Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DOA % - hjælp - er der fejl ???
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 23:51

Hejsa.


Jeg har en OLH-hoppe med blåt pas pga. manglende kåring af MM, (som dog er LU-reg ?!).


Jeg er godt klar over, denne hoppe vil blive kåret i F2 ?! - Eller F3 - er der nogen, der ved det ????


Nå, men jeg forsøgte at "udregne" min hoppes OL%, og blev mildest talt MEGET forvirret.........


Hjælp udbedes !!! Skal gerne være svar fra nogle, som har styr på det, da jeg påtænker at sætte hoppen til salg eller at ifole den !


Hoppen, det drejer sig om er: Miranda Tolstrup, født 2004.


Herunder følger afstamningen:


F: CONTINENTAL
FF.:CASINO
FFF.:CASSIS XX
FFM.:BRIT
FFFF.:ATHENAGORAS XX
FFFM.:JUNKER
FM.:MICHEL
FMF.:URPRINZ
FMM.:CHANDULAILA
FMFF.:ULAN
FMMM.:CHANDULAL XX

M: MERCEDES
MF: UFFE KORSHØJGAARD
MFF.: CLAUDIE
MFM.: NELLY
MFFF.: SANDER AF HVARRE
MFMM:SUSANNE
MM.:CAPRI XX (LU-reg.)
MMF.:FOUR SOCKS XX
MMM.: CAPRICCIO
MMMF.:SOUVERAIN XX
MMMM.:JAIME XX


Det, som jeg blev helt og fuldstændigt forvirret over er, at Continental står som 50% på DOA's hjemmeside, men undskyld mig, er det ikke en fejl ???!!! Det må da være hans far: Casino, der er 50%, for Continentals mor: Michel har da max. 25% xx i sig via: Chandulal XX ???!!!!


Håber, I har lyst og kan hjælpe.


Mvh. Sabina Gregersen


Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 10:23

Den er en 50% oldenborg


Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl


Oldenborg heste sælges:)





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 10:23

Dette bør også stå i dens pas


Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl


Oldenborg heste sælges:)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Doa procenter
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 16:22

Begge Continentals forældre er 50 %, altså bliver han det også.

Uffe K er 75 %, så på en "ukendt" hoppe (altså 0%) ender det på 37,5 %


Dvs 50 + 37,5 = 87,5 / 2 = 43,75 og så lige den omdiskuterede oprunding og så ender du på 50%.


Din hoppe må være en F2 !


Saxpos Oxygen sælges !!! 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar.....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 19:24

- dog føler jeg ikke, jeg blev ret meget klogere:


I Mirandas pas står følgende om:


Continental OLH 757 DK Oldb. Kåret 8898778878


F: Casino OLH 714 - han må være 50%, da han er efter: F: Cassis XX og mor: Brit OL 6568 ?!


M: Michel OL 7634 - Hun må være 75%, da hun er efter: F: Urprinz OLH 657 og M: Chandulaila OL 7335, som er 50%, da hun er efter: F: Chandulal XX DH 231 og M: Sussi ROL 6922


Mirandas mor: Mercedes OLN95013 ER kåret og er efter, F: Uffe Korshøjgaard OLH 668, som jeg "tror" er 75% ???!! og M: Capri XX 8203512LU, så Mercedes må jo være 62,5% ???!!


Mirandas MM: Capri xx er altså IKKE ukendt, der er fuld afstamning på den, den er bare ikke kåret, derfor det blå pas !!!


Hvis, der er noget, jeg har fået helt forkert fat i, må I meget gerne forklare det, så selv en "dummie", som mig kan forstå det. Jeg ved godt, at man runder procenten op. Lige netop derfor forstår jeg heller ikke, hvordan Continental kan være 50% ?!


Mange hilsner Sabina


Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne



0
0
Svar på denne tråd
 
 Urprinz
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 19:32

Urprinz er også 50% da både hans farfar og morfar er fuldblod.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Først Tak....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 22:21

for kontant svar !!!


Det er da fantastisk, at der er nogle herinde, der gider at dele ud af deres viden.....


I Mirandas pas står begge Urprinz' forældre: Ulan og Waldprinzessi som værende DEU O.S, altså intet som helst inddikerer fuldblod/XX. Hvorfor har man valgt at registrere dem på den måde ?! Det er jo ret misvisende, især hvis man ikke har 47 gamle stambøger at rode rundt i !


Jeg har faktisk fundet - på den første side i passet, efter der står: "Race: Dansk Oldenborg Avl", helt ude til venstre og uden overskrift: "50", det må jo så være Miranda's % ?! På selve stamgitret er der ikke nævnt nogle procenter på en eneste af dem, kun er "nogle" af forfædrene er betegnet med XX.


Mvh. Sabina


Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne



0
0
Svar på denne tråd
 
 Importer
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 09:08

DOA har jo en næsten lukket stambog, der består af efterkommere fra heste registreret omkring 1880 tilsat fuldblod efter behov. Men da OldenbOrgere nærmest er et dansk fænomen, så er der på et tidspunkt opstået behov for blodfornyelse. Det har man fundet i OldenbUrg, som jo er det oprindelige moderforbund, og i det gamle Østtyskland, de såkaldt Schweres Warmblut.


Urprinz er en import fra det tyske OldenbUrger-forbund, og der regner de ikke med procenter som DOA gør.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kragen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 11:12


Både Ulan og Waldprinzessi er 50 % og derfor bliver Urprinnz det også.


Uffe K er 75 % , men Capri er XX altså 0 %. Altså 75/2 = 37,5 %


Og man bruger ikke heste fra oldenbUrg, da det svarer til DV.


Saxpos Oxygen sælges !!! 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 oxalia
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 11:24

Nej det ved jeg godt, og dog er Urprinz registreret som OldenbUrger Sportspferd. Men der er jo også sket meget siden han blev født i 1983.


Jeg ved godt at i de senere år er det de gamle østtyske forbund der har bidraget med blodfornyelsen.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 12:18

Jeg vil tro, at han er SW og så kåret i oldenburg.

På samme måde, som man kunne have (teori) en oldehingst i kåret DV.



Saxpos Oxygen sælges !!! 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Urprinz
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 12:51

Urprinz kan da ikke være Schweres Warmblut med 50% fuldblod? Men begge forældre og mormor/farmor er registreret med Oldenburger Sportpferde-nummer. Af de 4 oldeforældre der ikke er fuldblod er de 3 registreret med OS-nummer, den sidste som niedersachisk koldblod. Jeg ved ikke om Oldenburger-forbundet ikke skelner/har skelnet mellem sportpferde og kaltblut rent registreringsmæssigt.


Men hvis man kigger på de Oldenburger-hingste der virker i varmblodsavlen, så er det jo de samme navne der går igen. Fx optræder både Markus og Condor i Donnerhall's stamtavle.


Jeg mener de Schweres Warmblut der er hentet herhjem alle kommer fra Sachsen-Anhalt og Thüringen?



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 12:57

Der har du da ret (igen)....


Saxpos Oxygen sælges !!! 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider