Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

A-DUR................
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 20:46
Hvem kan fortælle mig noget om ham,
Hvordan er hans afkom?
Og om nogle event har et link eller et billede så jeg kan se ham.
Har kig på en hoppe efter ham nemlig.
0
0
Svar på denne tråd

fra horse.dk
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 23:55
A-dur DH 406

Fødselsdato: 1986
Kårings år: 1991
Stangmål: 168 cm
Pibemål: 21,5 cm
Signalement:
M.rød stj.blis ender kødf. i v.næsebor, lav sok b.b., O.S.-brand v.lår 80.

Kåringsbeskrivelse:

Stor hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. God overlinie. Velformet, lidt kort kryds. Lemmernes passende føre, men rette for. Bevægelsen særdeles god, men lidt svingende for. 9-8-7-6-7-7-8-8

Materielprøve beskrivelse:

Materialprøven er aflagt i Medingen, Tyskland i 1989. Hingsten fik 117,74 point svarende til Leitungsklasse 2, og placerede sig som nr. 12 ud af 68.

Følbeskrivelse:

Overvejende passende store, ensartede føl af god type og med godt udtryk. Enkelte kun middelstore og knappe i rammerne. Velansat hals. Flere lidt kort skulder, men god manke. Gennemgående god overlinie, men nogle dog med lidt stram lænd. Velformet muskuløst kryds. Lemmerne jævnt føre og velstillede. Bevægelsen særdeles god, men det kniber hos flere med rummeligheden i galop. De bedste føl er set på store hopper af god ædelhedsgrad. Grundlag 69 føl. Udfærdiget i 1993.

Resultater:

A-hest i springning 1994. Hingsten kvalificerede sig til finalen i Dansk Springchampionat 1992 for 5-årige heste.

Andre bemærkninger:

Godkendt ved 2. delkåring ved hingstekåringen i Herning 1995 med beskrivelsen: En harmonisk hingst med præstationspræget afstamning, der selv har udvist særdeles god egenpræstation i springning. Præger sit afkom og passer bedst på hopper af god ædelhedsgrad. Godkendt ved 3. delkåring ved Hingstekåringen i Herning 1998 med beskrivelsen: Fremstillet i særdeles god kondition. Moderne ridehestetype. A-hest i springning. Konkurrerer på internationalt niveau. Forventes at give sine gode springegenskaber videre til sit afkom. Positive indekstal. Godkendt frem til 4. delkåring 2003. Far til følgende avlsgodkendte søn: Luxy-Boy Macohl DVH 605. Udnævnt til Elitehingst i 2001.

0
0
Svar på denne tråd

A-DUR................
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 08:09
mange tak! for det, ved du hvor jeg kan finde et billede ?
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 10:56

Du kan følge dette link, der er billeder af ham og en del heste i hans afstamning.

Desuden kan jeg fortælle at hingsten idag ikke længere hedder A-Dur, men siden 1999 har heddet Truman.

** Trine **

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for det er der jeg har mest brug for det...!
0
0
Svar på denne tråd

tusinde mange
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 15:55
gange tak trine og pia!
0
0
Svar på denne tråd

jeg har en hoppe
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 18:50
efter A-Dur.
Du kan se hende på min præs, der er godt nok kun 1 billede men det er da bedre end ingenting. :-)
Hvis der er noget bestemt du vil vide om hende kan du bare skrive til mig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider