Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hævede stive ben
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 10:26

Min hoppe har termin om 1 uge, her til morgen kunne hun næsten ikke gå ud af boksen - hendes forben var lidt hævede og hun gik nærmest som om hun havde trådt et søm op på begge forben.


Er det normalt ?


Det blev lidt bedre efter hun kom ud men hun står meget stille og bevæger sig næsten ikke på folden.




I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 duchess de light
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 14:23

Billede



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 forfangen
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 16:47

kan hun være forfangen?


Mvh Hanne



Hold da ferie - vi passer dit dyr


http://WWW.dyreservice.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 17:04

det var mere som væske at mærke på, nu virker det bedre med hende. de er ikke hævede mere men hun står fortsat mest stille - pisker løs med haven og skifter hele tiden stilling med benene.



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder ikke
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 17:56

umiddelbart som om det er blevet så meget bedre. Det at hun skifter stilling fra ben til ben er tegn på at hun flytter vægten pga smerter.


Kun få sække Hartogs Grass-Mix tilbage for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 drægtig
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 18:41

nu har jeg talt med min dyrlæge, han mener det er bare drægtigheden som er ved at være tung for hende og det er helt normalt at de hæver lidt i benene i slutningen af drægtigheden.

grunden til hun slår med halen er føllet som fylder godt i hende.

tror bestemt ikke der er tegn på forfangenhed.



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er heller
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 20:35

ikke sikkert, jeg ved faktisk ikke om de hæver op ved forfangenhed, det er jo i hoven det problem opstår!


Min hoppe hæver også op på bagbenene en gang imellem, men hun halter nu ikke af det eller går anderledes, så at det kan blive så udtalt har jeg ingen erfaring med.


Måske der er gang i veerne når hun står og pisker med halen, det kan jo godt passe når der ikke er mere end en uge til.


Hanne



Hold da ferie - vi passer dit dyr


http://WWW.dyreservice.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 blev nervøs
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 21:04

og ringede igen til dyrlægen, denne gang kom han og så til hende.


Hun er ikke forfangen, måske en lille hovbyld ( hun halter kun på det ene, sagde dyrlægen )


Jeg skal ringe til ham om 3 dage og se om der er bedring.


jeg synes ikke hendes yver er stort nok til at det skal være nu ?


hvad mener i ?

Billede
Billede



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke overvældende
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 22:14

overbevisende yverstørrelse ;0). Det er jo ikke altid de står med kæmpeyver når de foler, men der er som regel nogle af de andre kendetegn til stede så.


Godt du fik dyrlægen ud og tjekke hoppen, hvis er der forøget puls i benet og varme i hoven er det da sikkert bare en hovbyld.


Hilsen Hanne



Hold da ferie - vi passer dit dyr


http://WWW.dyreservice.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 forfangen
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 15:10

Jeg havde altså en hoppe sidste år som fik puls og var øm på forbenene. Der sagde dyrlægen hun var forfangen... Så det kan jo godt lade sig gøre at en drægtig hoppe bliver forfangen pga den store vægt.


Vh. Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 forfangen
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 18:42

dyrlægen mente bestemt ikke hun var forfangen. hun havde puls på venstre for som hun også halter på.

han skar lidt efter en evt hovbyld men uden held.


vi skal se tiden an 3 dage så vil han kigge på hende igen.



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 er ked af det
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 22:15

Duchess kan næsten ikke gå


Har talt med min smed og han vil gøre et forsøg i morgen på at lokalisere en evt hovbyld.


Han mener heller ikke det er forfangenhed da det kun er den ene forhov som er varm.


Men jeg bliver selv enorm usikker, kan slet ikke ha at hun ikke har det godt - der må bare ikke gå noget galt nu.


kryds lige fingre for min smukke Duchess

Billede



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 
 min....
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 14:33

min havde MEGET hævede ben op til foling, spurgte også dyrlægen, det er normalt. Forsvandt ligesom trætheden efter foling.


Lone



Har du fantasi, klarer magien resten


- Merlin Mave

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget nyt?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 14:44

Hvordan går det med din smukke hoppe?



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 17:17

Hvis i har mistanke om hovbyld, så sæt hoven i sæbevand.

Pak den bagefter ind i opkogt hørfrø, det hjælper på betændelsen og dermed smerterne.



MVH Hanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak ......
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 17:21

Hun har en hovbyld og bliver badet i sæbevand 2 gange dagligt, hoven er pakket ind om natten.

smeden kommer igen efter påske og håber at ku skære den fri hvis den ikke er brudt op før.


benene er en smule hævet om morgenen, alle 4 og det skyldes nok drægtigheden.


5 dage til termin, glæder mig bare så meget.



I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.



...................................

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider