Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan/skal hun kåres?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 15:41

Jeg har en hollandsk varmblod's hoppe, og og da jeg altid kun har haft vallakker har jeg aldrig sat mig ind i alt det der kårings-halløj :-)

Hvis nu jeg gerne vil trække et føl på hende en dag, og vælger en dansk varmblod's hingst, skal hun/KAN hun så kåres i dansk varmblod sådan at føllet kan blive registreret som en dansk varmblod?

Hun har hollandsk pas og afstamning.

Håber der er en der på en "skære-det-ud-i-pap" agtig måde kan forklare mig hvordan sådan noget fungere :-)

Mvh

----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com

Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd

Tjo....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 21:50

...det kommer helt an på om hun er af "kørehestetype" eller ridehestetype om de vil godkende hende i DV, hvis det da er det forbund du vil stille hende i?

Da hun ikke er efter en godkendt DV hingst så vil hun med al sandsynlighed kun ende i F1 til kåring, men hendes afkom vil så komme i F2.

Men det er svært at sige uden at kende hendes afstamning.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!

0
0
Svar på denne tråd

det er hun ikke
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 23:06

Hun er efter burggraff, (landgraf I, cor de la bryere osv.)

Hendes mor side kan jeg ikke lige huske, prøver lige at finde den frem.

Jeg har lige købt hende som ridehest vel og mærke, det kunne bare være sjovt måske at få et føl engang.

Hun har gået ene masse Mb, Ma og er debuteret i sb på landsplan (spring). Så kørehestetype tror jeg ikke man kan kalde hende :-)

jeg kan da lige poste et billede, godt nok af en meget muskelfattig hest. Men så kan man da få en nogenlunde idé af hende.

----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com

Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider