Kære søde Ænder
I august fik jeg et sødt hoppeføl, Augusta på min hoppe. Augusta går i løsdrift med mine andre heste og et andet føl og stortrives. I sommer blev jeg også selv mor til en lille pige, som har været syg og har skreget sit første halve leveår, derfor har jeg ikke fået et ben til jorden, hvorfor jeg ikke har brugt så meget tid på at sætte mig ind i reglerne omkring Augusta.
Men nu er jeg ved at komme op til overfladen, og synes jo det er helt fantastisk at have sådan en lille starut på marken.
Jeg fik bedækningen af min mand sådan ved et knaldtilbud (faktisk i bryllupsgave), hvor vi skulle handle hurtigt, vi kørte simpelthen ned til Stutteri Firfod med min hoppe dagen efter mit bryllup og fik hende insimineret med Angrib, som var hjemme i Danmark i et par uger. Alt gik godt, og det har været et smertefrit og nemt forløb det hele.
Den lille Augusta skal som udgangspunkt blive her hos mig, men det kunne da være meget sjovt at få lidt vurdering af, om hun er en god lille hest. Da hun jo blev født så sent, og vi havde hænderne fulde med min datter, tænkte vi overhovedet ikke i kåringer og sådan noget i sommer. Og det løb er vel kørt, men kan da ikke lade være med at tænke på, hvad nu hvis hun faktisk er en lille, god hest, så ville det da næsten være ærgeligt aldrig at få hende kåret.
Faderen er jo altså Angrib, som ikke er kåret i DV. Moderen er min hoppe Gavnholts Baqui, som ikke er er kåret i hovedstambogen desværre.
Baquis data er her
Går ud fra, at hun ikke kan kåres i DV når Angrib ikke er, men kan min hoppe blive kåret i samme forbund som Angrib?
Jeg ved godt at mine spørgsmål sikkert er helt vildt banale, men håber i bærer over med mig og at nogen vil hjælpe mig med at lave en "plan" for, hvad der ville være smart at gøre med min lille hest.
Kh Anne
Video af Augusta: (hvis det virker):
www.facebook.com/video/ video.php?v=145173206492
Augusta og Baqui, dagen efter fødslen. Meget stolt moder