Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hannoveraner kontra DV ?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 20:22

Har i overvejet at få jers hopper kåret i Hannoveraner forbundet, hvis afstamning tillader ?

Hvorfor det ?

Hvordan forholder det tyske hannoveraner forbund sig til det danske forbud mod brændemærkning ?

Eller sagt på en anden måde; hvis man får sin hoppe kåret i hannoveranerforbundet SKAL man så køre syd for grænsen for at få sit føl brændemærket eller kan man "nøjes" med chip ?

Nu har jeg ikke selv "øje" på en hannoveraner kåret hingst, men kan forstå der er penge at spare ved medlemsskab mv.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 20:42

Vi har jo valgt at få vores hopper kåret i Hannoveranerforbundet, og nej som jeg har forstået det så er der ikke krav om at de skal brændemærkes. Eller jo hvis man vil have en hingst udtaget til kåring så skal den brændes. Men kommer man bare til det danske skue/mærkeplads, så bliver de bare chippet og så skal der laves DNA.

Og Wannabe har jo ingen problemer, når både mor og far er kåret. De vil sikkert se med milde øjne på hende, de var ihvertfald begejstrede for lillebror sidste år.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 10:07

jeg har lidt overvejet at få min hoppe kåret i hann. så følle kan blive hannoveraner i stedet (ved dog ikke om det kan lade sig gøre - har spurgt herinde engang før - men fik ikke helt dét ud af det, som jeg søgte )

har lidt forskellige årsager til jeg gerne vil gøre det sådan - nogle lidt forfængelige måske

jeg kan vel lige så godt nævne den dårligeste grund først jeg ku nemlig godt tænke mig følle fik hannoveraner brand istedet for DV - men det er jo så ligegyldigt nu, for følle ligger stadig i ovnen, og forbuddet mod brænding er jo allerede trådt i kraft - og jeg tror næppe vi får kørt afsted til tyskland for at få følle brændt (hvorend jeg godt kunne tænke mig det)

en anden grund er at jeg synes DV's avlsmål er for meget "højde-frem-for-type" - ved godt at min lille Musse på 160 ikke er ønskedyret - men det er altså lidt sløvt at kåre en hoppe med dårlig type og middel gang i DH bare fordi den er 170 - og så min hoppe med (synes jeg) ret fine typekarakterer og udemærkede gangarter kun går i DS fordi hun ikke er særligt høj.. jeg har efterhånden set mange eksempler på "dårligere" hopper en min, som er gået i DH fordi de lige har de 5 cm. ekstra???

(har forhørt mig hos Graugaard, hvorfor min hoppe ikke gik i DH - og han havde nu en rigtig god forklaring - men det ændrer ikke på jeg synes det er snyd )

Manilla Birkedommergård - nu som foldbums... og FØLMAVE - YAY!!!

Balingo Birkedommergård - hvil i fred min ven :'(

søn. 13 dec. 2009 kom Deimi i stalden med følle - glæder mig til at prøveride damen

0
0
Svar på denne tråd

hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 10:48

Hefy: Hvis du går ind på deres hjemmeside (hannoveraner) kan du sende en mail med din hoppes afstamning, så får du vished om din hoppe kan kåres i hannoveranerforbundet.

Mvh Hanne

Hold da ferie - vi passer dit dyr

http://WWW.dyreservice.dk

0
0
Svar på denne tråd

hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 11:23

Hanne: det var også det jeg fik at vide - jeg er bare i tvivl om man skal skrive til dem på Tysk eller hvad? og om man skal skrive "hejsa jeg vil gerne vide om min hoppe kan kåres - efterfulgt af oplysninger, eller om det er sådan en automatisk side hvor man bare sender en mail med afstamning... og hvor mange led skal de have oplyst, og er det kun led på modersiden man skal tage??? (altså F, MF, MMF osv.) kan det evt. gøre nogen forskel at man viser kåringsresultater fra DV?? altså om de så kan give en vejledende vurdering til om det overhovedet kan svare sig? det var egentlig dét jeg savnede svar på da jeg spurgte herinde for nogen tid siden

er der evt. nogle af jer herinde der er så meget inde i hannoveraner-regi at i kan sige eller for hendes afstamning??

MagoXX/Lavallo/Atlantic/Rousseau ??

Atlantic er ihvertfald hannoveraner (hvad jeg umiddelbart kan se ) og XX er vel velkommen i alle varmblodsforbund?? vi er meget nye i avlerverdenen, så deraf måske nogle skæve spørgsmål
(deler min hobby og interesse for avl med min mor - jeg er selv 20 )

søn. 13 dec. 2009 kom Deimi i stalden med følle - glæder mig til at prøveride damen

0
0
Svar på denne tråd

link hvor du kan tjække aftamning
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 11:51

Jeg gik lige en på den daske forenings hjemmeside og her er svar på din spøgsmål.

www.hannoveraner.dk/page27aa.html

Det ser meget nemt ud

MVH

Heidi Haabendal, Stald Tai

Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 11:54

det er vidst længe siden jeg sidst var inde og kigge på det - kan se de ønsker registrerings nr. - så finder de selvfølgelig selv oplysningerne tak for påmindelsen

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:05

sad lige og kiggede i hann.forbundets kalender - kan det virkelig passe der kun er én kåring i DK på hele året - og så ovre i jylland???

i så fald bliver det da ikke aktuelt med en kåring af hoppen i år, og så bliver følle dermed heller ikke hannoveraner"brændt"

i juni måned har hun jo lige folet - eller er i værste fald yderst højgravid - OG jeg ville nok ikke køre helt til jylland med hende (og evt. føl) "bare" for en kåring

æv - håber da lidt jeg tager fejl

undskyld jeg sådan leder din tråd på et sidespor - skal nok stoppe nu

0
0
Svar på denne tråd

Hovedkåring
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:16

Hannoveranerne holder i år kun én hovedkåring.

Derudover kommer de på en følmærkningstur i august måned, hvor der også vil være "Eintragung" af hopper. Der kommer de også på Sjælland.

Men du vil ikke kunne få dit føl som jeg kan se er efter Romanov hannoveranerregistreret, da hverken han eller din hoppe indeholder 50% hannoveranerblod og heller ikke er hannoveraner-føl-registreret.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:27

Tjah min mor har da også overvejet at få vores 'gamle' hannoveraner hoppe på 13 år kåret i hannoveraner i stedet for dv (hendes stamtavle kvalificere til begge avlsforbund)... mest fordi hun måler sølle 153-154, og hun derfor ikke er særlig godt stillet i dv (hun har dog fået 4 føl som måler mellem 158-168 med en hingst på 158) så hun kan sagtens få føl i 'fornuftige' størrelser.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider