Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 scanne eller håndprøve
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 21:55

hejsa alle i kloge hner jeg har brug for nogle råd

jeg fik sidste år bedækket min hoppe men hun blev scannet tom på 16 dagen øv øv men her hen over vinteren er hun blevet rundere og rundere så jeg tog en af de her wee foal test som var positiv så nu vil jeg ha doktor dyr ud men hvad skal jeg bestille en håndprøve eller en scanning kan man mærke føllet i ca 8 md?

jeg håber i kan hjælpe


hingste føl efter assendrplunds cayman mf.ak´s leflaro,mff leandro, mmf leonardo 2

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 17:37

Vil da mene en håndprøve er nok :-)

Mine egne hopper blev også scannet (drægtige) på 16. dagen og blev håndprøvet da de var hhv. 3 og 4 mdr henne :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 18:44

pia men jeg har søgt på nettet og syntes jeg har fundet frem til at det er svært at mærke følle nu men kan det da virkeligt passe? og st scanning vil være umuligt??? jeg er helt rundt på gulvet og selvfølgelig har doktor dyr ferie typisk....


hingste føl efter assendrplunds cayman mf.ak´s leflaro,mff leandro, mmf leonardo 2

0
0
Svar på denne tråd
 
 håndprøve
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 19:01

Dyrlægen vil heller ikke kunne se et føl på scanningen, det ligger for dybt.

En håndprøve vil kunne konstatere om der er et føl, du burde også kunne se bevægelser på hoppens mave på dette tidspunkt, eller mærke liv.

Mine to er lige så langt henne, der er liv og glade dage ind i mellem, spec når de lige har drukket koldt vand.


Spændende er det da for dig, krydser fingre.


mvh Hanne



Hold da ferie - vi passer dit dyr


http://WWW.dyreservice.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:24

alså det er det jeg ikke kan forstå hvis den ligger for dybt til at scanne hvordan kan man så mærke den ved en håndprøve alså de hopper... de kan gi en grå hår.....

men alså kan man mærke det ved håndprøve eller ej.... er der nogen der har prøvet det?


hingste føl efter assendrplunds cayman mf.ak´s leflaro,mff leandro, mmf leonardo 2

0
0
Svar på denne tråd
 
 håndprøve
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:58

vil mene at en erfaren dyrlæge kan mærke om hoppen er drægtig, ikke nødvendigvis mærke selve fostret, men at mærke foreskellen på børen...


Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider