Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

I Vildrede......
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 12:21
Jeg har en stor elegant hoppe efter Asferg Cyklo, der er kåret og det hele.
Da vi int. mere og mere for de små quarterheste.
Overvejede vi at sælge hende eller sætte hende i fol, sidstnævnte opgiver vi da vi ikke syntes vi har råd.
Men nu er problemet, at hesten har vredet om på folden og er letgradet halt på det ene forben....(skete medens vi sad og hyggede os til hingstekåringen den 6.3 - skæbnens ironi)!!! Så er det jo ikke så nemt, vel?
Men hvad ville i gøre? Sælge hende "billigere" på grundlag af avlsmulighederne med hende, og uden garanti mht ridningen.....Vi forventer selvfølgelig, at hun kommer sig efter forvridningen og hesten er uanvendelighedsforsikret for 28.000,- hvis det skulle gå helt galt.
Men hvad ville i råde mig til?????
:{-(
0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 12:54
Hun er 13 år, har haft et par føl før, det seneste for 2 år siden, hun har ingen rideresultater og en DSkåring med 6 i helhed.

Hvad kan hun - hvor meget er hun redet?

Det er jo også en del af overvejelserne for er hun et avlsemne, eller mere til ridebrug?
Hvordan ser hendes afkom ud?
0
0
Svar på denne tråd

Honey Toftegaard
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 13:10
Hun startede stævner op til LA i sine unge dage(6år).
Så blev hun solgt fordi den daværende rytter ikke mente hun kunne nå længere(hvilket jeg giver hende ret i) Den efterfølgende ejer kunne ikke magte hende og det hele gik lidt i stå. Så købte Mette hende hvor den havde stået i to år og hygget sig, samt lavet et dejligt føl efter Carano - som Mette er yderst tilfreds med.
Ellers siden jeg har købt hende, har jeg trænet hende op, og hun ville sagtens kunne gå en LA i dressuren og en Lb i springen - da hun er lidt forsigtig af sig. (Jeg er ikke kongurence rytter idag, men var i mine unge dage MA rytter, så jeg kender lidt til dét)

Pia, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tolke tonen i dit indlæg - men jeg har svaret efter evne, hvis der er mere du vil vide, skal du være velkommen.
?:-)
0
0
Svar på denne tråd

tak for oplysninger
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 13:15
Jamen så har hun jo evner - både i ridning og i avl :)
Så kan hun jo sælges til begge dele.

Hestedata har ikke noget på hendes afkom andet end afstamning, derfor synes jeg det var gode oplysninger du kom med om hendes seneste afkom.
0
0
Svar på denne tråd

Det første afkom
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 13:22
Har engang talt med ejeren til hendes første afkom, hun ringede en dag til mig - tror hun hed Bente Lohdahl. Hun sagde hendes hest en Vallak. Var dejlig og dygtig (M niveau)- men lidt svær at arbejde med, hvilket hun tillage hingstevalget lidt skylden for.
Desværre har jeg aldrig set ham og ved derfor ikke mere....
0
0
Svar på denne tråd

Hun ser da godt ud
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 14:13
var lige inde og se billederne. Dejlig dame.
Vent og sælg hende når hun er klar igen. Så kan I også bedre får en god pris for hende. Og så ved køber også og man får hvad man har betalt for.
Desværre har jeg selv 2, og har lovet mig selv at jeg skal vente lidt med at købe flere til de to er tilredet. Ellers måtte hun da gerne flytte ud til mig.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider