Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Rush hour - vis dit afkom :-)
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 18:15

Hej.

Dejlig hingst BH Rush Hour

Har du et afkom efter hingsten, som du vil vise frem i tråden, så vil jeg meget gerne se det.

Fortæl også gerne lidt om hvilken hoppe du har brugt ham på; hvad han har forbedret eller andet du finder af betydning.

På forhånd tak.

MVH Janni

Nu med hest både her og der

og allevegne :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen da....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 18:48

her kommer så min Rush Hour knægt....

Krone's Caspian er efter BH Rush Hour og en Donnergraf/Weltloewe RDH hoppe.

Jeg håber det er i orden for Reni, fra Stutteri Krone som har solgt mig Caspian, at jeg viser et føl/mor billed, hvor man så kan se Caspians mor og bette caspian titte frem :

Her som lidt større føl:

Reni har vist været meget tilfreds med caspian, for han har da fået en hellillebror sidste år

Caspian så sådan her ud i sommers da jeg købte ham:

Og nu som "stor" 1½ års - 160 cm i stang - ser han sådan her ud:

Han er en vågen herre, som pruster/snøfter meget Men samtidig er han meget nysgerrig og modig. Han kræver en konsekvent opdragelse, men er så også meget nem at opdrage på - smeden roste ham lige til skyerne forleden da han var der og beskærer

Han har ganske udemærkede gangarter, uden at han er helt ekseptionel gangmaskine. Og så har han et ekstremt 5 gear, som tages i brug når der leges tagfat på folden.

Som sagt har han været noget uheldig som føl - først fik han bukkehov efter en såleknusning, så blev han opereret for navlebrok, og så skar han en god del af af ballen på det ene baghov af på et stykke metal.

Til gengæld ved jeg, at hans helbror ikke har haft problemer - så caspian har bare været uheldig. Men 7-9-13 så er der ikke sket noget efter jeg fik ham.

Jeg synes, at de RH-afkom jeg har set billeder af meget ligner hinanden af udseende og med store partier/gode rammer. Gangarter er ikke nemt at vurderer på billeder - men der er ingen som brokker sig. Og man må jo sige, at han har lavet en rigtig flot følbeskrivelse.

MVH charlotte

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej Morgan
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 19:35

Tak for din beretning og han ser bare dejlig ud din plag efter Rush Hour - udtryksfuld hest

Jeg har kig på ham dels fordi han har præstation ( A-hest i dressur ) og en god galop hvor jeg håber han videregiver det.

De gange jeg har set ham i aktion virker han som en arbejdsglad og positiv hingst og det kan jeg godt lide

Hans følbeskrivelse er ikke lagt ind på hestedata endnu, så jeg må lige rode lidt i ridehesten her fra efteråret.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 10:07

Her er det føl efter Rush Hour, som jeg fik på min Don Schufro hoppe i 2008:

På ovenstående billeder er han 5 mdr. Der er flere billeder på min præsentation.

Jeg har desværre ikke set ham siden jeg solgte ham ved fravænning. Men han har forbedret rammer, højde og mankemarkering i forhold til hoppen. Han er meget velgående i alle tre gangarter med god aktion. Desværre viste han ikke dét til følskuet, da han havde fået korrigeret ben og først fået kunsthorn af et par dage før, så han var stadig lidt øm.

Hoppen er ca. 163 i stg. og lidt lavstammet - du kan også se hende på min præs.

Han var meget håndterbar og tillidsfuld - men med en masse selvtillid - og så var han meget slem til at nappe! Helt klart også det mest vågne føl jeg har fået - men på den gode måde. Jeg venter da et Rush Hour igen i år på den samme hoppe. Så håber jeg bare på en kopi af ovenstående bare i hoppeudgave

Venlig hilsen

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Vanessa
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 15:48

Vanessa født 13. maj 2008

Lavet på en Victory/Tasano hoppe

Hun er solgt, men vi følger hende og glæder os til at se hende til 2 års skue.

5 års hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Lillebror...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 20:04

Charlotte - helt i orden du sætter billeder ind, reklame for en god hoppe med nogle gode afkom er altid velkomne

Her er lillebror til Charlottes, han hedder Krones Dario fordi han er sådan en lækker mørkebrun charmebøf....

Min erfaring siger mig at Rush Hour giver en smule ædelhed, lange ben, et godt udtryk og en god galop. Jeg har hørt Esben fra Blue Hors udtale at Rush Hour bør bruges på storrammede hopper med en god trav, og lige sådan er hoppen her.

Jeg ville så gerne have haft et hoppeafkom, men efter 2 skønne hingsteføl er hun nu ifolet med en anden hingst.

Der er flere billeder af Dario og Caspian på min hjemmeside under afkom

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 00:36

for at I tog jer tid til at sætte billeder ind og skrive om jeres dejlige føl.

Min hoppe er vist hvad man kalder middel i rammer. Hun har selv en del fuldblod i stamtavlen, men er til den kraftige side.

Rush Hour er bestemt med i mine overvejelser hvis jeg vælger at sætte min hoppe ifol i år.

Måske skulle jeg skrive til Poul Graugaard, som jeg gjorde sidste gang jeg skulle vælge hingst - han glemte dog at svare

Hvis der er flere som har heste efter Rush Hour - så kom frisk

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

janni....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 10:28

istedet for at skrive til Poul Graugaard så ring.. det gjorde jeg et år lige inden jeg sku til åbent hus og se Federico... og vi fik en god snak og af alle de hingste jeg havde fundet frem mente Poul hver gang at mit valg med Federico stadig var bedre..

Men i telefon med Karina Kristiansen mente hun Federico afkom ikke var noget at prale af men bad mig netop istedet at kontakte poul, da han havde set flere afkom end hende..

og jeg fik et super billedskønt føl.. som har arvet mors sind, skridt og fars rammer, ædelhed, og trav.. og motor..

0
0
Svar på denne tråd

Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 11:04

Godt nok er hun vist i tråden, men som lykkelig ejer vil jeg lige vise lidt mere :)

Lundebakken's Vanessa efter Blue Hors Rush Hour/Victory.

Hun er en meget selvstændig dame, meget touchy og ved udemærket godt selv hvad hun vil. Udover dette er hun meget nysgerrig og vågen og desuden rigtig køn

Hun er ved at nærme sig 160cm og skal stilles til 2-års skue i August.

Billede

Billede

Billede

Billede

Harvester

"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 15:35

Hvor er hun fin hende Vanessa, og så synes jeg det er vildt som hun ligner Krones Caspian!

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 4-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 17:15

Ja, det er helt vildt som de ligner hinanden.

Første gang jeg så Krones Caspain måtte jeg også lige tjekke afstamning, for var faktisk sikker på at de måtte være helsøskende, selvom jeg kender avler af Vanessa og der bestemt ikke har været "fremmed" på mor-Vicki :)

og tak for rosen, synes jo også selv at hun er meget fin. Glæder mig meget til hun skal til 2 års skue :)

Harvester

"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider