Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Mangler hjælp til hingstevalg :-)
Forfatter: 
Dato:  27-03-2010 19:24

Hej.


Min hoppe Lund´s Wannabe efter Weltjunge/Platin/Northern Tempest xx kåret i RDS regner jeg med skal ifoles nu her i foråret. Her et billede af damen fra kåringen:


Billede


Hun fik ham her sidste år efter Mon-Ami X :


Billede


Jeg havde ham ikke med til følskue og så går man jo selv der og kigger og kommer med sine egne hjemmelavede teorier.


Af hingste har jeg kig på Baltimore Vrå og Ceasar T, men er også åben for at bruge en hingst fra udlandet.


Det bliver nok nødt til at være en hingst der avler ædelt og videregiver/har god galop. En smidig overlinie er også at ønske.


Det ville være rart med et input fra jer der har avlet gennem mange år. Måske er der hingste jeg har overset som ville egne sig til min hoppe - der er jo så mange fine hingste på markedet



MVH Janni


Hingste ejer - så lad mig dog

sidde !








0
0
Svar på denne tråd
 
 blue hors rush hour
Forfatter: 
Dato:  28-03-2010 20:48

Hej.


Jeg ville også vælge en hingst med noget blod og tænker Rush Hour kan tilføre ædelhed og god galop.


Jeg har lige set det mest ædle og smarte føl efter ham idag. Moderen her er også en lidt kraftig model, så der har Rush Hour slået igennem med henblik på forædling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit bud
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 00:06

Ja Rush Hour har også været i mine overvejelser, men så syntes jeg der var så mange herinde der havde haft problemer med føllenes bentøj, at han blev skudt lidt væk igen. Jeg ved godt det er tåbeligt, for det kan jo bare være et tilfælde.


Og han har jo selv gjort det godt og er også en hingst som bestemt tiltaler mig.






MVH Janni


Hingste ejer - så lad mig dog

sidde !








0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 18:09

Tailormade Temptation giver masser af ædelhed og udtryk - og masser af dejlig løft i bevægelsen. Ham tror jeg ville passe rigtig fint til din hoppe både type og gangartsmæssigt.


Hvis du vil vægte smidigheden frem for typen, så kan Fürstenball og L´espoir også være særdeles interessante - særlig sidstnævnte er nok den mest smidige og velgående hingst til dato i DV.


Rush Hour ville jeg være lidt forsigtig med - han har været rigtig lang tid om selv at få tilstrækkelig styrke i traven, og har en stor fuldblodsandel, så er noget af et sats at tro på, at han skulle videregive smidighed og travbevægelse - men de kloge siger jo at fuldblod er så godt, så hvem ved :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingste valg
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 19:53

Jeg er som avler ikke tilhænger af fuldblod de er avlert til og løbe stærkt med sænket nakke og de har små hove passer ikke til vores avlshensigt af ride heste . vil heller brige trakener og anglo araber mere i avlen. tjek zardin firfod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha - nu gør I
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 00:35

mig næsten mere ambivalent


L´espoir - dejlig hingst, men er bange for han er lidt for kraftig til min hoppe og at der bliver for meget "Weltmeyer".


Tailormade Temptation - sikke fine føl efter ham sidste år; har bare hørt han er lidt kort i rygpartiet og min hoppe er heller ikke just et "langt skur"


Fürstenball har jeg slet ikke overvejet, men dejlig hingst - må lige læse lidt på lektien.


Jeg er ikke nervøs for travbevægelsen, men galoppen skal forbedres.


Tak fordi I gav jer tid til at svare.



MVH Janni


Hingste ejer - så lad mig dog

sidde !








0
0
Svar på denne tråd
 
 Lancelot
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 07:35

Jeg ville nok kigge på Tailormade Lancelot i stedet for Temptation, jeg har lige set et af de første føl efter ham, og det er ædelt med 3 særdeles gode gangarter. Fürstenball kunne også være et bud, jeg synes de føl jeg har set billeder af har været rigtigt fine.


Jeg ved ikke om jeg vil være så 100% fokuseret på galoppen, hun er trods alt udstyret med en mor der galopperer fænomenalt.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges


Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider