Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 moderløst føl
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 18:25

Stakkels lille følle pige har nu mistet sin mor.

Hun er 5 dage gammel og moderen blev desværre voldsom syg dagen efter hun havde fået føl, hun blev opereret på landbohøjskolen søndag, men de måtte desværre aflive hende imorges.


Hjem kom lille følle helt alene


Ingen af de andre hopper i stalden syns de vil tage sig af hende, så lige nu står hun i en stor boks med en gammel godmodig hoppe, som vi håber vil overtage "morrollen" lidt. Vi giver hende flaske og håber så hun kan gå sammen med de andre heste med tiden, så hun ikke bliver præget for meget af os.


Der er lavet annonce vedr.ammehoppe, men ingen er fundet endnu.

Heldigvis har hun stor appetit og spiser rigtig fint af flasken.


Det er ikke mit føl, men da jeg er på barsel har jeg lovet at hjælpe så meget jeg kan.


Det er forresten et holstenerføl efter Cassini II/ Coronado/ Lord.




Undskyld kvaliteten, de er taget med mobil..


Med venlig hilsen Anne



Dejlig DV hoppe sælges til avl og ridning. Efter Lanthanid/Lancier/Sandro.

12000 kr ønsker hurtig handel grundet min graviditet, derfor nu nedsat pris.

Se præs.






0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor trist
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 19:35

håber hun finder en ammehoppe, så hun kan få en naturlig opvækst.


mange tanker og held og lykke til det lille myr



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha - det er
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 19:36

en hård omgang - ellers dejligt føl ser det ud til.


Jeg håber den gamle hoppe bliver en god reservemor, selvom hun ikke kan give mælk.


Held og lykke med den bette



MVH Janni


Livet er for kort

til skøre

kugler







0
0
Svar på denne tråd
 
 Flaskeføl
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 20:27

Hej


Hvor trist.

Vi oplevede desværre det samme sidste år, Her døde moderen bare allerede 3 timer efter fødslen.


Jeg kan give dig det råd at hurtigts muligt sørge for at føllet lærer at drikke af en spand. Det kan det sagtens lære allerede nu. Der skal fodres et uendeligt antal gange fra nu af og mængden af mælk bliver også hurtigt stor. Det vil nærmest være en umulig opgave at klare med flasker.


Og så skal I sørge for så lidt kontakt med føllet som muligt. Hårdt men nødvendigt. Den skal have hele sin sociale omgang med andre heste.


Vi måtte også opgive at finde en amme, men fandt en reservemor hun kunne holde sig til i flokken. Og hun kom så snart som muligt på døgnfold med en god stabil flok, sådan at hendes kontakt med os blev helt begrænset til nogle hurtige fodringer.


Held og lykke med det - vi I høre mere til vores erfaringer så er du, eller følejer, velkommen til at skrive en personlig besked.


Mange hilsner

Lene

Lene


Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 09:55

Tjaaa vi står godt nok med 2 hopper meget tæt på foling lige nu, men det ville jo være et rent sats-desuden skal føllet jo være der, når det nye føl kommer, så de kan komme til at "lugte" ens.


Mvh


Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE PALOMINOER MED KVALITETSAFSTAMNING

Cremello varmblodshingst af spændende afstamning

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider