Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så fik jeg føl
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 00:03
Her til aften fik jeg endelig føl. Men det kom jo så alligevel til tiden, da hun havde termin i dag. Hun har bare haft plukveer de sidste 4-5 dage, og har lignet en, der kunne fole hvornår det skulle være.

Men først her til morgen var der små vokspropper. I eftermiddags var det så begyndt at dryppe fra yveret. Og da vi så kom der ud ved 19-tiden her til aften gik det stærkt.

Billedet med fosterhinden er taget kl. 19.26 og der hvor hoppeføllet er kommet til verden, er kl. 19.38. Zenia er bare SÅ glad for hende og har slikket løs på hende i over 2 timer! Så var Bouniaz (som hun skal hedde) godt nok ved at være træt af det, så hun stod og bukkede efter sin mor!!

Tja, jeg er jo så også en af dem, der ikke kan finde ud af at sætte billeder ind - men der er nogle på min præs. 8-)

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 00:12
Tillykke med den lille ;-D

Hilsen Jane

Bedækning tilbydes ved Danmark´s mindste kårede Pintohingst

Indy Star
0
0
Svar på denne tråd

Beskrivelse
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 00:19
Tak for det...

Hvornår er det egentlig bedst at lave beskrivelse af føllet til at sende ind til LR??

Lige nu må jeg nok sige, at jeg har temmelig svært ved at bestemme hendes farve, da hun jo egentlig er rød pga. manen med farven er nærmere lysebrun/beige/sand tja... sådan et eller andet der imellem.

Kan heller ikke rigtigt se hvad hun har på benene da de er meget lyse og alle med hvide hove. Et er sikkert, der er en høj bagsok.

Hendes far er jo altså også knabstrupper med meget hvid, så hun kunne jo ende med at skifte farve. Pt. har hun ingen pletter overhovedet. Det har Zenia heller ikke - og hendes forældre er helplettede. Gad nok at vide, hvad der ligger bag hendes mor....!?!?!

Prøver lige at tage nogle lidt bedre billeder i morgen, så må I lige hjælpe med en farvebedømmelse...

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

nej hvor er den sød..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 00:20
Tilykke med den lille følle...

Nej..hvor er den bare sød..

Ja..som I nok har læst her inde på heste-nettet så har min søster nemlig en hoppe der også skal til at fole ( Miss Estella )..hun er gået 19 dage over termin nu...så nu synes jeg at det er på tide at den lille " baby " kommer ud i den store vide verlden... ;-)

jeg har snakket med min søster nu til aften...og det er ikke sket noget endnu der kan tyde på at det skulle være " nu "...så..men aftenen / natten er jo stadig " ung "..så...jeg krydser i hvert fald fingre...

men en en gang et stort tilykke med din " nye lille baby "....

:-D
0
0
Svar på denne tråd

Hej Tina
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 01:22
Tillykke med det lækre føl.
Det med aftegn er lettes at lave med det samme når den er nyfødt, farven kan du bedre se i løbet af nogle dage og så påføre der.
Hilsen.
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 10:48
Nårh, hvor er hun dog sød ;-D

Tillykke med hende ;-D

Hilsen Lisbeth & Alex

Heste er nogle dejlige dyr.

Så behandl dem med respekt!
0
0
Svar på denne tråd

Beskrivelse
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 14:21
Hejsa

Tillykke med bebs.

Beskrivelsen skal indsendes til LR inden føllet er 40 dage gammelt, så du kan vente lidt endnu.

Hvis hoppen skal ifoles igen, kan hingsteholder måske hjælpe med at bedømme farven. De ser jo nok en hel del føl i løbet af et år.

Diana
0
0
Svar på denne tråd

Nåååårhhhhh!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 15:04
En lille føllebebs - hvor er hun lækker! {>

Til lykke til de stolte mødre...

;-D Chris, Fjederfoden & Grislingen

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Et billede mere
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 19:56

Bouniaz og Zenia i ridehallen for første gang. Efter ca. et kvarter var Bouniaz ved at være så sikker på benene, at man da godt kunne forsøge at rende lidt væk fra mor...

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Lille eller....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 20:15
Når man nu ser hende i forhold til hoppen - er hun egentlig ikke lidt lille? Hendes far er 165, så der skulle meget gerne komme lidt størrelse på.

Ved godt, at det meget vel kan være hun pludselig skyder i vejret - men hvis man ser hende nu og så i forhold til andre nyfødte føl...

Hoppen er "kun" 157 cm.

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Find tommelstokken frem
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 20:18
... og prøv at måle hende. Et normalt hesteføl måler ca. 1 meter ved fødslen. Men de kan da være både større og mindre uden at det får den helt store betydning.

0
0
Svar på denne tråd

følfarve
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 19:13
Tillykke med den lille søde følle :)! Nøj hvor er den kær :D!

Efter bedste overbevisning, så har du fået et rødt føl med blis og sok(ker).

Og øv, hvor er hun altså kær, den lille :D! Og så kan jeg også godt lide, at hun har blis og sok(ker) ... det giver lidt afveksling :)!

Ismulevrinsk Susan

Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider