Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

inde /ude før foling
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 12:10

hejsa Ænder,

for første gang i mit liv skal jeg først have føl midt på sommeren... nærmere betegnet midt juni.

sagen er den, at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal med hensyn til døgnfold. jeg vil ikke have at hun skal fole ude, men er det så fair at lukke hende ud på døgnfold, for at begynde at tage dem ind om natten igen lige op til foling...

jeg bor jo i England nu, og vi har det en del varmere end i DK.. flere jeg kender har lukket deres ud på døgn nu, dog med dækkener til natten, men alligevel.

lige nu går alle mine ude fra jeg står op, indtil det bliver mørkt.

hvad ville I????

Little Arabians

Passion for Polish

0
0
Svar på denne tråd

døgnfold
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 12:16

jeg har selv i disse situationer valgt døgnfold så længe jeg var sikker på at hoppen ikke folede, for så at tage på stald om natten når terminen kommer nærmere

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 13:41

Jeg plejer også at vælge døgnfold indtil det er oppe over.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 13:51

jeg har lade min hoppe fole ud, og det var i maj.

der var ingen problemer med det, og hoppen var tilfreds.

Team vester mølle.

har nogen sække fiberpiller i overskud hvis nogen mangler.

er på sydfyn.

0
0
Svar på denne tråd

Igen igen
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 14:12

Man lader aldrig hopper fole ude, selvfølgelig kan de snyde. Men 95% af alle folinger er problemfrie, i de sidste 5% går der noget galt. I værste tilfælde dør hoppen.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

både og
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:59

jeg har det faktisk også bedst med foling inde..

Men jeg har to gange bevist ladet hopperne fole ude..

1. gang gik hoppen med flokken og hun er førerhoppe, og jeg kom ned på marken kun lige som hoppen havde folet.. de andre heste stod på "sikker" afstand og kiggede.. (i bagklogens bakspejl var det godt alt gik fint.. for det var langt hjem til stalden)..

2. gang tænkte jeg mig lidt mere om.. her gik hoppen (en datter af den første) alene på en noget mindre fold lige uden for stalden.. dvs der var max. 40 m op til stalden.. jeg kom igen ud lige som bettefisen var kommet ud af maven og kunne stå og følge bettefisen komme på benene..

så skal jeg ha en hoppe der vil fole ud.. skal den altså stå lige foran stalden.. men jeg nød sidste år bare at sidde roligt i stalden og holde øje med et føl der var en rigtig klovn til at rejse sig uden at være bekymret for hegn..

0
0
Svar på denne tråd

heeeeeeeeeeeeej
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 16:57

ja da min hoppe skulle fole ,var det juni og varmt og de var på døgn,så min dyrelæge sagde, lad hende gå med en hoppe med føl så hun ikk er alene,istedet for pludselig at trække hende fra flokken og ind ..

nu var vi ikk i tvivl at det var op over så ,jeg overnattede ved siden af folden i bilen og tjekkede hver halve time....og ud kom champs lillesøster ..og hegnet lærte hun med det samme ikk at gå ind i min hoppe var god til at afskærme langs hegnet..så hun blev på døgn med de andre ;)

dog ville jeg nok vælge en anden gang at lade min hoppe fole inde,det ville jeg ha det bedst med..

nå men det jeg ville frem til var at jeg ville lade hende som de andre gå på døgn til det er op over og så tage hende ind

mvh sussie..

ejer af cesanta ox og ceduina ox...

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd

Foling og døgnfold
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 17:07

Mine hopper folede også sidste år efter de var kommet på døgnfold. Jeg havde lånt folealarm omkring termin, og lukkede på stald om natten. De gik dog så langt over termin at folealarmen måtte retur, men de kom stadig ind om natten.

Lige lidt hjalp det, begge hopper folede ude, den første kl. 20 altså før jeg plejer at lukke ind, og kom så på stald for natten med føllet. Den anden omkring middag. 2 år tidligere folede hun om formiddagen, der havde jeg dog ikke styr over termin, da hun var blevet bedækket senere af en anden hingst, uden nogen vidste det, så hun gik på døgnfold, og vi var til landsskue.

De samme to hopper har termin i maj i år, og ingen tvivl om at de kommer på døgnfold inden længe og bliver der. De kommer kun ind for natten, hvis der er helt klare tegn på at foling er på vej.

Men som svar på dit spørgsmål, så ville jeg lade hende gå ude på døgnfold til termin nærmer sig, og så tage hende ind for natten igen.

Knuzer fra Heidi

Super dejlige shetlandsponyer med stamtavle til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider