|
|
| Hjælp jeg kan ikke styre min svigerfar.. |
|
|
Jeg går snart bananas... vores hoppe har snart termin og efter at ha læste et lille tip her på HN om at det nok er relevant at have flere hingste i tankerne, så det har det da ikke gjort det en dyt nemmere. Vores hoppe er allround både af afstamning og talent, hun er kåret i DS, kom desværre ikke til rideprøve pga en skade. Hun har fået et føl sidste år efter Laurino. Der er forbedret type, rammer og fundament, føllet ser desuden ud til at få en god højde, føllet er højtstillet, har et kønt hoved og et super temperament. Gangen var desværre ikke så god til følskuet, hun var lidt beklemt ved alle de mærkelige mennesker, men hun kan altså godt flytte fusserne. Største minus er hendes hals, som er noget lavt ansat og måske lidt til den tynde side, men det er svært at vurdere hende nu, hun er jo bare "grim" lige nu...;o) I år venter vores hoppe føl efter Zack. Det er på anbefaling af BH, vi prøvede først med Don Romantic, men det lykkedes ikke og derpå anbefalede BH at vi brugt Zack. Umiddelbart søger jeg en hingst som giver god front og det er kun på baggrund af hvad jeg har set vores hoppe har fået allerede, men jeg kan jo ikke vente evigt og beslutningen skal jo tages på et tidspunkt. Mine svigerfar skifter mening mht hingstevalg som vi andre skifter underbukser og jeg bliver snart skør. Pt har han lige hørt lidt om Baccarat XX, så nu har han set sig varm på ham, men jeg ved ikke om jeg tør når sidste føl nu ikke er den bedste hals. Imorgen ser det sikkert anerledes ud. Igår var det Sunny Boy, i forgår var det Boney M, så er vi lidt inde på endnu en Zack, han kan også godt li Hotline og Romanov, så som I kan se så skifter han lidt rigeligt, jeg pt bare glad for at han ikke brænder varm på en Tinker, Islænder, Friser eller anden i den retning. Kan ikke styre ham og han skal snart ha skyklapper på for ikke at "forelske" sig i flere hingste (han sku ta og kigge lidt mere på svigermor )
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjov overskrift! |
|
|
Det er altså en pudsig overskrift du har bikset sammen der, jeg fik noget helt andet i tankerne da jeg læste den  Nå, men var det min hoppe ville jeg sætte mig ned og tænke "Hvad skal hun have forbedret, og hvilke hingste-afstaminger vil passe med hendes afstamning". Kigge kritisk på både hoppen, hendes afkom og hvis muligt også hoppens mor og hoppens søskende. Slå alle tanker om en bestemt hingst ud af hovedet først selvfølgelig . Når du så er helt fokuseret på hvilke mangler der er vigtigst at få rettet op på, så kan du begynde at kigge efter hvilke hingste der så matcher dette. Måske skulle svigerfar læse dette?  Jeg synes det er ret forskellige hingste du nævner, så det kan ikke passe at de alle er lige velegnede til din hoppe. Hvis du vil have hjælp til forslag så må du smide et billede i tråden, afstamning og kåringskarakterer.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Sælges; 1-års vallak e. Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 4-års hoppe e. Londonderry/Bernstein, hingsteføl e. Blue Hors Rosoff/Donnergraf/Weltloewe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej gu er de alle egnede til min hoppe, men min svigerfar hører altså bare ikke efter hva jeg siger til ham, alle andre har meget mere forstand på det end jeg har og så er det jo ikke nemt at forklare ham noget. Lidt mere om hoppen... Hun blev som 3 års kåret i DS med 7767 67 777 7. Hun målte 160 cm. Hun har forandret sig meget siden kåringen, hun blev nok kåret et år for tidligt, hun er tvilling og er nok lidt sent udviklet. Hun har på taget på i højde og drøjde (læs: rammer og type). Her er hun sidste år som 5 år. Har er hun som 3 års, desværre ikke noget godt billede, men fotografen var ikke lige den bedste, men det giver et billede af hendes forandring. Ja jeg er næsten flov over hvor beskidt hun er... men okay, her er hun som 4 års. Nå hun bevæger sig på en ikke snedækket og glat mark, så går man altså bedre... Har desværre ikke lige så mange billeder af hende på computeren. Hun er ikke så god til det med fotagrafen for hun stiller sig lige foran kameraet med mulen helt oppe i linsen og går man så følger hun efter, hun er ikke nem...  Hendes afstaming er: F: Bøgegårdens Lantano M: Copylight RDH MF: Castro MMF: Lucky Light Helbror er B-hest i dessur. På morsiden er der næsten udelukkende hovedstambogshopper, enkelt er EDS.
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sludder og vrøvl |
|
|
Ja jeg er næsten flov over hvor beskidt hun er... men okay, her er hun som 4 års. Nå hun bevæger sig på en ikke snedækket og glat mark, så går man altså bedre...
Øhhh Det blev vist noget vrøvl, noget må være blevet væk... Det eg mente var naturligvis at når hun ikke er bambi på glatis, så går det hele meget bedre... 
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svigerfar |
|
|
lyder da næsten som jeg selv i hingstevalgsperioden ;0). Hvad med Solos Landtinus, synes han er god til hopper med lidt knappe rammer. Han giver ben og avler nogle smarte typer efter min mening. Men man skal kunne li hans afkom, de er ret typefaste. Mvh Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne... |
|
|
Jeg kan rigtig godt li Landtinus, synes han er en stor og dejlig charmerende hingst, men men men jeg vil gerne specialisere hendes afkom lidt, så vi ikke fortsætter med det der allround, det vil DV jo ikke så gerne have.
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allround |
|
|
nej det siger de jo ;0) Nu var vi jo på Katrinelund i dag. Stewie Wonder havde tre føl med, de var ret typefaste, langbenede, velgående, velansat hals smukke hoveder og masser af udtryk. Men der er der jo også Landadel længere ude så måske han ikke er "ren" nok? Ellers er der jo Uno Don Diablo, tror han avler mere typefast end Diego, uden dog at have meget at have det i. Ellers er det lidt svært at se, hvem der giver format, størrelse og rammer, hvis der altså ikke må være et smule holstener i. Måske Zack giver det, og så kan du jo bruge ham igen :0) Hilsen Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der må da meget gerne være holst i. Har selv tænkt lidt Stewie Wonder, især fordi jeg synes hans far er mega lækker og så gjorde det ikke noget at der komme lidt kulør på min hoppe, hun er bare "kedelig" brun, måske kunne SW give det som en sidegevinst. Karsten på BH mente sidste år, efter at han havde set hendes Laurino føl og ikke kunne forstår hvor det føl "kom fra", for det kunne ikke være fra den hoppe, men så forklarede vi ham at hun er tvilling og han mente derfor at "hun avler som hun burde se ud". Det giver mig da lidt håb... Mht racer, så går jeg mere op i om hingsten passer til hende, end hvilken race det er, bare den kan godkendes eller er godkendt i DV. DV er en type og ikke en race, så derfor er jeg ligeglad med om det er det ene eller det andet, hvis jeg kan fremavle en bedre hest af at mixe to racer og derved får fx bedre knæ og haseaktion, så mixer jeg gerne...
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfhjkjg |
|
|
er det leo´s helsøster ( lindegårdens leonardo? )
Carina og hestedyrene! Sille, Ametyst, Credit, A´conto, Contrast og lille Touchdown
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina |
|
|
Jeps det er Leonardos søster
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hoppestammen |
|
|
Lidt flere info om hoppestammen på min hoppe. M: Copylight e. Castro - Lucky Light - Kompass Copylight, kåret i RDH, 172 cm i stg, har fået 5 afkom: - en DS hoppe (min)
- en B hest i dressur
MM: Luna, kåret i DH, 166 cm i stg, har fået 8 afkom: - en RDH hoppe (Copylight)
- en vallak efter Figaro som går LA spr. til distriktstævner
- en DS hoppe efter Castro på 176 cm i stg
- en DH hoppe efter Solos Carex på 168 cm i stg
- en RDS hoppe efter Solos Carex på 171 cm i stg, starter LA spr til distriktstævner, har startet 5 og 6 års DSA
MMM: Veronica, kåret i EDS, guld for afkomsfremstilling, har fået 14 afkom: - en DH hoppe (Luna)
- en RDS hoppe som også er B hest i spr
- en vallak som går LB til distriktstævner i spr
- en EDH med bronze og som er B hest i spr, hun er desuden mor til Cape Town S
- en RDH hoppe
- en DH hoppe, mor til en EBRDH hoppe som er mor til Libertino S
- en DH hoppe
- en B hest i dressur
- en EDS hoppe som er mor til hingsten Dijon
- en vallak som går LA til distriktstævner
- en DS hoppe
- en RDH hoppe med bronze, sølv for afkomsfremstilling
MMMM: Genette, kåret i DH
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hbkljnlæjml |
|
|
Min veninde rider Leo og han er jo en noget tændt herre. men super gående og med stort talent for passage og piaf! jeg kender også Lando som jo er Leo´s 4 årige lillebror. en helt skøn og velgående smart hest! nu kan jeg ikke huske hvem der er far til Lando? det kan være du ved det? for så var det måske en mulighed! ellers kunne Crelido måske være et bud. du kan se mine 3 Crelidoér på min præsentation 
Carina og hestedyrene! Sille, Ametyst, Credit, A´conto, Contrast og lille Touchdown
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lando er også en Lantano. Jeg vil helst ha en ren dressur eller springhingst for at få mine afkom mere specialiseret. Lando blev oprindeligt købt af Jørgen Schmidt på Bøgegården som også fremstillede ham til forbesigtigelsen. Hvor langt er Leonardo nu?
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beslut dig for hvilken hingst |
|
|
D U vil bruge og server det så som Jeg er blevet helt varm på din ide fra sidste uge xxxxxxxx(din hingst) Det var dog et fantastisk forslag du kom med der - hvordan kom du dog på den gode ide..... Vær overbevisende nok og han vil tro, at han har glemt at han virkelig foreslog det i sidste uge.... Held og lykke  vh Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhm Ane |
|
|
Okay altså den med kvindelist... jo lyder smart...  Hvilken hingst skal jeg så narre ham til at tro han selv har foreslået????
Sælges: 6 års DS hoppe e. B. Quattro-B. Lantano, udlånt siden jan 2010 5 års vallak e. B. Quattro-B. Lantano, proff. redet siden uge 28/2010 10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light Skriv for flere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| srjtteuki |
|
|
Lando er idag ejet af Elsebeth dresler! leo er godt igang med MA her som 7 årig!
Carina og hestedyrene! Sille, Ametyst, Credit, A´conto, Contrast og lille Touchdown
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Florestan-blod |
|
|
Jeg kan varmt anbefale Florestan-blodet til hopper af lidt knappe rammer. Vi har flere hingste inden for landets grænser efter Florestan, samt Friendship i sverige. Ham har jeg selv brugt to gange mens han stod på York, med betydelig forbedring af hals og front.. Ja så meget at vores 4-års hoppe, der endnu ikke er i træning grundet føl, har så meget hals, at hun bruger dækner med plads til en hingstehals! Held og lykke med svigerfar..
Stald Bjergager, heste til avl og sport!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|