|
|
| Flere Akhal Tekkeiner billeder (10stk) |
|
|
Jeg tror at måske der er nogen som har lyst til se på flere billeder. Det alle sammen er akhal tekkeiner som er tilbud til salg in Dagestan. Det er IKKE MIG som er salger og jeg få ikke noget for reklamer :>) Men jeg synes det er meget interessant at sammeligner heste.
Så hvis DU skulle få en af dette akhal tekkeiner, hvilken vil du valger? Jeg ved godt hvem jeg vil gerne have.
Værsgo'
LEGENDA, hoppe fra 2002

|
|
| ZIREKHGERAN |
|
|
Syntes den har det smukkeste udtryk
Kan du ikke finde et billede med idealfarven (guld)? Når du nu alligevel oversvømmer os med billeder af racen 
Opstaldning eller legestue søges Til dejlig legesyg og glad vallak, der desværre bruges for lidt og koster for meget
"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Laska og Zariat.. |
| Forfatter:  |
atengstedt |
| Dato:  |
18-03-2004 08:23 |
|
..for de har lidt "masse" - og så behøvede jeg MÅSKE kun at tabe 25 kilo for at se elegant ud på ryggen af en Akhal Tekkin'er?!?
med venlig hilsen atengstedt
Hvordan ser DIN have ud?? Haveplaner udformes. Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad kan de bruges til sådan rent ridemæssigt???
for mig at se har de en helt forkert bygning til noget som helst....
Bare nysgerrig!!!!
mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildt! |
|
|
Det er simpelthen den vildeste glans der er på de heste. Flotte dyr.
De ligner nogen der kan løbe stærkt
Har du billeder af dem i sport - udover dressurhesten ovenover 
Opstaldning eller legestue søges Til dejlig legesyg og glad vallak, der desværre bruges for lidt og koster for meget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukke heste... |
|
|
De er utroligt smukke, men jeg er ikke vild med deres halse - Luarda er den eneste jeg umiddelbart kunne forestille mig det var muligt at ride i holdning..!
Men ellers er Ashanti den jeg helst ville have, tror jeg... Og så den "guld"-farvede dressurhest
Med venlig hilsen Sine Hvad har haflinger og islænder til fælles ? De 3 S'er selvfølgelig : Charme, selvtillid og lækkert hår! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| atletisk heste |
|
|
Det er nogen meget atletisk heste med kæmpe udholdbarehed (er det den rigtigt ord for "stamina"?) Det er fantastik til distance ridning, f. eks., men er også talentfuld springheste. Det er brugt som galopheste i Dagestan, og Turkmenistan.
Det skulle være en fornøjelse til ride på, men det har jeg ikke oplevet...endnu  Det har meget flyende gangarter.
Det har også været brugt med succes som dressuerheste. Absent, som var en akhal tekkeiner hingst, har vundet 3 guld medaler i OL. Det er også rigtigt godt som krydsning med varmblod til forædling.
Men sten klart er det ikke en heste til hver smag
Jeg er, i hvert fald, helt fascinerede med dem.
mvh, Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukke |
|
|
Jeg kan li dem alle sammen! Jeg har hørt de har en helt fantastisk trav, men at manb i galop skal lade dem galopere med rejst hals, altså ikke tvinge dem til at gå ned med hovedet. Derfor tror jeg ik det er udpræget dressur heste men mere spring og distance. Det må helt klart være verdens ædleste race.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan ikke lige |
|
|
gennemskue, hvilken af hopperne, der er bedst bygningsmæssigt, men ZARIAT har en spændende farve, hvis den skal avles videre på.
"dressurhesten" har osse en kanonflot farve, men den er alt for meget på forparten! - eller er det bare pga de flade vikkler i baglemmerne?
Jeg har osse læst, at de er forrygende rideheste, så længe man ikke prøver at samle dem, og jeg kan godt se hvorfor.
Men det er en "sjov" og anderledes race, som må være spændende at avle med.
mvh Maria
Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| riiiigtig smukke |
yabadoo** |
18-03-2004 22:59 |
|
sikke nogle dejlige elegante heste.. de er da for smukke.. vil da verveje sådan en som fremtidig hyps  .. er helt vilde med dem.. rigtig elegante..!
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gulgeta.. |
|
|
... ville jeg vælge hvis jeg skulle have en af dem.
Den ligner mest en "alm. type ridehest" så den kan jeg godt lide
Jeg var inde på den hp du skrev i den tidligere tråd og må sige jeg egentlig blev overrasket over hvor flotte nogen af dem egentlig var
Og dem der ikke er så overbygget bag til ser da ud til at gå fint dressur også!
Mvh. Bettina... desværre uden Macay  Men nu med Termo 
| If you can dream it, you can do it  Citat: Walt Disney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke nogen af dem |
|
|
Jeg synes at de alle sammen er MEGET konkave (vender helt forkert). I mine øjne er det egentlig lidt mærkeligt, at man bevist avler heste, der er helt omvendte af hvordan man gerne vil have at de går. Eller er det bare mig.
Lola er dog i den bedste ende af skalaen, mens Zariat tror jeg ikke en gang, at jeg ville sætte mig op på.
Jeg har ikke noget imod ædle heste, men uden skyggen af en rygmuskel og med en stor medfødt underhals, ellers tak.
Man kan også se på dressur billedet, hvor svært det er at ride den korrekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ashanti er klart den, |
JeanetteB |
19-03-2004 09:43 |
|
der har de bedste rammer. Med lidt kød og muskler ville det blive en helt smuk hest ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit valg... |
Alice F |
19-03-2004 22:47 |
|
Abaza, Gulgeta eller Zirekhgeran (meget pæn)...
Jeg kan godt li' meget ædle heste.
Synes heller ikke man skal sammenligne dem med alm. rideheste, da de nok er avlet til liiidt andre formål end lige dressur.
Ved hvertfald at man i gammle dage startede løb på Tekinere allerede som 1 års! De er også utrolig udholdende heste, som er avlet til at kunne gå langt selv under ekstreme temperaturer. Sammenligner her med den velkendte araberhest.
Mange hilsner
Alice 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skulder |
|
|
Sikken en skulder de egentlig har. Meget mere skrå bliver den vist ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hver sin smag |
Louise E |
21-03-2004 15:39 |
|
skulle jeg vælge ville det blive enten den sidste brune hoppe eller nr 2. Men det er nu ikke lige min type; de vender simpelthen forkert og jeg ville få pip af at se på sådan en hest ude på min fold og under ridning
Jeg har hørt de har et særdeles selvstændigt og ofte problemfyldt temperament og ikke er særligt samarbejdsvillige da de er avlet til at "klare sig selv".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| temperament |
|
|
Alt jeg kan siger om den rygte om dårlig temperament er at alle avler jeg har snakket med er enige om at heste har særdeles GODT og intellegent temperament, HVIS man behandle dem retfærdigt. Hvis man forventer en maskin som man skal bare tryk på en knap, så er det måske det forkert hest.
-Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|