jeg har lidt overvejet at få min hoppe kåret i hann. så følle kan blive hannoveraner i stedet (ved dog ikke om det kan lade sig gøre - har spurgt herinde engang før - men fik ikke helt dét ud af det, som jeg søgte
)
har lidt forskellige årsager til jeg gerne vil gøre det sådan - nogle lidt forfængelige måske 
jeg kan vel lige så godt nævne den dårligeste grund først
jeg ku nemlig godt tænke mig følle fik hannoveraner brand istedet for DV - men det er jo så ligegyldigt nu, for følle ligger stadig i ovnen, og forbuddet mod brænding er jo allerede trådt i kraft - og jeg tror næppe vi får kørt afsted til tyskland for at få følle brændt (hvorend jeg godt kunne tænke mig det)
en anden grund er at jeg synes DV's avlsmål er for meget "højde-frem-for-type" - ved godt at min lille Musse på 160 ikke er ønskedyret - men det er altså lidt sløvt at kåre en hoppe med dårlig type og middel gang i DH bare fordi den er 170 - og så min hoppe med (synes jeg) ret fine typekarakterer og udemærkede gangarter kun går i DS fordi hun ikke er særligt høj.. jeg har efterhånden set mange eksempler på "dårligere" hopper en min, som er gået i DH fordi de lige har de 5 cm. ekstra???
(har forhørt mig hos Graugaard, hvorfor min hoppe ikke gik i DH - og han havde nu en rigtig god forklaring - men det ændrer ikke på jeg synes det er snyd
)