Jeg skal så snart vejret tillader kørsel med hestetrailer have min gamle DV-hoppe hjem.
Hun skal bruges til lidt hyggeture i skoven og til let dressur, idet jeg trænger til at få frisket mine evner op efter flere års pause. Og så skal jeg igang med min unghest om 1½ års tid, hvor hun så skal på pension.
Derudover håber jeg, at der er et føl eller to tilbage i hende også.
Jeg solgte hende for 6 år siden, da jeg blev gravid og hun har hos den nye ejer fået 3 føl. Det sidste er lige fravænnet, så jeg tænker at ifole hende igen til sommer eller måske året efter.
Hun er DV med fuld afstamning, men er aldrig blevet kåret, da hun som ung fik en skade på en jagt og derfor ikke var rengåede til kåring.
Så derfor er det nu, jeg er tvivl om, om jeg kan få et føl DV-hingst registreret - eller om jeg hellere skulle vælge en god pinto-hingst, så et føl kan registreres i pintoforbundet?
Eller hvordan er det nu, reglerne er?
MVH Tanja