|
|
| Dybt skuffet :-( |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
01-04-2010 02:24 |
|
Ja det er hvad jeg er !!! Min hoppe har jo, især efter hun fik føl sidste år, ikke været let at se brunst på. Nå idag fik jeg så forklaringen  Efter folingen gik hun alene med føllet i 14 dage, men derefter kom Ponyen "Karsten" ind på folden og holdt dem med selskab. Det gik fint - føllet nød hans selskab og hoppen har altid accepteret ham  En dag kom jeg godt nok ud til min hoppe, hvor hun og føllet lå ned på folden; det så ud som om der sad "noget" oven på hoppen, men inden jeg kom ud af bilen havde hun rejst sig, og de andre 2 gik og græssede og lod som ingenting. Jeg havde heller ikke mine kontaktlinser på, så jeg slog det hen. Det skulle jeg så aldrig have gjort !!! For nu viser det sig at Ponyen "Karsten" er klaphingst (ejeren har indrømmet) og jeg står til at få et mærkeligt føl om et par måneder 1/2 DV og halv "Karsten"... og højst sandsynligt rødt  Dyrlægen har bekræftet at hoppen er drægtig. Her lige et billede af klapponyhingsten i baggrunden; ja jeg synes egentlig også han ser lidt lusket ud her; som én der har dårlig samvittighed..... Hvad gør man så ? - er der salg i sådanne føl ? Ja jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at føllet får en god opvækst, selvom det er MEGET uheldigt at det er sket. Jeg vil ikke være uvenner med nogen, og derfor vil jeg også med rette sige at Ponyen "Karsten" faktisk har god knæ - og hase aktion i trav. Desuden vrinsker han altid når man viser sig ved hans fold !!! Håber nogen kan hjælpe med gode råd og vejledning 
MVH Janni Livet er for kort til skøre kugler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingsteejer |
|
|
Jeg ville mene at ejer af "karsten" bærer ansvaret ene og alene i og med at han/hun godt vidste at det var en klaphingst OG at den gik sammen med en hoppe!!  Jeg forstår da godt at du ikke vil være uvenner med nogen, men jeg synes at ejeren af hingsten bør dele udgifterne til føllet med dig eller købe det af dig, evt?
Hilsen Christina med Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.) Samt venter Fassbinder føl maj 2010. Tak til Annette Kolstrup og AT Horsecare for fantastisk service.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld, |
|
|
men hvis ponyen er klap hingst kan du sku da se det, i og med at den ene sten må være faldet ned, ellers ville bassen være steril. så, tillykke med føllet selv om det ikke var planlagt, men forstår slet ikke hvordan du har kunne overse det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karsten føl |
| Forfatter:  |
Xarana |
| Dato:  |
01-04-2010 07:02 |
|
Ja kunne altså ikke lade være med at trække på smilebåndet gggggg af din sætning "føllet bliver halv DV og halv Karsten" gggggggggg Uheldig situation, men jeg ville som dig heller ikke have opdaget det, jeg plejer nemlig heller ikke at kravle rundt på alle 4 for at betragte kønsdele på alle de små ponyer jeg støder ind i gggggggg Havde jeg min hoppe gående et sted på fold ville jeg forvente at jeg fik sådan noget afvide.
Alt indenfor Glarmester arbejde udføres Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar http://www.AP-glas.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Janni |
|
|
Du burde gå noget tidligere i seng. 
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tragikomisk |
|
|
Ej jeg kunne altså ikke lad evære med at grine over din historie. Det er fedt du kan blande "tragedien" med så meget humor  Set fra den positive side, får du nu en følbrunst og en 30 dages brunst at pejle den næste ifoling ind efter. Og hvem ved - det kan være hoppen får et smart lille føl e. Karsten med blis og 4 sokker der ender 1'er pony med supergangarter. Ej jeg griner endnu og glæder mig totalt til at se billeder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blanding |
|
|
Glemte at skrive at hvis den bliver fin, så tror jeg bestemt, der er salg i sådan en. Men ellers kan du jo kigge lidt i den anden tråd, der kører for tiden. Her er der flere der tilbyder at passe hoppe og føl gratis og overtage føllet bagefter .....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| held og lykke.... |
|
|
Held og lykke med dit kommende føl. Hvis det er en aprilsnar så held og lykke med ifoling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følle.. |
|
|
Jeg kan godt forstå du er ærgerlig over, at skulle have en halv "Karsten" Jeg tror også, jeg ville have lidt tårer i øjnene, hvis jeg opdagede én af mine hopper ventede sådan én... Men jeg kan også se det komiske i det. Ærgerligt dine kontaktlinser glimrede med deres fravær - så havde man da kunne nå at gøre noget dengang. Jeg tænkte også lige på den anden tråd, som Ann henviser til. Dér er der masser af tilbud om at tage imod føllet... Som en anden skriver, ville jeg stole på folk, der har deres heste stående og vælger at lukke den sammen med hopper. Jeg ville heller ikke tjekke samtlige "vallakker" under maven. Det har jeg aldrig gjort til trods for, at jeg har haft hopper stående flere steder på blandede folde. I den anden tråd Ann henviser til, bliver trådstarter nærmest lynchet for ikke at have tjekket dette. Men tillykke med maven - jeg er sikker på, den nok skal blive nuser. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVIS.... |
|
|
Det er en aprilsnar så godt fundet på . Hvis den er god nok, så tror jeg at føllet kan ske at få en fin størrelse til en ridepony. Men der går jo ofte 3 år og en tilridning inden de kan sælges.
Hilsner Anja
Nu med to medaljehopper i stalden
Dejlig fjordhoppe på 2 år sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aprilsnar |
|
|
hvis det er en sand historie - så ville jeg da bare glæde mig over liv og føl på folden og det har ikke kostet dig en øre at få den bedækket - samtidig kan du jo præcist sige hvornår din hoppe kommer i brunst igen. og jeg ville da sælge den lille til 3000,- så har du fået lidt for den førnøjelse skyld - 4000 hvis det blvier en hoppe, der er større efterspørgsel efter dem.. hvornår har den ca. termin ? måske det bliver en lille Kurt eller Karen  Held og lykke med næste ifoling som må give større succes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aprilsnar |
|
|
Tja, jeg er vist heller ikke rigtig vågen. Men mon ikke det er en aprilsnar, når den er skrevet midt om natten? Sikkert en sjov idé til en påskefrokost  Men det får vi nok at høre i morgen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha - den var god |
|
|
Ja det er sikkert aprilsnar. Dem hopper jeg altid på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aprilsnar :-) |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
01-04-2010 14:22 |
|
Nej hoppen er ikke drægtig hverken med ponyen "Karsten" eller andre  Faktisk er hun ofte temmelig sur på ham; det griner vi lidt af, for hvilken fare kan den bette pony udgøre  Hæ Hæ jeg tror nu Karsten er vallak selvom jeg ikke har kigget; han udviser ihvertilfælde ingen speciel interesse for hopperne, men føllet var han glad for - sikkert fordi det var dejligt med én i lille størrelse  Nu vil jeg snart køre ud og se til min "ikke drægtige" hoppe og Karsten ligeså  God påske til alle 
MVH Janni Livet er for kort til skøre kugler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Ja nu har pony karsten jo været vallak i 5 år, så den hopper vi ikke på. men uden tvivl ville det blive et utroligt lækkert føl.med meget stor gang fra sin far . Anja
Heste ejendom sælges, der er 9 hektar jord, der er udlagt i græs.14 heste bokse.12 km til ålborg. skriv eller ring for yderliger info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| God joke...... |
| Forfatter:  |
Kragen |
| Dato:  |
01-04-2010 16:13 |
|
men nu kan en hingst/vallak ???!!! - Altså godt have klokkerne siddende oppe i bugen, og så kan man altså lede/undersøge den længe, uden at fatte mistanke om, at den måske er fertil, selvom den ligner en vallak udenpå !!! Ja, historien ovenfor er "sjov", men ikke når ens veninde lige netop står i ovennævnte situation og endda ikke kun med 1 bedækket hoppe, nej med hele 3 stk. !!! Endnu mere beklageligt for hende, er det, at den ene pony går landsstævner i spring og er tilmeldt både Morsø og et eller andet horseshow i KBH om et par måneder. Det er dog helt selvforskyldt i og med, at hingsteplagen, som er den ene skyldige part ikke kunne kastereres, netop fordi "klokkerne" ikke var faldet ned, men det betyder jo bestemt ikke, at den ikke kan bedække/er fertil !!! Hun har så måttet lære på den hårde måde, men sådan er livet jo også. Desuden er jeg ABSOLUT ikke tilhænger af køns-blandede flokke, hvis man påtænker at ifole sin hoppe. Jeg har set mangen en gammel "mølædt" vallak på nakken af diverse hopper, specielt på denne tid af året, og jeg tror ikke lige, at deres "værktøj" er særlig rent, så hopperne har jo en kæmpe risiko for infektioner og skader på kønsdelene, da disse vallakker jo ikke altid er særligt erfarne udi elskovskunsten. Bare lige en tanke fra mig....... Forøvrigt, held og lykke med at ifole hoppen med den rette hingst. Mvh. Sabina
Til Salg: Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer. Bytter meget gerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var da godt.. |
|
|
At der ikke var en DV shetlænder på vej.. Kan lige se den for mig, med shetænderens ben, dv hals, shetter hoved og dv krop.. Til at sælge.... Øhh not  Men dejligt med lidt humor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan skam lade sig gøre |
|
|
Fin aprilsnar, men faktisk er det ikke så ringe at have en DV-pony!!! Min datters er af en DV hoppe og en ukendt 2´er ponyhingst der kom forbi og det endte ud i en lækker stor 1´er med god fylde og meget lækre gangarter, så hvis du sku få lyst så bare igang 
Hilsen fra Strit 77
Nu med sød hestepasser ;-)
speditør-elevplads søges! Til start sommer 2010. Af seriøs voksenelev!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Altså, hvis du er heldig så bliver den jo 148 cm og med hestegang, og så er der bestemt penge i den!!! Så har du mulighed for det så behold den. - Men er den 152 cm og med pony-gang, så er det nok begrænset med salget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|