Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Ældre drægtig hoppe.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2010 19:06

Jeg vil bare hører om hvad andres erfaring er, når en ældre hoppe går over tid.

Hoppen har termin mellem. d.14-18. april.

Den har aldrig gået over tid.

Dem står med et flot spændt yver, bærer sit 5.føl.


Hvordan opførte din hoppe sig, da vidste tegn på foling, de typiske tegn eller anderledes?

Hvordan var føllet, godt huld og normal størrelse, eller hvordan?

Beskriv gerne alt hvad du oplevede ved hende.


Jeg er træt og udkørt af min hoppe ...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ældre hoppe
Forfatter: 
Dato:  18-04-2010 21:49

Hej


Jeg har en hoppe der også er godt oppe i årene. Hun bærer sit 8 føl og plejer at fole stort set på termins dato og er lige efter bogen.

Hun gik så gold sidste år og er nu gået 8 dage over tid. Hun blev meget blød og sat i bagparten ca. 14 dage før termin og skeden begyndte at ændre sig. Det er dog først nu hendes stål er blevet meget spændt. Hun har ikke sat vokspropper endnu.

I går var hun meget underlig og havde plukveer i gåraftes så jeg troede at nu skulle det være, men jeg venter dog stadig.

Hun er flot drægtig, har ikke været overvægtig denne gang og selvfølgelig heller ikke tynd hvilket så har medført at hun heller ikke har været så stor som de andre gange hvor hun også har fået nogle meget store føl. Hun er rigtig flot i pelsen.


Jeg håber det snart sker for hun ligner en som gerne vil have sin krop igen...


Held og lykke

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Over tid
Forfatter: 
Dato:  18-04-2010 22:03

Synes jeg har hørt om flere hopper der er gået over tid i år (eller indtil videre)


En ting er sikkert. Føllene kommer ud når de er klar





Forårs hilsner

Mette


Til salg


2 års hoppe e. Solos Landtinus/Crelido/Prince Mab xx

1 års hoppe e. Skovens Rafael/Latimer/Landau



0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 06:54

er blød bagtil, helt indsunket ved haleroden.

Hun har somsagt haft stor stål i 14 dage.

Hoppen her mangler heller ikke noget i huldet, samt hun ser fin ud i pelsen. Hun er ved at tage sin vinter pels.

Hun er dog rigtig stor den her gang.

Men jeg har lagt mærke til at, det er hun hver gang der bliver et år eller mere sprunget over, så bliver hun lidt stor.

Hvorimod, hvis hun får føl efter hinanden, så er hun ikke så stor.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider