Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

skue 1års?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 11:18

Hej

Jeg har en oldenborger hoppe som jeg godt kunne tænke med skal ud og se lidt af hvert og få lidt erfaring inden hun som 2 og 3 års skal mere seriøst afsted til bedømmelser og kåring.

Men hvad kan man tage en 1års med til (hun blir 1år til april) Kan man tage hende med til roskilde er der noget for 1års der? Hun skal nok med til st. hestedag til sep. ville gerne afsted 2 gange st. heste dag blir den ene, men ville også rigtig gerne til noget mere men ved ikke om føl og plagskuer også er for 1års eller kun for føl og 2års?

mvh Lilly af støvlebæk og Camilla

Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk

Team Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

Du kan ikke....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 17:47

.. tage en åring med til Roskildeskuet. Jeg ved ikke om det er muligt til Store Hestedag - dér gælder jo ikke almindelige dyrskueregler, da kan man stort set komme med alt.

Du må høre i dit avlsforbund, om der afholdes plageskuer, som du kan være med til.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 11:24

Kan du ikke stille den til føl og plagskue i avlsforeningen?

På Roskilde kan man ikke stille 1 års. Kun fra 2 år osv.

Store hestedag kan man godt komme med en 1 års. Har jeg i hvert fald gjort før!

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

gørløv
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 11:46

Du kan stille hende til Føl og plagskuet i gørløv. Det er en rigtig god start for de unge. Da skuet jo ikke er voldsomt stort.

Personligt ville jeg nok ikke tage en 1 års med til St. Hestedag - det vil nok være lidt for stort og voldsomt.

Jeg ved ikke om DOA har skuer hvor 1 års er velkommen, men det var da værd at undersøge.

0
0
Svar på denne tråd

Gørlev
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 13:13

Hej Camilla.

Det er rigtigt at du kan tage hende med til Gørlev føl og plagskue. Det ligger gerne i starten af september og er som skrevet et udemærket sted for så ung en hest....

Hvis du er medlem af DOA kan du læse i medlemsbladet om hvornår det er her i 2010, og hvem du skal kontakte for tilmelding.

Held og lykke med hende.

OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 13:56

Du kan tjekke om der ligger nogen western klubber i nærheden af dig. De holder sådan nogle mønstrings konkurrencer for føl og ungheste. Det hele foregår på en lige linie inde på midten og er bestemt ikke noget der over belaster den unge heste psykisk eller fysisk. Der bliver ligeledes holdt træninger i dette.

Det har jeg ihvertfald planer om at gøre med vores hingsteføl da det er meget mindre stressende end store skue pladser.

Mvh Kit

I used to have an open mind but my brain kept falling out.

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 14:55

for alle jeres svar.

Tror vi tager til Gørlev i sep. :-) det er også dejlig tæt på mig:-)

hun skal bare ud og se lidt inden det helt store nå hun bliver 2år... det er forventningen at hun kommer videre til elite skuet:-) (næh nej har da bestemt ikke høje forventninger;-) hihi)

Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk

Team Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

jeg tager...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2010 00:24

Jeg tager også til Gørlev 19. sep 2010.

Jeg var med sidste år.

Så nu tager jeg min 1 års plag med for at hun kan øve sig i at være ude alene.

Er der nogen der ved om man SKAL være medlem af DOA eller anden avlsforening for at kunne deltage. Mit føl har papirer osv og hun deltog jo sidste år.

Synes bare ikke at der er nogen grund til at betale medlemskab for et helt år når jeg kun skal med denne ene gang om året. Jeg er ikke avler, men har kun lavet dette ene føl.

Mvh Mette

Hestebokse udlejes i Fredensborg

se mere på www.graftebjerg.shutterfly.com

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider