Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DV - hvordan er det nu?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:52

Jeg skal så snart vejret tillader kørsel med hestetrailer have min gamle DV-hoppe hjem.


Hun skal bruges til lidt hyggeture i skoven og til let dressur, idet jeg trænger til at få frisket mine evner op efter flere års pause. Og så skal jeg igang med min unghest om 1½ års tid, hvor hun så skal på pension.


Derudover håber jeg, at der er et føl eller to tilbage i hende også.


Jeg solgte hende for 6 år siden, da jeg blev gravid og hun har hos den nye ejer fået 3 føl. Det sidste er lige fravænnet, så jeg tænker at ifole hende igen til sommer eller måske året efter.


Hun er DV med fuld afstamning, men er aldrig blevet kåret, da hun som ung fik en skade på en jagt og derfor ikke var rengåede til kåring.


Så derfor er det nu, jeg er tvivl om, om jeg kan få et føl DV-hingst registreret - eller om jeg hellere skulle vælge en god pinto-hingst, så et føl kan registreres i pintoforbundet?


Eller hvordan er det nu, reglerne er?


MVH Tanja


6-års shetlænder hoppe med rødt hestepas sælges - skriv for mere info.


Søde staldmisser søger nye hjem - opvokset på kvalitetsfoder og passet med ormekur og loppekur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uanset hvilken hingst
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:55

.....du vælger, så vil det være en fordel at få hoppen kåret. Ellers vil føllet kun blive LU-registreret og vil være handicappet papirmæssigt fremover.


DV afholder eksteriørkåringer i juli og i oktober.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 realistisk?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 20:30

Vil det på nogen mulig måde være realistisk at få kåret en hoppe årgang 1992?


Hun har pt ikke været redet i ½ år, da hun jo har gået med føl. Så selvom hun ser godt ud af sin alder, så sidder musklerne jo ikke de rigtige steder.


Skaden som hun fik dengang har aldrig generet hende igen og hun har gået både jagter, ringridning og lidt dressur siden - og en masse tur.


Jeg har desværre ingen billeder at lægge ind, da jeg jo ikke har kunnet hente hende endnu og de billeder, jeg har er derfor 6 år gamle og af dårlig kvalitet, da de er taget med "gammeldags" kamera og scannet ind.


Tanja


6-års shetlænder hoppe med rødt hestepas sælges - skriv for mere info.


Søde staldmisser søger nye hjem - opvokset på kvalitetsfoder og passet med ormekur og loppekur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterårskåring
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 20:36

Jeg har en fornemmelse af at de er lidt mere large ved oktober-kåringerne end ved sommer-kåringerne. Men jeg har da tidligere set hopper der endda var ældre end din blive kåret, så jeg ville prøve hvis det var min.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 21:16

det skal have en chance til oktober så - så er der jo også tid til at få hende redet langsomt op igen, og hun kan ifoles til foråret 2011, hvor jeg så skal rigtigt igang med unghesten.


Tak for hurtigt svar.


Tanja


6-års shetlænder hoppe med rødt hestepas sælges - skriv for mere info.


Søde staldmisser søger nye hjem - opvokset på kvalitetsfoder og passet med ormekur og loppekur.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider