Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Nyfødt føl står op og sover.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 21:58

Vi har fået føl i nat. Han er født på tørv. Han fryser lidt og har fået tæppe på.

Han lægger sig ikke ned og sover.


Mit spørgsmål er: Mon det er pga tørven at han vælger at stå op og sove?


Har givet ham halm her til aften. Natfodrer om en time, så måvise om det har hjulpet.


Mvh. Linda



American Painthorse hoppe, 5 år, sælges.


Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.


0
0
Svar på denne tråd
 
 pas...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 22:06

mit føl fra sidste år blev født på halm og han lå ned og sov... men muligvis at det er pga. tørven at han står op go ide med hal det luner mere at sove i :) testede det sidste år i april :) da min hoppe og føl ikke ku finde ud af at mælkebarene skulle tømmes engang imellem og hesten stod opstaldet hos en venindes forældre... så skulle tjekke hver time gab hvor blev jeg glad da det lykkes kl 4.00 han blev født omkring 20.40 forsatte med at tjekke til kl. 7 tog hjem og fik en go lur i løbet af dagen inden jeg skulle der ud igen og ha dem på fold

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyfødt føl står op og sover.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 22:28

Ja det er dejligt at få føl, men meget hårdt.


Jeg har også altid haft hopperne til at stå på halm. Og føllene har altid lagt sig ned imellem fodertiderne.


Men føllet kom 2 uger før termin så nåede ikke at lægge halm ind. Og bunden var så god og helt tør, så ville ikke lægge halm oven på.



American Painthorse hoppe, 5 år, sælges.


Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.


0
0
Svar på denne tråd
 
 En hjælpende hånd
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 22:30

Nogle gange kan nyfødte føl ikke helt finde ud af at lægge sig ned. Du kan lægge ham forsigtigt ned og håbe han falder til ro og bliver liggende og får sig en lur. Det er lidt hårdt for sådan et lille væsen at stå op og sove.

Tillykke med føllet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føllet
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 22:33

Tak.


Han kan godt finde ud af at lægge sig ned. Men han rejser sig op med det samme.



American Painthorse hoppe, 5 år, sælges.


Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Føllet
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 23:30

Nå, han står stadig op og sover. Altså når han ikke dier. Og det gør han tit.


Nu er han 20 timer gammel, og har været nede at ligge 4 gange i få sek.



American Painthorse hoppe, 5 år, sælges.


Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Energikrævende
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 23:52

Små føl skal bruge meget energi på at stå og sove, så jeg ville afgjort give ham en halmbunke i boksen et sted, så der er et naturligt leje.


Og så går jeg naturligvis ud fra at du er HELT sikker på at han selv kan lægge sig ;)



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 01:25

Er du sikker på at han ikke har ondt i maven? Du skriver at han tit dier og gerne lægger sig ned, men er oppe igen ret hurtigt.


Den sidste jeg havde der gjorde sådan, havde rigtigt ondt i maven og fik et lavement af Dr. Dyr, det hjalp med det samme.


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 06:22

Jeg tror den mangler halm, tørv er både fugtigt og kan være så koldt at den næsten kan fryse..Fat i noget halm så den lille kommer ned at ligge.


Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl


Oldenborg heste sælges:)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Halm!!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 09:44

Hej


For den lilles skyld.....se at kom halm i den boks.

Tørv er ikke den bedste madras for sådan en lille følle

bølle her hvor det er så koldt.



VH Tine





Tysk Kvalitets foder sælges hos mig i Hillerød (nordsjælland)



Samt oldenborg heste af god kvalitet fra 1 år til ride/avls emner

0
0
Svar på denne tråd
 
 Står han stadig?
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 10:00

Hvordan går det med føllet?



www.barakah.dk

Opdræt af Fuldblodsarabere


Hingsteplag til salg efter World- og European Reserve Champion hingst.

Korrekt bygget, meget ædel. Perfekt som forædler. Fantasktisk temperament.

Bør ses!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan går det?
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 10:40

Jeg er også interesseret i at høre, hvordan det går med det lille følle-bølle Tror som flere af de andre også, at det kunne være værd at få undersøgt, om han kan komme af med det han skal.


Til I andre: Hun skriver faktisk i første indlæg, at hun havde givet ham halm om aftenen.


Venlig hilsen

Trine


0
0
Svar på denne tråd
 
 Følle.....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 11:20

Hvordan går det med ham?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føllet
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 14:07

Dejligt så mange er interesseret.


Jeg har gået hele dagen ligeså stille i stalden og holdt øje med ham.

Han er stadig ikke for god til at lægge sig ned.

Har dog taget ham i at ligge ned når der er stille i stalden.

Han spiser hele tiden og tisser hele tiden. Står op og sover lidt og spiser og tisser så igen. Han er frisk og sysgerrig.

Har ikke set noget afføring endnu i dag. Han HAR fået olie i måsen. Men jeg er der jo så heller ikke hele tiden. Han går ikke og presser.


Hvor længe er det olie om at virke?


I går kom der grønt gult blødt afføring ud. Og der regnede jeg med at han selv kunne klare det derfra.


Mvh. Linda



American Painthorse hoppe, 5 år, sælges.


Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.


0
0
Svar på denne tråd
 
 klux.....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 21:24

Har du givet ham en klux? Ellers ville jeg skynde mig at få fat i en. Kan købes på apoteket i håndkøb...

Kender ikke til effekten af olie, men jeg giver en klux allerede inden føllet har rejst sig. Det kan godt være sej at komme af med det første, så hvorfor ikke hjælpe det man kan. Og for at drage sammenligning, vil spædbørn også spise hele tiden hvis de har ondt i maven...

Lad os endelig høre hvordan det går...


Og tillykke med ham i øvrigt



MVH Diana


Avl af:


Dansk Varmblod

Holstener & Hannoveraner

0
0
Svar på denne tråd
 
 føllebølle
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 21:29

Jeg har selv prøvet at have en der ikke ville lægge sig, jeg lagde ham ned tit og blev hos ham til han var i dyb søvn, i løbet at et par dage kunne han selv.


Jeg har selv et hoppeføl fra i tirsdags, der var fra starten fin gang i afføringen men så kneb det lidt, men hun kom ud nogle timer ( med dækken) så var der godt gang i maven igen, motion er vigtig både for føllet og hoppen!


Bent


Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føllet
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 21:32

Så går det fremad. Han lægger sig tit ned nu.


Jeg tror han manglede at komme af med afføring. Ser ham dog stadig ikke have afføring men han er pludselig blevet noget mere frisk.

Både hoppe og føl har hvide ben. Og de har sådan nogle gule pletter på kodeleddene. Tror det er det "gode" følbæ der har plettet deres koder.




American Painthorse hoppe, 5 år, sælges.


Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Motion
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 04:18

Er han ude lidt hver dag? motion er vigtigt for at holde gang i maven.


Bent


Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bette mand
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 19:49

Jeg tror ikke det har været underlaget...tørv er jo ligesom jord og heste foler i naturen udenfor sååå... det var nok ikke derfor.

Jeg tror du har et i det med afføringen og som Bent T siger så er motion vigtigt for følbasser...

Er man meget i tvivl bør man altid rådføre sig med en dyrlæge, når vi er på føl plan så kan det gå det stærkt og man risikere at miste det...

Vores første føl var stædig og kunne ikke lægge sig, han stod også op i rigtig lang tid og ville ikke lægge sig, vi talte med en dyrlæge der fortalte os at nogle føl var "stædige" da de har svært med at få lagt sig, til slut var han så træt at han endelig fik lagt sig til rette... og som jeg husker det havde han vist også lidt problemer med sin afføring...


Held og lykke med den bette


Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider