Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 sportpræstationshopper spring
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 14:25

Her er måske sportspræstationshoppen over alle præstationshopper i springning, Vakentina van`t Heike ?

www.ridehesten.com/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=7354

Eller hvem mener I det er ? Nævn gerne mange flere præstationshopper, også nogle af "de gamle legender" ( hvis der er nogen ? ).

Jeg synes jo det er så dejligt at se hopperne præstere.

(Valentina van`t Heike er mor til hingsten Epleaser).


Venlig hilsen Tina F



www.bricksite.com/sebrina


På vej til ophør med hestehold, en svær men rigtig beslutning.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hopper i springsporten
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 17:07

Ok ingen svar ? ... jeg synes jo bare det kunne være interessant at høre om hopper i springsporten. Det er ikke så tit man hører om dem og jeg tænkte at der da må være nogle andre hopper der er værd at fremhæve.

Men det er da helt ok hvis emnet er uinteressant eller ikke har almen interesse.


Venlig hilsen Tina F



www.bricksite.com/sebrina


På vej til ophør med hestehold, en svær men rigtig beslutning.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 18:40

Ratina Z


mvh sassa
0
0
Svar på denne tråd
 
 legender
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 19:32

ved jeg ikke om de er, men Andante og Carola har da gjort det godt!


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!


http://www.Stengaard-haslev.dk


Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange fantastiske hopper
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 20:04

Hej Tina.

Der findes mange fantastiske hopper i sporten. Nye teknologier som embryotransfer, har gjort det muligt for disse hopper at videreføre deres værdifulde gener og være i sporten på samme tid.

Du kan læse om bl.a. Valentina og Werly Chin de Muze i denne nyhed:

www.heste-nettet.dk/nyheder/5741/


Specielt hoppen Qerly Chin er kendt for udover at have en aktiv karierre også at levere topheste, kårede hingst og mødre til topheste som perler på en snor.


Se hendes imponerende liste over afkom her:

www.paardenfokken.nl/ progeny.php?horseid=12776


Også fantastiske Classic Touch (e. Caletto II) leverede afkom til topsporten - hoppen Cantate Touch e. Capitol I er en af dem. Cantate leverede i efteråret selv en kåret hingst. Classic Touch er også mor til den under Marcus Ehning fremgangsrige hingst Jewel's Carat e. Quasimodo v/h Moolendreef.


Flo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Girl power
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 00:44

Holstener hoppen Taggi e. Landgraf/Benedictus har også gjort det helt godt:


Hele fem gange placeret i Grand Prix i Aachen.

Vandt hold guld og individuel bronce medalje i Verdensmesterskabet i Haag i 1994

Deltog i OL i Bacelona i 1992


Derud over er hun mor til Holstener hingsten Cartani, der rides af Charlotte Lund og hoppen Orchidee, der er mor til den i Holsten kårede hingst Artani.


Hilsen


Margrethe


Stald-Sortebjerg

www.stald-sortebjerg.dk


Lykkelig ejer af et fantastisk Heartbeat afkom :)


"Sweet Grace" halvblodshoppe fra 2008 e. Casir Ask sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Retina
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 09:21

Retina stamm 104 A


Iinterntaional springhest under Fritz Thiedemann, vinder af bla. Hamburg Derby

Mor til Capitano (far til Capitol).

Mormor til Landego, og hendes hoppeafkom har bragt mange hingste og præstationsheste.

www.paardenfokken.nl/ progeny.php?horseid=541

Retina er vel nærmest blevet lig med stamm 104a


(Jeg har altid synes det var sjovt med myten om Capitano og hans afstamning, om den passer eller han er et resultat af en halvsøskendeparring og om det er derfor han har haft så stor gennemslagskraft. Der kan måske nok stilles tvivl om faren, men ikke om Retina)


Margrethe:

Taggi - så en gammel video den anden dag af Taggi og chok - hvor var den ikke ret pæn. Har altid haft det lidt svært med Cartani afkom, da jeg synes de ofte har et lidt specielt eksteriør, men det har de så altså ikke fra fremmede.

0
0
Svar på denne tråd
 
 For ikke at glemme
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 09:44

Vores egen dansk avlede Quibell e. Quidam de revel, redet internationalt af Jessica Kurten..


Nu som reserve til unghestechampionatet i Herning 2010 med Fairly's Wilma!! ;) ;)


Bronzemedaljehoppe f. 2006 efter Solos Landtinus/Cape Town S sælges billigt, pga. krybbebidning. Mor GRDH..

0
0
Svar på denne tråd
 
 embryo transfer... præstationsavl
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 10:17

Nu begynder der at komme svar i tråden ... ih hvor spændende !


Hold da op så mange afkom efter Qerly Chin. Det er jo takket være ægtransplantation = embryo transfer. Tænk at have en aktiv karriere i sporten og så samtidig levere så mange afkom. Der må være nogle gener hos hende der er være at videregive. Det ser ud til at "de" har rigtig gode resultater med kombinationen For Pleasure/ Nabab de Reve.

Classic Touch`s stamtavle med Caletto ( Cor de Bryere )/ Landgraf ( Ladykiller )/ Roman ( Ramses ) ser bestemt heller ikke værst ud


Ja,Ratina Z er legendarisk.


Venlig hilsen Tina F



www.bricksite.com/sebrina


På vej til ophør med hestehold, en svær men rigtig beslutning.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider