Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Salg af føl/plag
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 22:44

Overvejer meget at sætte min hoppe i fol igen til foråret. Og det er ikke for at tjene penge. Men bliver det en hingst skal han sælges. (OK hoppe Dv-afstamning spring). Så ville lige høre om I synes det er blevet lidt lettere at sælge føl/plage eller om det er blevet endnu være. Hvad er jeres tro på føl/plag salg i 2011.

HILSEN JOAN

0
0
Svar på denne tråd

Godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 00:43

Som jo også er meget afhængig af hvordan verdensøkonmien ser ud til den tid og dermed lille Danmarks.

Jeg tror personligt at der er mange mennesker som i denne tid har skilt sig af med urentable heste og dermed også hopper som kræver 5 insemineringsforsøg inden drægtighed - hopper som har kastet flere gange - fordi hvis du skal lægge alle de omkostninger oven i det tab der i forvejen ofte er ved salg af føl/plag så hænger det da slet ikke sammen. Så på det område håber jeg finanskrisen har "rydtet lidt op".

Jeg tror markedet er i opbrud, forstået på den måde at for et almindeligt godt DV føl uden nævneværdige fejl og mangler - der vil prisen stabilliseres på et lavere niveau end tidligere. Hvor du før kunne få 30.000 kr skal du nok ikke satse på mere end 20.000 kr nu.

Indtil videre ser jeg dog ingen tegn til at der er prisfald på hingstesiden/sæd - så det gør det nok endnu vigtigere at sortere hårdt på hoppens fertilitet for at økonomien ikke løber løbsk.

Jeg tror at efterspørgslen vil stige på de hingste der tilbyder 2. rate ved levendefødte føl og måske også at mange DV avlere vil kigge efter Hannoveraner forbundet istedet - da de tilsyneladende prismæssigt er særdeles konkurrencedygtige både i medlemsskab og sæd fra de tyske hingste.

Så mit svar på dit spørgsmål om det bliver lettere at sælge føl i 2011 må være: måske ?

Beklager det blev lidt langt

MVH Janni

Nu med hest både her og der

og allevegne :-)

0
0
Svar på denne tråd

Personligt
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 08:52

Og det er absolut KUN MIN TRO. Men jeg tror ikke verdensøkonomien har stabiliseret sig 100% i 2011. Det tror jeg ikke på baggrund af at der skal være noget mere stabilitet i privatøkonomien, altså arbejdspladser, før folk rigtig tør bruge penge på luxus (ja jeg ser heste som en luxus).

Der skal selekteres kraftig på hoppesiden i de næste år. Der er simpelthen for mange ringe og middelmådige heste. Og det er jo kun fordi alle har haft råd til at lægge føl i en hoppe fordi det er en hoppe.

Jeg håber ikke vi får lige så gode tider som vi har haft for det er heller ikke sundt, men lidt bedre end nu ville være perfekt.

Og dernæst vil jeg sige at jeg formentlig selv ligger et føl i min hoppe til foråret. Så lad os bare sige at dobbeltmoral er bedre end ingen moral.

Man kan osse sige at hvis hingstene udbydes til lavere pris så skyder hingsteholdere jo lidt sig selv i foden fordi det igen bliver muligt for alle at producere føl. Og jeg tror simpelthen ikke det er godt.

Så kan man jo så spørge hvorfor jeg vælger at lægge føl i min hoppe. Hun vil højst sandsynlig ikke lave et føl der kan koste flere 100 tusinde. Nej men jeg tror stadig på at hendes kvalitet til gode føl er der. Og at det ikke bliver ringere end gennemsnittet.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 20:23

Hej igen

Tak for svar. Spændende at høre jeres meninger.

Er der nogen der har tal på salg af bedækninger de sidste par år?

Tror hingsteholderne at antal bedækkede hopper vil stige?

HILSEN JOAN

0
0
Svar på denne tråd

Afsætning
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 20:34

Er jo altid svær at spå om, men det kan godt være jeg er naiv, men jeg tror det langsomt begynder at vende fra i år.

Der er ca 30 % færre hopper bedækket i 2009, i alle fald som jeg har fået oplyst, så ergo bør der være færre føl på marked til sommer, og det må da være en positiv faktor på prisen og marked generelt.

I år har det da ikke været for nemt, men heller ikke umuligt, personligt har jeg fået solgt de to jeg har skulle sælge, den ene dog lidt billigere end beregnet på auktion, men den anden til prisen og en god en.

Men jeg tror det der kommer til at gøre en forskel fremover, er hoppestammerne og præstationer. Jeg tror det kommer til at gøre en større og større forskel. Desuden tror jeg også at priserne på de knap så gode føl og stammer, kommer til at være mere realistiske end de har været tidligere, samt at vi heller ikke skal forvente mange sekscifret beløb ved eliteauktionen.

Annette

Kvalitets avl af springheste !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarm udlejes !!

Book folingsalarm allerede nu !!

Opstaldning tilbydes !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 21:30

Jeg fik faktisk at vide at et rigtig godt føl som man før kunne ha fået 50-75000 kr for, fik man ikke mere end 25-30000 kr for nu. Træls, men godt at vi ikke absolut skal af med nogen af vores heste.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Unge heste
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 19:53

30% mindre hopper der bliver bedækket, det er alligevel meget!

Det at beholde føllet til det er tre er nu også lidt riski. Jeg synes at priserne på 3-4 års heste er noget lavere end i 2007. Og hvis de først skal tilrides og kåres inden de skal sælges, så er der jo puttet en del penge i dem efterhånden.

Prøver I avlere altid at sælge føllene (hvis det ikke er jeres nye avlshoppe), eller vurderer i om der er mere penge i at sælge hesten som 3-4 års?

HILSEN JOAN

0
0
Svar på denne tråd

selvom ..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 10:22

der jo rent faktisk er bedækket omkring 30 % færre hopper sidste år end forrige år er der jo stadig fulde stalde hos hestehandlere og div andre steder, ifølge medierne.

derfor tror jeg der skal mere end en årgangs færre bedækninger før omsætningen af føl bliver forøget.. med færrer årgange føl er min tro at det altså kun er de gode føl priserne vil stige med..

de middelmådige føl tror jeg stadig vil have samme omsætningsproblemer..

OG jeg synes at problemerne med at omsætte føl allerede var der for 2 år siden, der mindes jeg flere her på hestenettet berettede problemer med at sælge selv gode føl.. og flere garvede avler sagde at de ikke havde oplevet det før..

så ja det er nok surt men sundt.. da også surt for mig, da jeg virkelig har fået lavet et super føl i sommers.. men har indset at det er spild at tid og kræfter at forsøge at sælge ham nu til en ordentlig pris.. så han kommer i "børnehave" sidst i marts og så må vi se når han bliver 2-3 år..

eller måske ender det med han bliver min luksus ridehest.. det vil kun fremtiden vise..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror osse
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 09:46

der skal et par år mere til før end priserne kommer op igen. Men det er jo osse det med hvem køberne er. Er det eliteryttere med ambitioner eller er det nærige hyggeryttere som mig.

Personligt synes jeg at 50-75000 er rigtig meget for et føl. Der skal immervæk tjenes en ordentlig løn hjem inden man kan betale det som alm hesteejer, eller??

Der er mange tanker at tænke i disse tider.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Udsigterne er ringe
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 00:20

Den danske økonomi er katastrofal dårlig - meget, meget dårligere end det er kommunikeret ud. Vi er et af de lande i verden, der allerhårdste ramt af finanskrisen - danskerne ved det bare ikke. Vi er så dårligt stillet at vi ikke engang kan leve op til de krav der stilles for at gå ind i eurosamarbejdet.

Jeg tror det i løbet af det næste år vil gå mere op for flere af danskerne - hvor katestrofalt det står til, og det vil slå igennem på alle områder, fordi det vil være et chok - og vi vil også begynde at få en idé om, hvad der skal til hvis den danske økonomi skal rettes op igen - og jeg frygter det ikke bliver rart :-( Jeg aner på ingen måder lysere tidere fremover - tværtimod :-(

Statens balance er på et år vendt fra et overskud på 50 milliarder kroner til et underskud på 100 milliarder kroner.

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider