|
|
| DSP til kåring næste år |
|
|
Jeg har en lækker lille DSP hoppe efter Røgild's Artax, som jeg skal have til kåring næste år. Ved bare ikke helt endnu om hun skal stilles som dressur eller springbetonet. Hun har særdeles gode gangarter, specielt traven, så måske ville det være bedst "bare " at stille hende som dressur betonet. Men omvendt kunne det også være fint at hoppen har vist "lidt mere" hvis I forstår, altså lidt spring. Endelig havde jeg også overvejet at sende hende til stationsafprøvning i håb om at hun kan få et R, men det synes jeg er lidt dyrt, og da jeg desværre ikke kan finde en rytter og ikke selv kommer til at kunne ride hende, desværre, da hun kun bliver en stor kat. 3, ja, så synes jeg måske også at deter lidt spild af tilridning, når (hvis?) hun alligevel kun kommer hjem på marken at gå! Kan I følge mig?? Hvad har I valgt af kåring til jeres hopper og hvorfor? Og er der nogen der har haft sin hoppe i stationsafprøvning? Og hvordan var resultatet? Var I tilfredse? Min lille hoppe: 

DSP - vejen frem 
Søger et par hestepiger til ridning af ungheste, samt arbejde fra jorden; strigle, longering, gå ture osv. Skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring |
|
|
Vi har også en lækker DSP hoppeplag som bliver 3 år i 2010. Hun er efter Vasehøjs Kashi og Siska Bredager Vi vil stille hende som dressurbetonet. Hun er ud af en dressurlinie og spring er ikke det vi gør det meste i/ vores interesse ligger Kika viser 3 gode gangarter. Hendes sind er super. Hun er nem at arbejde med. Kika vil ikke blive stillet til stationsafprøvning. Jeg har en datter på 16 år som får æren af at tilride hende og så vil hun blive startet til 4 års championat mv.   
Ja det er svært, når det er en 3.pony. Om man skal vælge stationsafprøvning eller ej har jeg svært ved at udtale mig om. Det er jo så nyt og jeg har ingen erfaringer selv med det.
Hilsen Mona 2 dejlige han kattekillinger søger nyt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dobbelt kåring |
|
|
Min 3 års eller dvs. en jeg har avlet blev stillet som springhoppe men til eliteskuet blev hun stillet som dressurhoppe hun fik sølvmedalje  Så uden at være helt sikker tror jeg du kan stille hende begge steder
det kan godt være man ser dum ud med med hjelmen på, men man ser grim ud med kraniebrud !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan |
|
|
du kan stille hende både som spring og dressur betonet. det var der i hvertfald en der gjorde i ringsted sidste år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring |
|
|
Tak for jeres input! Jeg overvejer stadig hvad min skal... der er jo også lang tid til endnu Men ville bare så gerne at hun kunne få sit R, hvilket jo kræver stationsafprøvning, når man nu ikke kan finde en lille rytter, der vil ride stævner  Hun har løssprunget nogle gange, hvilket går fint. Men vil se her i løbet af foråret, hvordan det fortsat går med det! Er der nogen der ved hvor højt de skal springe til kåringen?
DSP - vejen frem 
Søger et par hestepiger til ridning af ungheste, samt arbejde fra jorden; strigle, longering, gå ture osv. Skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stationsafprøvning |
|
|
En fra vores stald var til stationsafprøvning, og hun var ikke redet til da hun blev indsynet. Jeg mener bare at kravet er at den skal være saddel og trense vant, samt kunne longeres. Hun er også en 3'er, så ejeren stod lidt med samme problem som dig. Hun gjorde det iøvrigt rigtig flot og fik da også sit r. Hvis den kan springe, hvilke en Artax jo burde kunne, ville jeg mene at det var en fordel at stille hende som springhoppe. Der er så vidt jeg ved ikke noget fastlagt mål for hvor højt de må spring, men jeg tror 3'erne hopper omkring 80-90, alt efter hvor godt de gør det selvfølgelig. Hun ser i øvrigt rigtig fin ud, ligner lidt den af vores som hedder Afrodite Stengaard , held og lykke med hende!
Venlig hilsen Sofie Stud. Med. Vet. http://www.Stengaard-haslev.dk Atlas Stengaard årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse! 4 års BRDH Springhoppe m. 9/9 i spring sælges! se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring |
|
|
Hej Sofie Tak for dit svar! Ja, der står at 3-års hopper skal møde sadel-, og longevant og de så vil blive tilredet og vurderet. Men synes måske det er lidt spild, da hun er en III'er pony og jeg ingen rytter har til hende derefter! Hun springer ganske udemærket, så måske jeg bare skulle prøve at stille hende som springbetonet. Som du selv nævner, har hun jo generne. Har ikke prøvet at stille en hoppe til spring før... hvordan forgår det så? Altså de skal vel på fast bund først, men skal de så også løs i hallen, eller er det så springningen de vurderer derefter? I øvrigt, KANON lækker hingst I har!!
DSP - vejen frem 
Søger et par hestepiger til ridning af ungheste, samt arbejde fra jorden; strigle, longering, gå ture osv. Skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring |
|
|
tak for de pæne ord, Atlas betyder jo noget helt specielt for os  Man mønstre først på fast bund. Så kan jeg ikke huske om hele holdet vises på ring, eller man går direkte til løsspringningen. Ihvertfald starter man med at mønstre ind til dommerne, og så slippes hoppen løs, og får lov at vise trav og galop, og herefter følger selve løsspringings delen. Til sidst kommer alle hopperne på ring i skridt og der fortages oprangering og evt udtagelse til eliteskue. Hvis ikke den bliver udtaget til eliteskue, bliver dine karaktere læst op, og hoppen får en kommentar med på vejen.
Venlig hilsen Sofie Stud. Med. Vet. http://www.Stengaard-haslev.dk Atlas Stengaard årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse! 4 års BRDH Springhoppe m. 9/9 i spring sælges! se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super... |
|
|
Mange tak for hjælpen!! Det er bare super! 
DSP - vejen frem 
Søger et par hestepiger til ridning af ungheste, samt arbejde fra jorden; strigle, longering, gå ture osv. Skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring |
|
|
Hvor regner du med at stille hende? Jeg fik lige set hvem der var mor til hende, og jeg kan godt huske hende fra kåringen. Hun var en helt fantastisk pony, hvis du spørger mig! Principielt synes jeg ikke du skal opgive drømmen om et R på hende, jeg tror nemlig ikke der går lang tid før det bliver et krav til hingstemødre, hvis man nu skal se lidt fremad. Men det er et problem at finde ryttere til de små, vi kender det jo fra vores egne.
Venlig hilsen Sofie Stud. Med. Vet. http://www.Stengaard-haslev.dk Atlas Stengaard årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse! 4 års BRDH Springhoppe m. 9/9 i spring sælges! se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring i Ikast |
|
|
Regner med hun bliver stillet i Ikast, hvis der er kåringsplads der igen. Det er tættest herpå... var helt nede i Hammelev med vores anden hoppe (dog kun F1) da jeg ikke nåede at få trænet hende til sommerkåringen, så det blev efterårskåringen med hende! Nej, jeg vil også frygtelig gerne have hun får sit R... men rytteren skal jo være der. Havde håber jeg selv ville kunne ride hende, da hun havde et forventet stg. på 140. Men nu bliver hun jo 3 i år og skal vist være glad hvis hun når 130 Og så er hun spinkel og ædel, så det kommer ikke til at ske at jeg selv skal ride hende  Skal I have nogle til kåring i år? Hopper og/eller hingste?
DSP - vejen frem 
Søger et par hestepiger til ridning af ungheste, samt arbejde fra jorden; strigle, longering, gå ture osv. Skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring |
|
|
ja, vi skal have tre med. En Atlas søn og en Atlas datter, Achilleus og Amazone Stengaard. Derudover skal vi have en hoppe efter Notre Bac med, en vi ikke lige fik taget med sidste år. Nymfe Stengaard og Achilleus kan ses på min præs. Jeg glæder mig virkelig til dette års kåringsrunder, for hverken Amazone og Nymfe har været til nogen form for bedømmelse før,så det bliver interessant at høre dommernes meninger om dem. Og så skal Nymfe og Achilleus sælges, så hvis nu de bliver kåret godt, kunne det måske gøre nogen interesseret! -man har vel lov at håbe 
Venlig hilsen Sofie Stud. Med. Vet. http://www.Stengaard-haslev.dk Atlas Stengaard årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse! 4 års BRDH Springhoppe m. 9/9 i spring sælges! se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|