Min hoppe er ligenu nede på Bøgegården for at blive insemineret ved Laurino.
Men jeg er så kommet i tvivl om et spørgsmål jeg ikke fik stillet dernede. Hvis nu hoppen ikke kommer i fol ved 1. rate, skal jeg så betale den endnu engang hvis jeg forsøger mig med den samme hingst igen eller hvordan?
Nej, det normale er at betaling af 1. rate giver ret til inseminering/bedækning i hele den indeværende sæson.
Oftest kan man endda få lov til at skifte til en anden hingst fra samme station, hvis hoppen ikke bliver drægtig. Så betaler man bare en evt difference og så en ny indberetning til Landskontoret.
Mvh. Charlotte
Til salg:
3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis
3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin
3-års WM-hoppe, 119 cm, e. HS Janus - Singels Chip Wip