Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Welsh sec B-hingst - hvad synes I?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 07:45

Hej


Jeg har fået mulighed for lease denne 3 års sec B hingst for denne og næste sæson.

Han er 133 cm pt.
Far: Eyart Caliph(Eyart Zsa Zsa - Hilin Caradus) X Morfar: Sianwood silvermine (ren Downland + Coed Coch)


Men før jeg træffer beslutning, kunne jeg godt tænke mig at få lidt tilbagemeldinger på ham fra jer - hvad synes I om ham?


Billede


Billede


Billede


Mvh

Lene


Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er skøøøn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 17:04

at se på.


0
0
Svar på denne tråd
 
 2 heste
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 17:19

Hvis jeg kunne skære ham midt over, så ville jeg meget gerne have forparten, men ikke ret gerne bagparten.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget smuk
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 18:50

hoved og farve. Må også sige at kryds/bagpart ikke ser for smart ud..


MONA

Intet er umuligt for den der ikke selv skal gøre det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot showpony
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 18:53

Typisk bagpart for de gamle showstammer - og sikke en skøn afstamning!!


Men som Charlotte antyder, så skal du nok gøre op med dig selv om man vil avle show- eller brugsponyer, før du beslutter dig ;)



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 fin ......
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:51

Samme mening, fin hingst men træls lænd og bagpart.


Folealarm udlejes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Apropos hingst
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:59

Laver du egentlig licens på blegfisen i år? ;)



Formidler 2010 sæd fra: FB Gangster

*** Fløjhingst, DSP 2009 ***
*** Reservefløj af 80 stillede hingste, Westfalen 2009 ***
*** Anerkendt i Schleswig-Holstein og Hannover ***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bagpart
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 07:49

Hej allesammen


Tak for jeres gode tilbagemeldinger.


Jeg er enig - han ser ikke så smart ud med den fedtpude han har hen over lænd og kryds. I hvor høj grad det nedarves ved jeg ikke. Jeg synes faktisk selv at hans baglår er lidt kedelige, men omvendt ser han jo ud til at fungere bevægelsesmæssigt?

Billede

Til gengæld er jeg meget tilfreds med hals/nakke/manke og det er netop der de hoppe han er tiltænkt er svage.

Men det gode må jo opvejes med det svage. Beslutningen er ikke truffet endnu...


Birgit: Nej Moonlight har brug for endnu et år i "børnehaven", men næste år får han licens.



Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sammenhæng
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 08:20

Der er jo en sammenhæng mellem den uheldige krydshældning og de lidt kedelige lår. Det er jo ikke bare en fedtpude, men forkert bygning, som gør at han bruger sig forkert. Det gør så at han godt nok kan "skubbe af" men han vil ikke kunne samles/sætte sig.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåeeee
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 09:03

Tak for en god uddybende forklaring Charlotte :-)


Mvh

Lene


Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 B. section
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 08:02

Jeg synes at han ser lækker ud men er også enig med de andre i at noget er galt med bagparten.

Mit råd ville være at showe ham, og så få dommernes vurdering/kommentarer på hans bygning .


Er han kåret , og evt hvordan , og hvad sagde de der ?


Som de andre siger, så skal man nok overveje, om man vil avle showponyer eller rideponyer .


Mvh Karina


Stutteri Graven


Opstaldning tilbydes til en pony eller småhest, evt imod staldarbejde .


Lejlighedsvis salg af Welsh sec D og F .


Kvalitets hø sælges i rundballer af ca 350 kg .


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej tak
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 12:31

Problemet med hans kryds gør at jeg ville fravælge en sådan hingst. Du risikere jo at han videregiver det til afkommet.


vh


Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 16:01

Tak for gode konstruktive tilbagemeldinger - han er nu definitivt ude af billedet.


Mange hilsner

Lene


Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem???
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 17:02

Hvem er den, og hvem er den efter?


Nu avler jeg jo ikke B'ere, men er lidt nysgerrig :-D



Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Velgående, venligt sec. A hoppeføl sælges

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det står i toppen...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 17:31

Afstamning:

Far: Eyart Caliph(Eyart Zsa Zsa - Hilin Caradus) X Morfar: Sianwood silvermine (ren Downland + Coed Coch)


Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedækning
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 00:01

Hvis det er bedækning du er int. i, så har vi da en hingst du måske kunne bruge. Vi leaser ham ikke ud..



Hilsen
Chirie

www.Dahlsminde.dk

Welsh sec. B hingste står til afbenyttelse


0
0
Svar på denne tråd
 
 hingste
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 10:04

Jeg syntes han ser spændende ud - jeg ville nu nok inden jeg fuldstændig afviste den, undersøge de første par led i afstamningen for at se om det var et problem som var stærkt avlsmæssigt set.


Det er nemlig ikke kun hingsten som har noget at sige, men meget gerne også bedsteforældrene.


Samtidig vill jeg bede om noget video, så jeg kunne se hesten bevæge sig - jeg syntes ikke man kan bedømme ham her på billeder, og så på en halvfrossen bund.


Men det ser da ud til at han som 1 års har fået stillet til noget fremvisning i Holland, kan det passe?


Jeg er overhoved ikke inde i Welsh og præmiering, men syntes der stod præmiering/placering 1b - nr. 2 ud af 4 1 års hingste.


Og så er der jo iøvrigt ingen hingste som er perfekte uanset race



Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider