Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Efterbyrd - nogen der har?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 20:14

Som skrevet i en anden tråd fik vi jo føl i formiddags. Da der var gået 2-2½ timer, var efterbyrden stadig ikke gået, så derfor måtte vi tilkalde dyrlægen.

Dyrlægen sprøjtede med oxytoxin, ingen reaktion. Efter anden sprøjte begyndte der at ske noget. Efter tredje sprøjte slap den tilsyneladende, men vi så alle lidt underlige ud, da den tilsyneladede blev hængende i et stykke fosterhinde/navlestreng.

Så dyrlægen måtte igang for at få den hevet ud. Det viste sig at være en kugle der holdt den fast inde i børen. Da den kom ud så den sådan her ud:

Billede

Lidt tættere på:

Billede

Dyrlægen prøvede at skære den op, det viste sig at være en hul kugle med væske i.

Billede

De små hvide pletter er knoglestykker.

Billede

Nogen der har set noget lignende? Dyrlægen fik billederne med hjem så hun kunne vise sine kollegeer det, og medlemmerne i hendes studiegruppe.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges

0
0
Svar på denne tråd

WHAT??!!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 20:25

Aj, hvor spooky!! Først tænkte jeg noget med tvilling - men med væske i??!!! Yrdk og MEGET mystisk!

Spændt på om der er nogen der har svar!

Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd

moderkage....
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 21:12

Tillykke med føllet. Godt at i fik moderkagen ud.

Syntes det kan minde lidt om disse som er Dermoid cyster i den første er væv fra en tand. De omtales også som tvillingecyster. Bliver spændene at høre hvad dyrlægen melder tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

gætter på tvilling
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:22

Har for mange år siden oplevet noget som mindede meget om dit, det blev undersøgt og viste sig at være en tvilling som var gået til grunde i det tidlige fosterstadie. Det var også en kugleformet masse med brusk / knogle dannelse.

Tillykke med føllet.

Mvh Jessie

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

...................................

0
0
Svar på denne tråd

Tvilling
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:38

Jeg tænker også tvilling som er gået til grund og blevet indkapslet på en måde. Tænker så bare at det er meget positivt at det ikke er blevet indkapslet i det levende føl som faktisk kan ske og er set os mennesker, det hedder foetus in foetus.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:51

jep en tvilling et sten foster.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Magic 3 års vallak sælges:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:53

Min hoppe havde sådan en med ud i efterbyrden for to år siden. Dyrlægen vidste heller ikke hvad det var - fik faktisk aldrig noget egentligt svar på den, men det var nøjagtig magen til den du står med nu. Hoppen blev insemineret to gange året forinden - med 3 dages mellemrum - vi scannede hende på 19. dagen og forventede at se et embryon af en størrelse svarende hertil, men det var kun af en størrelse på 16 dage. Vi formodede at der måtte være gået to æg i hoppen og at begge var blevet befrugtet, men at kun den ene (heldigvis) var blevet til noget. Der var intet unormalt at mærke på hoppen eller føllet for den sags skyld, så vi gjorde ikke mere væsen ud af det, men spøjst det var det da!

Venlig hilsen

Terese

www.designhorses.dk

www.DV-Hesteavl.dk

www.foderxpressen.dk

Til salg: 3 års vallak e.Don Schufro/Romancier/Bellucci) Se mere her:

www.heste-nettet.dk/lodge/122980/ hest/187474/

0
0
Svar på denne tråd

Tvilling
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:58

Nu er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener kun der blev løst et æg. Selvfølgelig kan der være løst et nogle dage senere, der er blevet befrugtet af langtidsholdbare sædceller, det er jo set før.

Dyrlægen mente ikke det var et såkaldt stenfoster, så skulle der have været mere substans i det. Men vores første bud var også en tvilling.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 12:04

Noget nyt i denne tråd::::

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Magic 3 års vallak sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Stenfoster
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 22:02

Min hoppe, som desværre er død nu, fik sidste år nøjagtig det samme med ud da efterbyrden endelig kom. Min dyrlæges bud var også et stenfoster. Dit billede er nøjagtig magen til. Der var heller ikke andet end blød substans i..

Ditte

Jaqueline Vaseskov

Mors lille Dullehest

F: 1. April 2001

RIP 28. Januar 2010

Søv sødt min skat

Du er for evigt savnet

og altid i mine tanker <3

Masser af kvalitetsudstyr og tøj sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider