Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Homonforstyret hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 16:53

Jeg har en hoppe som havde flere store æg siddende i ægstokken og som fik regimate uden held, hun viste ingen brunst og ingen interesse for andre heste.

Jeg fik hende så sprøjtet i brunst med resultat og nu er hun ifol, men tænker om hendes adfærd som nu har ændret sig til bedre kommer igen. Før var hun meget reserveret, lidt sky og samtidig lidt dominerende. I galoppen har hun det med at løbe som om hun flygter fra noget, ikke nogen kælen dekken. Nu er hun meget sødere og man kan kæle med hende, men kan det være homonelt og kommer det mon igen?

Vi er utrolige glade for hende og tænker om vi kan gøre noget for hende så det bliver nemmere.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

tja, vi er flere med
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:32

hormonforstyrrede hopper...vores 20 år gamle hoppe, er temmelig højdrægtig, og har termin i april.

Hun har været konstant hingstegal siden hun blev insemineret.

P.t. trækker hun spor hen over staldgangen, når vi trækker hende forbi drengene...

Da hun var 90 dage henne, og vi skulle have håndprøvet hende, var vi i samme situation. Hun var ikke til at trække forbi drengene, og stallede hele vejen , så vores forventninger til en drægtig hoppe, var ikke store.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd

tænker om
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:45

jeres hopper også virker gladere når de er ifol? Min er førstegangsfødende, men regner nu ikke med at hun skal gå som følhoppe, det hun for god til.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

om de er gladere..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 20:03

Heste er jo basale dyr, og er deres behov opfyldt, er der sjældent problemer med disse fredsommelige, og alligevel komplicerede kræ.

Vi har 16 heste i forskellig strørrelse og alder

Det er altid underholdende at betragte dem.

Når hopperne er i brunst, er det ligesom de forrykker rangen i flokken, og bliver dem der bestemmer.

Dog er den den gamle der stille og roligt overtager igen, når de er færdige..

Er de i fol, bliver de ligesom de "svagere" der skal passes på dem.. Og hos os, mere bekymret.

Om de bliver gladere, er svært at svare på, men det er jo mest naturligt, at hopper er drægtige næsten altid.

Det er jo ligesom naturens mening med dem.

Roligere bliver de i hvert fald.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 13:35

Jeg synes nu min er blevet en rigtig kælling, der gerne tager en tur i strakt galop tværs over folden for at skælde de andre ud. Hun hverken bider eller sparker dem, men ørerne ligger helt fladt tilbage og hun viser lige gebisset.

Sådan plejer hun bestemt ikke at være. Hun plejer at være nederst i hierakiet og undgå enhver konfrontation, men hun får da lidt motion så

Charlotte

Venter spændt på Tailormade Stardust baby =)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er bare
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 16:09

glad for at min ser ud til at have det meget bedre end før, håber det fortsætter efter hun har fået føl. Hun virker mere afslappet og som om der er mere balance i hendes sind.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider