Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Erfaring med Flyinge...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 16:30

...Er der nogen af jer herinde, der har erfaing med transport sæd fra Flyinge - Nord jylland? Havde jo regnet med at bruge Krack C i år, men kan nu erfare at han kommer til at stå på Flyinge i denne bedæknings sæsson. Bliver det meget besværligt eller er der nogen af jer der har prøvet det før uden bøvl og for mange transport udgifter?




MVH Diana..



- Manilla (RDH) termin d. 23/4-2010 ( Tailormade Lancelot )


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 16:48

Som jag har forstået det ska han bare vises på flyinge,ikke stanne der.


mvh sassa
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flyinge...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 17:01

Som jeg læser det, skal både Krack C, Tuchincki og en ung hingst stå på Flyinge. Men kan jo være jeg tager fejl.... Men det vil blive nemmere hvis den står i Holland!




MVH Diana..



- Manilla (RDH) termin d. 23/4-2010 ( Tailormade Lancelot )


0
0
Svar på denne tråd
 
 til KVK ?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 09:55

Jeg forstår da ikke, hvorfor du ikke bare kontakter Flyinge og spørger?

De er utroligt hjælpsomme og meget professionelle - det er jo et gammelt statsstutteri.

Så jeg forstår da slet ikke din kommentar, at det er meget lettere hvis han står i Holland?

Der er mange danskere, som vælger at køre hoppen til Flyinge - har du overvejet det?


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flyinge
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 09:59

En af vores venner fik for nogle år siden sæd fra Quite Easy mens han stod på Flyinge. De ringede bare og bestilte det, levering uden problemer og jeg tror nok det var billigere end da hun fik fra Friedenfürst.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flyinge..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 11:44

Det lyder da lovende. Har ikke selv hoppen endnu og den skal ikke køres nogen steder hen. Hende der ejer hoppen på nuværende tidspunkt har før prøvet at skaffe sæd fra Flyinge, men det ville koste en formue i transport til Nord jylland. Årsagen til dette er at det enten skal flyves over, eller med færgen. Men jeg vil da kontakte dem selv...

Kunne jo være der var en herinde, der havde de vise sten gemt! Synes generelt ikke jeg ser så mange herinde der bruger hingste fra Flyinge.




MVH Diana..



- Manilla (RDH) termin d. 23/4-2010 ( Tailormade Lancelot )


0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 11:50

Hvor i landet bor din veninde?




MVH Diana..



- Manilla (RDH) termin d. 23/4-2010 ( Tailormade Lancelot )


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjælland
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 11:51

Hun bor her på Sjælland lidt uden for Holbæk.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ekspres
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 00:53

Kan slet ikke forstå, hvorfor det er så stort et problem at få sæden her til Jylland - der er da mindst 10 ekspres-firmaer, som ikke laver andet end.. ja som navnet siger!

Jeg er blevet faktureret 50-55 Euro pr forsendelse - og det er da ikke dyrere end den kurer-service de store hingstestationer har her i DK: 300 ddk + moms.

Men kontakt Flyinge - som skrevet tidligere, er de meget profesionelle og vil gerne hjælpe.


Grunden til at så få bruger Flyinge, er vel lidt med traditioner også. Før Sverige kom med i EU, var det meget vanskeligt at få noget som helst - både dyr og gyldne dråber - over grænsen!! Efter EU er det blevet nemt. Men Flyinge er jo oppe imod de store stærke, velkendte tyske hingstestationer! Og svenskerne stiler måske mod en mere moderat moderne type end DV? Men på springsiden kan vi (DKere) da helt sikkert lære noget af svenskerne.

Så fat tasterne og hør, hvad Flyinge anbefaler til Nordjylland ;-)


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afklaring..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 16:19

Så har jeg kontaktet Euro Hingste Sæd ( han står på deres liste ). De oplyser at han kun skal fremvises i Sverige og vil stå til afbenyttelse hos van Uytert i Holland. Så løser det jo mit problem...


Sassa: Du havde ret så....




MVH Diana..



- Manilla (RDH) termin d. 23/4-2010 ( Tailormade Lancelot )


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider