Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvad gør I ved navlebroksføl?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 13:56

Kære erfarne avlere

Nu er det jo sådan, at min hoppe fik et føl med navlebrok sidste år. Plagen er netop opereret på Life, det omfattede indlæggelse en uge, og skal nu have boksro i 8 uger! Det sidste har vi allerede efter 1½ uge været nødt til at lave om til en lille sygefold, hvor den går alene, med en ven på nabofolden lige ved siden af... da den ikke var sjov at gå ture med!

Vi ville bare gerne have en god ridehest til vores ældste datter om nogle år og håber, at med Gribaldi som far bliver resultatet nogenlunde.

Men men, det bliver jo rigtig dyrt.. 5-10.000 kr. til dyrehospitalet, så ville høre, hvad I andre gør ved jeres føl, hvis I nu får et par stykker med navlebrok?? Bliver de opereret, tager I chancen og håber på, at der ikke sker noget, eller bliver de aflivet?

Mange hilsener

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Operation
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 14:45

Vi havde et hingstføl for 5½-6 år siden som havde navlebrok. Vi forhørte os om priser og fik ham opereret af en af dyrlægerne fra Kasernen. Det foregik hjemme, og kostede under 4000. Vi havde solgt ham inden og dyrlægen der lavede handelsundersøgelsen fjernede stingene. Jeg erindrer ikke at han havde boksro i mere end et par dage.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Navlebrok
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 14:45

Det var da billigt. Jeg har smidt mange flere penge efter mere tvivlsomme operationer (man skal vel lære hele livet). Men navlebrok går vel oftest godt? Det er altid en afvejning af prognosen og kvaliteten af føllet. Men der skal ikke meget til før det absolut ikke kan betale sig.

Det handler også om hvad der vejer tungest for én - penge eller følelser.

Mange spændende føl, plage og rideheste til salg, se:

www. kuhlmannhorses.dk

www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Navlebrok
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 17:54

har fået en med navlebrok, og den blev opereret hjemme, pris under 3000,-. Den skulle have nogle uger (eller var det kun en uge) med boksro, og herefter på en lille fold med en rolig ven.

Det hele blev planlagt så operationen fandt sted i forbindelsen med at en anden folede, og derved var der altid nogen på stald, ligesom den kom med hoppe og føl på fold da den måtte dette.

Så fremover bestemt noget jeg 'bare' vil få ordnet, bestemt ikke aflivningsgrund.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider