|
|
| De Noir - Jeres mening om hingsten |
|
|
Hej Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad I mener om De Noir. Har I købt afkom efter den? Ville I? Har I selv brugt den på jeres hopper? Hvordan er resultatet blevet? Min egen hoppe er efter De Noir, og den er ikke ligefrem nogen rar ridehest. Den er også meget lille. Avler De Noir småt? Hvordan er jeres De Noir i eksteriør og temperement?
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har ikke selv en de noir og har ikke/vil ikke bruge ham på mine hopper da de begge er 164 og han har ry for at avle meget spredt i størrelse og en del små. Dem jeg har set har være meget ridelig og med et godt temperament men også lavet på hopper som var det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir |
|
|
Jeg er nok ikke den rette til at svarer i denne tråd, men gør det alligevel. Jeg er ikke fan af De Noir, og jeg ville aldrig købe et afkom efter ham, eller bruge ham i avlen. Min nabo, er STOR fan af ham, og har også nogen fine hingste afkom gående efter ham, smukke må man sige de er. Men de er ikke store, og jeg mener også at de ikke kommer godt nok ind under sig. Men igen, det er min mening, og jeg håber da jeg tager fejl. Min ene veninde, har også en efter ham, som hun har byttet sig til, for en hingst, og her må jeg sige, at det er en rigtig dejlig velfungerende hoppeplag, og er et af de få De Noir afkom, jeg har set kan komme ind under sig, og bruge sin bagben til at skubbe sig op og fri af jorden. Den har Früling som mf, og han har jo lavet utrolig mange afkom med gode og aktove bagben. Men ovenstående bekræfter nok lidt en anden teori om De Noir, at hans hoppeafkom er bedre end hingstene. Jeg forstår nok ikke helt at han bliver brugt så meget stadigvæk, og jeg spændt på at se hvordan han fungerer som mf, og hvordan det kommer til at gå når hans afkom skal op og gå de højere klasser. Men en ting må man sige om dem, smukke er de da mange af dem  Annette
Kvalitets avl af springheste !!
Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!
Safemate folingsalarm udlejes !!
Book folingsalarm allerede nu !!
Opstaldning tilbydes !!
www.stutteri-taldorf.dk !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hoppeproducent |
|
|
Jeg mener at De Noir er en uovertruffen hoppeproducnet, hans sønner er mere almindelige. Vi har haft 2 døtre af ham i stalden, de er meget ens, middelstore, ædle, sluttede og særdeles velgående. Der er ingen af dem der har hængende bagben, snarere tværtimod. Men jeg er heller ikke sikker på at han/hans afkom har hængende bagben, tror mere at det er det store afskub (fremad, ikke opad)der giver det indtryk, men det kan godt være jeg tager fejl. Jeg har observeret flere med skæve forben, parallelforskudte og balleforskydning, det kommer nok fra det ædle blod i ham.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir afkom |
|
|
Jeg har fået et rigtig dejligt hingsteføl efter De Noir i 2009. Han gik i finalen i Ikast med karakterene: 9-8-8-8-9-8-9 og med denne beskrivelse: >>Ædelt højtstillet føl af fremragende type. Manken ønskes mere markeret. Tør og velstillet. God bagpartsmuskulatur. Særdeles god og elastisk trav. Rummelig galop.<<
Han er lavet på en Come Back II/Astaire/May Sherif RDH hoppe. Han har hele tiden været et ret stort (højt) føl. Jeg tror at det har været en fordel at bruge De Noir på en hoppe med holstener blod i, og dermed ret aktive bagben, idet dette bestemt ikke er et problem for mit De Noir afkom. Hoppen:  De Noir afkom: 
Sælges: 3 års hannoveraner vallak e. Don Picardi/Concul T 6 års DV vallak e. Fanal Prydsholm/Astaire 5 års DV vallak e. Akinos/ Fanal Prydsholm 7 års DV hoppe e. Aljano/Leuthen I www.lipas-horses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg har en dejlig snart 6års SRDH hoppe efter ham.. Hende er vi meget tilfredse med, hun er særdeles ridelig og med 3 rigtig gode gangarter kommer godt ind under sig.. Hun måler 180 i stg, så der kan man ikke sige De Noir har avlet småt:) Hun venter i øvrigt sit første føl efter Gribaldi.. Vores Pinto hoppe venter føl efter De Noir.. spændende kombination synes vi.. Jeg er godt tilfreds med De Noir i det store og hele
Anja STALD SØGAARD WWW.STALD-SOGAARD.DK
Kommende Dressurkomet sælges, hoppeføl e. Weltjunge/Ragazzo/Manstein. Super lækker 5års pony hingst redet e. Baadegaardens Lucky.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir |
|
|
Jeg har en De Noir hoppeplag som nu her i år, 18. maj bliver 3 år. Jeg er lidt i tvivl om jeg vil stille hende til kåring i år, eller når hun bliver 4 år. Bliver nok som 4 års, da hun gerne må tage nogle flere cm. Hun er p.t. ca. 158 cm. hendes mor er ca. 162-164 cm. Det er så med "vilje" jeg har brugt De Noir. Jeg vidste godt at afkommet kunne blive lille, hun er avlet til mig og jeg er også lille. Så det kommer nok til at passe ok sammen  Min hoppeplag er den skønnest hest at omgåes i stalden, dejlig sød og rar.. Vrinsker og kommer når hun ser mig ude på marken. Jeg ved jo ikke endnu, hvordan hun bliver at ride, men jeg tror da hun bliver dejlig at ride (håber jeg). Hendes mor har "ild i r...." og er noget sur i stalden. Det har hun heldigvis ikke givet videre til de 2 føl jeg har lavet på hende (det andet føl er et hoppeføl e. "Uno" Don Diego", hun bliver noget højere end sin søster e. De Noir). Min De Noir hoppeplag har mf: Michellino og mmf: Frühling.  Mik27: Hvordan er din De Noir at ride? Du skriver at hun ikke er særlig rar at ride, vil du uddybe dette?
Stald Vestervang Med den dejligste lille prinsesse født 140409
samt DV hoppeføl e. "Uno" Don Diego og pony hingsteføl e. T.T. Prince Perfect.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke afkom |
|
|
Jeg synes han laver smukke og ædle afkom, men har også set mange små efter ham, så tror helt sikker han virker bedst på de store hopper, hvis afkommet ikke skal blive for klejnt. Har set mange velgående afkom, men også en del middelmådige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øbumbum |
|
|
Min dejlige Oxana er efter DeNoir. Hun er kåret i RDS. Hun er ikke kæmpestort gående, men dejlig taktfast. Hun har et skønt temperament. Hun har desværre fået konstateret kissing spines.
R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elsker De Noir |
|
|
Vi fik det skønneste hingsteføl efter De Noir sidste år. Han har det mest vidunderlige temperament, og hende, der har købt ham, siger, at han er hendes bedste køb nogensinde. Han blev også i finanskrisen solgt til prisen og den første, der var at se ham. Vores hovedstambogshoppe (W-hann) er 170 i stg, storrammet og knapt højtstillet. Dette har De Noir lavet bedre, så Nobilis blev langbenet, højtstillet og ædel. Jeg ville bruge De Noir igen, hvis jeg skulle avle en dressurhest, men nu vil jeg have en ny springmule. Her er han 3,5 mdr. gammel. Han tager alt med ophøjet ro og er noget af det mest kærlige og omgængelige, man kan ønske sig.
Konkurrencerytter, der træner efter ARR-metoden. Fordi der er en anden vej...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min De Noir |
|
|
Min hoppe er lavet på en rigtig god gammel (nu død) elitehoppe, som har lavet meget ridelige afkom (GP heste mv.) Den målte selv 168 cm, mener jeg. Da min hoppe var 2,5 år målte den 155 cm. Den er ikke målt siden, men er selvfølgelig vokset. Men et forsigtigt gæt ville være 160 cm - den bliver 5 en gang i juni. Den er også en lille smule indfodet, ikke noget der er direkte synligt, når den står på staldgangen, men ser man hesten trave forfra, kan det anes, at den svinger en lille bitte smule. Avler De Noir OCD? Moderhoppen til min havde ikke OCD og heller ikke dens andre afkom. Men min De Noir havde en mus. Den sad godt nok ikke lige i et følsomt område, men blev alligevel fjernet - for en sikkerheds skyld. Min De Noir er ikke helt rigtig i knoppen. Den er meget let antændelig og derfor svær at tumle (for mig). Jeg ved godt, at det er dette ekstra gear, som kommer den tilgode, når de svære øvelser kommer. Dens temperament er ellers ok i stalden - og nu kan den også læsses i en trailer. Men under rytter er den altså en lille djævel. Lige pludselig, så kan den finde på at lave rodeo. Det kommer bare ud i den blå luft og er kun en engangsforestilling. Det er bl.a. derfor, at den er i ridning. Min underviser siger, at det er unghesteunoder og at den nok skal holde op. Den er ved at have en god kondi og masser af overskud nu. Det kan han sagtens sige, han bliver jo siddende og rider roligt videre. Jeg kan se det i dens øjne. Det lyder sært, det ved jeg. Men jeg sværger på, at jeg kan se, om den har overskud til pjat - inden jeg sætter mig op. Okay, jeg skal heller ikke gøre den værre, end den er. For den er skam smuk (når den ikke er klippet) og et fantastisk bevægelsesapperat. Og det med rodeoen, det har den ikke gjort siden, den tabte mig lige før jul.  Den er virkelig en laban med personlighed 
Venlig hilsen
M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meget tilfreds |
|
|
Ja jeg er jo så en af dem der for er par år tilbage købte en 3 års vallak efter de Noir. Han var vel omkring 163 da jeg købte ham og han er nu 168 som 6 års, perfekt størrelse til mig. Han har det mest fantastiske temperament, arbejdsvillig med en del tænding men aldrig mere end at det kan styres uden nogle problemer. Den har tre rigtig fine gangarter, nåede at starte 3 La'er sidste år til mellem 67 - 69% hver gang. Så ja jeg ville til en hver tid købe en De Noir, men ville selvfølgelig være nød til at vurdere den enkelte hest. //Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir |
|
|
Jeg er absolut fan af De Noir - selvom han kommer i anden række efter Weltjunge  Jeg har til dato lavet 3 afkom efter ham og alle har været forbedret i forhold til moderen - så kan man jo ikke klage  Den ældste bliver i år tre år og hun skal sendes i tilridning her til april for at gå sadelkåring. Hun er for det meste nem og omgængelig men er heller ikke i tvivl om at hun har det ekstra gear der skal til. Hun har været nem at håndtere. Var alene om at lægge sadel på hende første gang - hvilket foregik på staldgangen hvorefter hun blev trukket på ridebanen og hun var helt koldt. Så glæder mig til at se hvordan hun er under rytter. Når det er sagt så ved jeg også at hun ikke bliver en ridehest til mig da der er for mange gear og jeg skal have en stille og rolig hest. Hun er type og eksteriørmæssigt forbedret meget i forhold til hendes mor og gangarterne har også fået en meget positivt fremgang. Til følskue opnåede hun ene 8-taller dog med et enkelt 9 tal for skridt. Sidste år blev hun så fremstillet som 2 års ved Thy Dyrskue hvor hun opnåede 23 p. Var lidt spændt på denne dag da der jo sker en masse omkring hende og jeg syntes det var positivt at have hende med. Hun kunne da godt trykke sig lidt men ikke mere end at hun straks var helt rolig og fulgte med. De Nora har en meget passende højde af en 3 års syntes jeg da hun i dag måler 1.66 i stg. Kalhave's De Nora som 2 års Sidste år fik jeg to afkom e. De Noir en helbror til ovenstående hoppe, som umiddelbart er det bedste afkom hoppen har leveret til dato. Typemæssigt var han ikke så god som sin søster, men gangarterne var bedre end hendes. Desværre får jeg aldrig bekræftet min teori om at han var bedst da jeg desværre måtte aflive ham som 4 mdr. pga. Herpes Virus og en meget slem lammelse i bagparten. Det var ret øv. Men så har jeg tilgengæld stadigvæk min De Noir hoppeføl, som er lavet på en en Weltjunge hoppe - der er halvsøster til ovenstående. Den er også blevet en del forbedret i forhold til sin mor. Desværre blev hun ikke bedømt til følskuet sidste år. Men både i type og gangarter er der en væsentlig forbedring umiddelbart. Hun har så arvet sin mors fantastisk temperament. Rolig og godmodig men kan godt finde det ekstra gear når det forlanges af hende. Så hende glæder jeg mig meget til hvordan hun bliver som fuldvoksen. Hun er allerede nu foran sin moders stgmål i forhold til hendes alder og moderen måler nu i en alder af 5 år ca. 1.74 i stg. Kalhave's Miss Noir knap 9 mdr. gammel De Noir er i mine øjne en fantastisk hingst, som giver mange positive ting videre til sine afkom. Dog skal man nok ikke benytte ham på hopper som tidligere har lavet nogle af de mindre afkom. Jeg har dog ikke haft problemer med at han her har lavet små afkom, men det er da set - dog kan man jo fremvise små afkom fra alle hingste. Han giver en god front og et godt afskub i bag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SKØNT med små afkom |
|
|
Vi er OGSÅ nogle, der glade for, at de gode hingste også laver små afkom (159-162) Der er jo andre hingste, det er HÅBLØST at finde noget under 165 efter (F.eks. - og det er bare hvad jeg lige kan komme i tanke om - romanov, don schfro, hotline)
"All that glitter is not classical dressage" Erik Herbermann, The Dressage Formular
Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min De Niorhoppe |
| Forfatter:  |
RikkeM |
| Dato:  |
18-01-2010 14:33 |
|
Købte i april 2009 en nu 6 års Hoppe efter De Nior mf. Ibikus. Ved købet havde hun været i ridning ca. 4 mdr. Hun har et super temperament til trods for stamtavlen "varme" blod. Ædel og højstillet og 165 i stg. med en super skridt og galop. Føles stor at være på, i forhold til andre heste af samme str. Hun er lynhurtig, men har samtidig et godt temperament. Så hun kræver en rytter med føling og balance, da du får en reaktion ved hver ændring du laver som rytter. Er super at håndtere på stald. Det negative er, at hun er set færdig. Mangler muskler på overlinien, men det kommer. Men det tager den tid, det nu tager - men det er værd at vente på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
super 4 års De Noir hoppe med Diamond som morfar. Købte hende i august 2009... Hun er ikke så stor vel 160 nu som 4 års, men jeg er slev lille så gik efter en lille hest med gode bevægelser, og det må jeg så sige at hun har... Hun er til med smadder smuk en rigtig yndig prinsesse  Hun er meget lærernem og elsker at arb. men der er krudt i hende så man skal lige være lidt på vagt når man sidder på hende sætter mig heller ikke op før hun har krudtet af i longen først, der kører det hele også på hende, forbenene ryger rundt, der bliver bukket og hovedet svinger hun og laver spjæt med hele kroppen... he he hun er lidt småskør. Når først jeg er oppe på hende dæmper hun sig heldigvis en del hun vil meget gerne fremad, og bliver nemt ultålmodig, men når først hun slapper lidt af går hun super fint. Jeg elsker bare den hest, hun er så super skøn at ride og forventer mig rigtig mange gode ture sammen med hende  Hun er noget klejn og muskelfattig, min 3 års efter Carano er mere fyldig... så derfor ryger hun en mdr. på Healthy Horse og går på vandløbebånd så hun kan få bygget lidt muskler. For både min dyrlæge og kiropraktor har været efter mig at jeg skal passe på hende da hun bruger sig for meget, hun træder godt ind under sig men hun er endnu ikke stærk nok til at gå sådan så derfor ofre jeg de penge så hun kan blive styrket lidt...  
Springrytter der efter alvorligt uheld, nu rider dressur.
Nu med 3 muler... Calle, Celine og D'agile
Tjek min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/maren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de noir |
|
|
jeg har en stor vallak efter De Noir, på 173 cm og meget muskuløs. Virkelig en flot front og er super smuk. Sort med to bagsokker og lille stjerne og den skønneste udstråling som er hingstet at se på. Mange siger han ligner farfar Ne Niro fuldstændigt, og det giver jeg dem ret i. Han er 5 år gammel og har igår fået konstateret svær kissing spine og jeg skal snart tage afsked med min pragtfulde hest  Han har et dejligt temperament, er ikke bange for noget somhelst, en leder hest, som samtidigt er så mild og rar ved andre heste. Han har super skridt, super galop og en trav der ville være blevet helt fin med lidt mere arbejde. Men det når jeg jo så aldrig at opleve desværre. Han kan ses på www.hesteportraet.dk
Kærlig hilsen Charlotte Bursche clairvoyance på mennesker og dyr læs mere: www.mindnsoul.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stor fan |
|
|
For det første synes jeg knægten i sig selv er smuk og for det andet har jeg set mange smuk afkom, som en anden her i tråden er inde på, fleste hoppeafkom som er smukke. Men jeg må sige efter følauktion i Hammelev sidste år er jeg helt solgt. Jeg så er hoppeføl som bare havde charme, selvtillig og lækkert hår. Hun var en De Noir/Weltjunge, eller også var det den anden vej rundt, men den kombination er jeg helt syg efter nu. Hun var gudesmuk. Og hvis ejeren læser det bliver de nødt til at lægge et billede ind af hende. Hun var rød og havde et meget smukt hoved, et skønt udtryk, en bred blis og ikke et hvidt hår på benene, fire helt røde ben, og så kunne hun flytte sig, jeg sad sammen med nogle meget erfarne avler og de tabe både næse og mund da jeg skubbede til dem og sagde se den lille bette tøs der, hun flytter sig sgu og hun havde bagben. Mener kun der blev budt omkring 25.000 kr plus minus, husker det ikke lige præcist, og håber for mig selv at hun blev købt hjem eller bliver jeg meget sur på mig selv...
Til salg/udlån: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.
Send besked for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hedekær;) |
|
|
Kan kun give dig ret Hedekær, Nobilis er bare det skønneste lille De Noir afkom. Blid, smuk, stabil, ærlig og kærlig Har aldrig set et lille De Noir afkom, men de findes helt sikkert. Men jeg er stor fan af ham. Min Nobilis har det bedste temperament (skyldes også hans mor), højde og elegance og så har han en trav som er til at besvime over. Glæder mig helt vanvittig til den dag jeg skal ride ham, det bliver fantastisk... Min veninde har også et De Noir afkom, også en vallak, og han er mindst lige så gudeskøn som min...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| clairvoyanten »Charlotte Bursche |
|
|
Jeg er godt nok ked at at høre, at din hest har fået konstateret svær kissing spine. Det må være rigtig grimt. Hvad var årsagen til at du fik den undersøgt? Altså symptomer?
Venlig hilsen
M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger også De Noir i år |
|
|
Hej som min genbo ganske rigtigt skriver er jeg vild med De noir - jeg har indtil nu 2 hingste (vallak) efter ham - se billedet - Den røde(vallak) er De Noir/Golfstrom II - han er fantatisk godt gående og skal bruges af min datter - han er ganske rigtigt lidt lille bliver max 163cm - da han var i tyskland til klargøring til fremstilling i Hannoveraner Verband - fik jeg ham hjem med besked om at han hvis han havde været ca 5 cm større som 2 års ville have haft 75% chance for at blive kåret (ham der klargør mine heste i Tyskland er medlem af kåringskommisionen - så han ved hvad han snakker om). Den sorte er De Noir/Crelido - han var med ved følskuet i ikast 2008 og fik 9 i type og helhed + ærespræmie. Han er senere blevet brændemærket i Hannoveraner Verband og skal fremstilles i år (han er stor nok) Se mere på www.aafoto.dk Hilsen Per Torp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har et afkom |
| Forfatter:  |
sandra82 |
| Dato:  |
14-02-2010 21:36 |
|
jamen jeg står da i dag og er den stolte ejer af en de noir afkom. du kan se billeder af hende på min profil hun er total godt sindet og ja en drøm af en hest, og helt klart er farens gener virkelig gået igennem her, både farve ovs, vi har også en bror til hende også efter de noir men han er mere efter moren også farven. men kan kun anbefalde denne hingst
MVH SANDRA82 Nu med bredmoses Donna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min De Noir afkom.. |
|
|
Ville være dejligt at se om flere, har billeder....
Cecilie Marie Andersen Ejer af Langagers Dare to dream Opstaldet på Vinstruplund STUTTERI OG HESTEPENSION Vinstruplund Ridecenter, Vinstrupvej 90, 9800 Hjørring www.vinstruplund.dk/forsid ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min gamle hoppe |
|
|
min hoppe efter de noir world cup, hun er nu solgt til foramanden for dansk pinto til avl og gik i dh. men hun havde desværre gigt i lænden så kom aldrig til at blive brugt til ridning. jeg var senere ved at købe en anden som viste sig at have en smule hanetrit når den spændte op og kappelænd, og min dyrelæge sagde hold dig langt væk, for de fejler tit noget i ryggen, men har bestemt set nogle virkelig gode afkom blandandet min venindes. hoppe(20)Walibika(20)(28)216(29).jpg) http://stephanie-hansen.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandie ravnskov |
|
|
Jeg har en 2 års hoppeplag efter De Noir - hun skiller sig nok ud i mængden da hun allerede er 165 cm Moren er så også høj men hun har en helsøster og halvsøster/kusine som ikke er over 160 så hun er heldigvis faldet ud til den højde jeg gerne vil have  Hun er smuk som bare pokker med det yndigste hovede.. Hun skridter helt vildt godt, trav og galop er også over middel. Hendes temperament kan man ikke sætte en finger på - hun er tændt og opmærksom men tager alt så pænt uanset hvad man byder hende.. og hun vader lige op i en trailer  Har deværre ingen nye billeder af hende..
- Jannie Baggesgaard Jensen - med stjernen Baggesgaards Amazing og babyhesten Sandie Ravnskov + nyeste stjerneskud Renette Sponsor: valsoe-horses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|