Jeg kan kun anbefale dig en connemara (: Efter min overbevisning findes der intet bedre q;
Selvfølgelig skal der kigges på føllets type og om den har nogle væsentlige fejl i eksteriør, eksempelvise grove benfejl. Når du skal bruge den til dressur skal du også have øje for bevægelsen.
Temperamentet er selvfølgelig en god ting at tage i betragtning, ligesom det er vigtigt hvordan føllet er opdraget. Heldigvis kan man da selv nå at sætte ind når det er i den alder. Men vi sætter i hvert fald pris på, at vores føl og plage bliver opdraget, således at dem der ender med at købe dem, får det bedst mulige ud af det fra start af. Hvordan føllet er vokset op generelt er også vigtigt, om det er passet ordentligt med smed og dyrlæge og om det har fået det rette foder og lign. Det ville være synd hvis noget gik galt inden du nåede at få glæde af føllet fordi det ikke var "bygget ordentligt op" så at sige.
Derudover er det jo også en god idé lige at have check på afstamningen på dyret selvfølgelig, men det giver nok sig selv?
Og så er alt det andet jo i og for sig ligemeget hvis dig og ponyen ikke svinger, det må være det vigtigste af alt (:
Men held og lykke med søgningen - har du nogle konkrete spørgsmål vedr. connemaraponyer, så vil jeg altid gerne hjælpe.