og vurdere situationen, og alt ser indtil videre ud til at være i orden.

Mvh

Mette

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Godt den blev fundet
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 19:59

Hvor dejligt for Jer at den blev fundet, så kan der komme lidt ro på, og I kan forhåbentlig glæde over Jer over den lille nye.

Underligt idé de sådan får med at grave den ned

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider