Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken DV-hingst vil I anbefale?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 07:32

Hej

Håber på lidt god sparring med alle jer erfarne DV-avlere.

Vi har købt en ældre DV-hoppe. Hun skal primært være min mands ridehest. Men da hun har gjort det rigtig godt i avl vil vi nok også gerne lave hendes efterfølger nu.

Hoppen har avlet en guldmedaljehoppe/årets hoppe (efter Carano)

+ 2 broncemedalje hopper (efter Carano + Come Back2). Hun har fået sølv i afkomsfremstilling.

Hoppen har været i ridehest siden hun var 9 og er uddannet til MA dressur.

Hun er efter Isotoop og Marcon, hun er kåret med karakterer til DH, men kun i F3 pga afstamning.

Hvilken hingste kunne være emner?

Mvh

Lene

Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 17:00

Sikke en spændende hoppe, Ja den ville jeg også lave et føl eller to på hvis hun var min.Jeg er vild med Coulthard her får du Colman og fuldblod. Men var hun min blev det Diamant de Revel og det er vel sidste sæson han er i DK.

Held og lykke med jeres pragtfulde hoppe.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  30-04-2010 19:44

Her et par billeder af hoppen:

Billede

Billede

Det er ville nok være blasfemi ikke at anvende en springhingst. Men trods det kunne jeg godt tænke mig en hingst der kan forbedre gangarterne. Hoppens gangarter er gode, men ikke blændende :-)

Håber på et par bud mere...

Mange hilsner

Lene

Stutteri Englykke

0
0
Svar på denne tråd

Fuga.................
Forfatter: 
Dato:  30-04-2010 20:11

Jamen det er jo Fuga......Hende kender jeg godt. Sikken en dejlig hoppe at få fingre i. Godt at se at hun stadig ser blændende godt ud, selv om hun er lidt oppe i årene.

Hun er jo også mormor til broncemedaljehoppen Casiopaja Kilen efter Carson Ask.

Jeg synes i skal kontakte Henning og Åse Urup i Ansager. Det er dem der har avlet ALLE medalje-hopperne på Fuga. De kender hoppestammen godt og har jo også set hvordan de forskellige hingste fungerer på hendes døtre.

Jeg ved også at de har brugt dressurhingste på flere af hendes døtre. Så der er god information at hente hos dem.

Skriv en besked, hvis i vil have deres tlf. nr.

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Nogle nye ideer?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 08:06

Der kom ikke så mange bud på en egnet hingst til hoppen her sidste år :-)

Måske er der flere der har gode ideer nu?

Føllet skal vi beholde.

Nu hvor vi har haft hoppen en del tid kan jeg supplere med at hun er fantastisk ridelig - også for en voksen uerfaren. Dette er en egenskab vi også vægter højt.

Nå men kom frit frem med spændende ideer :-)

Mvh

Lene

Stutteri Englykke

DSP hoppeføl efter Guldmedalje hingsten BonBon er til salg.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 13:43

Når du siger hun er ridelig, kunne Crelido måske være et bud, han kan vist være lidt tændt, men avler ofte dobbeltanlæg.

Her hans følbeskrivelse...

Passende store, ensartede, passende ædle føl af god til særdeles god type. Overvejende højtstillede.
Godt udtryk. Velansat, velformet hals med god forening. Middellang, skrå skulder. Velmarkeret lang manke. God overlinje. Velformet muskuløst kryds. Lemmerne passende føre, enkelte lidt rette for og vinklede bag. Bevægelsen god til særdeles god i skridt og trav. Særdeles god i galop med god balance. Kan benyttes til et bredt udsnit af hopper, præger sit afkom positivt. 30 føl besigtiget over 2 årgange.

www.katrinelund.dk/?DK/Hingste/ Crelido%20DVE%20752.aspx

Ellers synes jeg Lancelot er rigtig lækker som ikke stod bagerst da der blev delt gangarter ud.

www.katrinelund.dk/?DK/Hingste/ Lancelot%20DVH%20975.aspx

Sidst men ikke mindst synes jeg Bon Balou er sjaskhammerende charmerende med alt det maling, den har udtryk så det gør noget.

helgstranddressage.com/hingste/ bonbalou.html

Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.

Købes: Proff. Choice mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 15:29

Tak for input :-)

Jeg har selv tænkt på Crelido, men synes måske at denne hoppes afstamning er så gammel at hun skal tilføres en yngre hingst for at få del i den avlsfremgang der trods alt er sket..?

Bno Balou er en jeg har kigget en hel del på. Jeg finder ham meget tiltalende. Det bliver spændende at se føl efter ham.

Lancelot - er jo helt forrygende gående. Men vil afkom efter ham kunne springe, eller bliver ham nu betragtet som en ren dressur hingst?

Derudover har jeg haft Cosmeo i kikkerten, nogen der har erfaring med ham?

Mange hilsner

Lene

Stutteri Englykke

DSP hoppeføl efter Guldmedalje hingsten BonBon er til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider